Inlägg från: missypissy |Visa alla inlägg
  • missypissy

NEJ, godis är fan inte frukost!

Hört talas om de nya flingorna Tresor från Kellogg's? Så här beskrivs de på den officiella facebook-sidan http://sv-se.facebook.com/kelloggstresor.se:

"Kellogg’s® Mmmh… Tresor® Total Choco; Havre-, ris- och vetekuddar med chokladsmak och fyllning av hasselnötter och choklad"

Jag är verkligen ingen sockerpolis, min dotter får både lördagsgodis och annat sött ibland och jag kan bli väldigt irriterad på de som tror att barn dör av lite socker. Men det här är ju för mycket! Att sälja och marknadsföra GODIS som frukostflingor är banne mig skamligt! Vem är det som köper sånt här egentligen? Vem ger sina barn sånt här till frukost? Detta är ju godis, ingenting annat!!! Skrikandes

• Svar på tråden NEJ, godis är fan inte frukost!
  • missypissy
    La Lola skrev 2011-08-22 14:53:48 följande:
    Är det flingor?
    Jag trodde det var godis....
    Stod bland flingorna i affären i alla fall, det var det som väckte min ilska.
  • missypissy
    Trivelina73 skrev 2011-08-22 14:56:57 följande:
    Och honungspuffar är bättre???? noot!! Men blir för det mesta idiotförklarad av de flesta i mitt privatliv över min åsikt att man kan lika gärna ge godis om man anser att sådana flingor är nyttigt.
    Nej det är de verkligen inte. Vi äter inte alls sådant här. Jo någon gång har vi köpt sådana där miniförpackningar med flingor (blandade sorter), det äter vi som godis, skitgott! Jag är som sagt inte alls någon rabiat sockerhatare men tycker alla sådana där flingor (som ju dessutom lockar barnen med jätteroliga bilder och leksaker i förpackningen o.s.v.) borde bannlysas. Håller med dig om att det är godis!
  • missypissy
    La Lola skrev 2011-08-22 14:59:38 följande:
    Men blä....
    Verkligen blä...
    Lillsnufflan skrev 2011-08-22 15:00:31 följande:
    Tja, det är ju tur att man inte behöver köpa allt skit som säljs...Flört
    Javisst är det tur. Synd om alla ungar vars föräldrar köper skiten dock. Och de vuxna för den delen, men de ansvarar ju för sin egen hälsa.
  • missypissy
    Alshain skrev 2011-08-22 15:04:52 följande:
    Helt utan att ha läst innehållsförteckningen... 

Jag såg de där i affären men sorterade mest in det under kategorin "alltför sockrade frukostflingor". Jag håller med dig om att det förmodligen inte är någon bra frukost, men om man läser innehållsförteckningen, är de verkligen värre än alla andra sockrade och honungsrostade majsflingor och rispuffar? Jag skulle tro att de ligger rätt nära varandra.

(Vilket inte på något sätt gör att du har fel - bara att det finns fler "flingor" att låta bli)

De är säkert inte värre, skrämmande att se vad vissa av de där flingorna innehåller! Har inte kollat innehållsförteckningen på just dessa dock. Vi äter som sagt inte några flingor alls, annat än som godis någon enstaka gång.
Svar på tråden NEJ, godis är fan inte frukost!