• cosinus

vikt under & efter graviditeten

57-66
    56-65
    58-67
    57-66

Så har det sett ut för mig från innan gravid till förlossningen på mina fyra barn. Med första så var jag nere på 57 igen när jag kom hem från BB/neo efter en vecka (hon är fullgången men fick lunginflammation).

Med tredje var jag alltså tyngst men bebisen vägde bara 2.5 kg (också fullgången) så när jag kom hem från BB efter 3 dagar vägde jag fortfarande 63 kg. Det tog tid att tappa den gången och jag var inte nere på 57 igen föränn precis innan jag blev gravid med fjärde (har 2 år mellan alla barnen).

Nu vägde jag 57 i början på sommaren igen, yngsta barnet är ett år men sommaren innebar lite väl goda saker så nu har jag några kg att ta tag i igen.

Jag har blivt makalöst hungrig när jag ammat framförallt när barnen varit mot 6 månader och sen när jag trappat ner amningen har jag fått tänka på att inte äta så rackarns stora portioner. Jag äter överlag bra mat och lite sötsaker men med allt för stora portioner är det ändå svårt att tappa det sista.

Sen har jag lättare att hålla mig ifrån att småäta när jag jobbar. Tycker det är svårt när man är hemma och har kylen nära hela tiden.

Svar på tråden vikt under & efter graviditeten