• Stratto

epidural ont?

Är också sjukt nålrädd men du ska inte oroa dig för eda:n

Jag tyckte att bedövningssprutorna kändes ganska mycket. Som getingstick ungefär
    men helt ärligt så kändes den smärtan så otroligt skön. En stunds annan känsla än de hemska värkarna.
    Sen kände man ingen smärta alls när de stack in nålen i ryggen. Bara som att narkosläkaren tryckte tummen mot ryggen ungefär

Tro mig ts när du har så ont att du kan tänka dig en nål mellan ryggkotorna för att få bort det onda är du så väck att du inte kommer bry dig eller knappt märka vad som försiggår

• Stratto
    samban skrev 2011-08-24 16:39:29 följande:
    Min kille fick ryggbedövning inför en operation av ett brutet ben. Han sa att ryggbedövningen var det värsta av allt, han skulle hellre bryta benet igen än ta ryggbedövning en gång till. Okej, han är kille och därför lite mesig, men ändå. Tycker det verkar sjukt obehagligt. Huga.
    Kille ja, det sa allt
  • Stratto
    Gladabarnensmamma skrev 2011-08-26 02:30:39 följande:
    far man robba traden lite och fraga er som fick epidural; hur kandes forlossningen och utdrivningsskedet efter det? Jag fodde forsta med gas och andra helt naturellt, men med trean vill jag ha epidural. Jag kommer tjata mig blagul efter epidural och ar nyfiken pa hur det kanns att krysta samt efter epiduralen (dom tar val bort den - och man har kanske kateter ocksa?). Tacksam for svar och ursakta pa forhand att jag stjal traden lite...
    För mig slapp jag värkarna i några timmar men när huvudet kom längre och längre ned kändes det som edan slutade verka. Det var som att värkarna satt igång på nytt och var till slut lika hemska som innan de lade bedövningen
     Kände krystvärkarna, kunde krysta, kände huvudet, gjorde huuur ont som helst. Antar jag inte blev bedövad "ända ner" så att säga
    Kunde inte kissa efteråt fick kateter.
Svar på tråden epidural ont?