Inlägg från: Frödis |Visa alla inlägg
  • Frödis

Ny skola - orolig förälder

Samma här, vår dotter har brutits upp från sina dagiskompisar då vi valt en annan skola för henne. Men hon står ensam när vi hämtar henne och jag är inte säker på att vårt val är rätt! 

Tvekar ni någonsin på om det var rätt beslut? 

• Frödis

Jag var så nära att idag besluta om att vi skulle ringa och ångra valet av skola...  men nu har jag bollat detta med vänner och ska nog hålla ut ett tag till, trots allt har hon bara gått i 3 dagar :) 

Min dotter är ensam när jag kommer och vet inte vem hon ska leka med så jag ska prata med fröknarna imorgon och säga att de ska ge henne mer uppmärksamhet. Jag skulle även kunna tänka mig att vara med en dag för att försöka bjuda in henne i leken med andra, jag tror att jag är rätt bra på det.

Min dotter vill inte berätta hon heller :( då blir iallafall jag orolig 

• Frödis

Bara för att peppa er (och mig) lite... Idag såg min dotter gladare ut än tidigare i skolmiljön. Jag pratade med fröknarna också och de sa att det är flera barn som är avvaktande i början och iakttar men att det är vanligt de första veckorna. De ska hålla uppsikt över henne. Det känns lite bättre idag. Men jag vet samtidigt att vi har vår plats kvar i närskolan så vi behöver nog utvärdera ett tag till!

Svar på tråden Ny skola - orolig förälder