• Bamboon

epidural ont?

Gör det ont när de lägger in epiduralen?
    Är sjukt sprut o nål rädd- 

• Svar på tråden epidural ont?
  • mamma2kids

nää de ilar till.i det skedet skiter man i alla sånna småsaker och fobier.bara smörtan försvinner.och de va såå underbart när verkan kom.

• Mandy1981

jag grät hela helgen innan fram tills dem satt epiduralen, var så otrolig rädd, dem satt på emla plåster som bedövar huden lite, allt i allt kan jag säga att rädslan var helt obegrundat. kändes som ett myggbett och sedan som ett tryck, men inte ont.

så du kan känna dig lugnt, detta är inte alls farligt

• Hnl

Jag kände inte ens när dom gjorde de, brukar alltid tycka att de är obehagligt med nålar men man ser ju inte vad dom gör och sen har man fullt upp med allt annat.. Och vissa säger ju att de gör ont att ta den men de är de ju värt , tänk att få vila lite och samla krafter mitt i allt de är guld värt för att stick i ryggen...

• Skruff

Nej det gjorde inte ont! Men då fick jag den mitt i värkarbetet.

• Alvi

Mamma2kids: Bullshit att man skiter i fobier när man har ont! Jag har fött tre barn utan bedövning, dels för att jag ville och dels för att jag är så nålrädd.

Nu sista gången för 2 veckor sedan hade jag jätteont och visste inte vad jag skulle ta mig till, jag klarade inte att slappna av bra under värkarna. Vissa var så kraftiga att jag kräktes av smärtan. Ändå var nålar ALDRIG ett alternativ. Jag är för rädd helt enkelt.

TS: En kompis till mig har gjort fyra snitt och säger att epiduralen är det absolut värsta av hela alltet, gör så sjukt ont.

• Skruff

Sisu: jo väldigt många skiter i sina fobier i en sån sits. Jag har flera vänner som gjort kejsarsnitt och ingen av dem har tyckt att EDA'n gjorde särskilt ont alls.

• Stratto

Är också sjukt nålrädd men du ska inte oroa dig för eda:n

Jag tyckte att bedövningssprutorna kändes ganska mycket. Som getingstick ungefär
    men helt ärligt så kändes den smärtan så otroligt skön. En stunds annan känsla än de hemska värkarna.
    Sen kände man ingen smärta alls när de stack in nålen i ryggen. Bara som att narkosläkaren tryckte tummen mot ryggen ungefär

Tro mig ts när du har så ont att du kan tänka dig en nål mellan ryggkotorna för att få bort det onda är du så väck att du inte kommer bry dig eller knappt märka vad som försiggår

• EMK01

Jag har inte känt nånting av att de satt in den. Jag hade så sjukt ont så jag hade förmodligen knappt märkt om de sågat av ett ben i samma stund. Däremot var jag rätt öm i området några dagar efter när allt annat ont lagt sig. Det va absolut ingen fara och inte jätteont men det kändes att det varit nåt där.

• Alvi

Skruff: Men är det verkligen en fobi då? Eller är man bara rädd?

Svar på tråden epidural ont?