vikt under & efter graviditeten
Hejsan hur mycket gick nu upp i vikt under graviditeten?
Hur lång tid tog det att går ner alla kilon, eller gick ni aldrig ner alla kilon?
Hur gjorde ni, började ni träna, eller försvann det bara?
Vikt vid inskrivning: 50kg. Högsta vikten under graviditeten 59kg. v.41: 58kg.
Fick barn för 15 veckor sedan gick upp 9kg men sista veckan gick jag ner 1 kg. Så 8kg säger vi då, och efter förlossningen tog det kanske 2-3 veckor tills jag vägde mig och då hade jag gått ner 7 av det 8kilon.
Och vägde alltså 51kg. Vägde mig idag och vägde då 57kg. Har aldrig brytt mig om min vikt (då jag alltid varit liten och smal) men några månader innan jag blev gravid bara kom 8kg från ingenstans, och det har försämrat mitt självförtroende något så inni norden. Mår verkligen dåligt över det. Jag har i säkert 4 år vägt 40-42kg och sen på bara några veckor så var jag uppe på 50kg och det var en hemskt tid i mitt liv. (Det kanske låter överdrivet med 40-42 kg, och att må dåligt över 8kg till.. Men i förhållande till min lilla kroppsbyggnad och längd 156cm så var det rätt mycket) Jag såg tjock ut och kläderna satt inte bra längre. Och nu har jag gått upp yttligare 6kg.
Jag vet inte riktigt hur jag ska bli av med dom. Jag tränar ca 2-3 gånger i veckan på gym, ungefär 1-1.5 timme per gång. Jag går överallt, då vi inte ha någon bil eller körkort. Buss tar vi bara om vi ska långt, annars går jag/vi överallt.
Sen min son föddes&innan, så har jag ätit ganska mycket snabbmat (det har varit enkelt, med en liten bebis orkade jag inte laga mat i början & min sambo kan inte laga mat) endel cola har det blivit också.
Hur har ni gjort, har ni också gått upp lite i vikt efter? Har det något med dom kvarstående hormonerna, eller är det för jag ätit?
Har alltid ätit mycket snabbmat, & druckit cola. Jag har något utav ett beroende av cola, men jag dricker det som högst 1 gång i veckan nu.