• missypissy

NEJ, godis är fan inte frukost!

Hört talas om de nya flingorna Tresor från Kellogg's? Så här beskrivs de på den officiella facebook-sidan http://sv-se.facebook.com/kelloggstresor.se:

"Kellogg’s® Mmmh… Tresor® Total Choco; Havre-, ris- och vetekuddar med chokladsmak och fyllning av hasselnötter och choklad"

Jag är verkligen ingen sockerpolis, min dotter får både lördagsgodis och annat sött ibland och jag kan bli väldigt irriterad på de som tror att barn dör av lite socker. Men det här är ju för mycket! Att sälja och marknadsföra GODIS som frukostflingor är banne mig skamligt! Vem är det som köper sånt här egentligen? Vem ger sina barn sånt här till frukost? Detta är ju godis, ingenting annat!!! Skrikandes

• Svar på tråden NEJ, godis är fan inte frukost!
  • La Lola

Är det flingor?
    Jag trodde det var godis....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • missypissy
    La Lola skrev 2011-08-22 14:53:48 följande:
    Är det flingor?
    Stod bland flingorna i affären i alla fall, det var det som väckte min ilska.
  • Trivelina73

Och honungspuffar är bättre???? noot!! Men blir för det mesta idiotförklarad av de flesta i mitt privatliv över min åsikt att man kan lika gärna ge godis om man anser att sådana flingor är nyttigt.

Min sitatfot! Gör reklam så mycke jag fan vill!! www.familjeliv.se/Forum-26-431/m60615659.html
  • La Lola
    missypissy skrev 2011-08-22 14:56:31 följande:
    Stod bland flingorna i affären i alla fall, det var det som väckte min ilska.
    O tusan.....
    Jag har bara sett reklamen en gång o då tänkte jag att det var godis....
  • MajaVira
    La Lola skrev 2011-08-22 14:53:48 följande:
    Är det flingor?
    Nepp, frukostflingor;

Not when you have Kellogg's Trésor on the table! Bite into a crunchy cereal pillow filled with irresistibly smooth chocolate. It'll satisfy your craving for chocolate first thing in the morning! And the best part is that it comes in two delicious flavours – Chocolate Hazelnut and Chocolate Caramel.

www.tresoralarabi.com/en/kelloggs-products.php
  • La Lola
    MajaVira skrev 2011-08-22 14:58:57 följande:
    Nepp, frukostflingor;

Not when you have Kellogg's Trésor on the table! Bite into a crunchy cereal pillow filled with irresistibly smooth chocolate. It'll satisfy your craving for chocolate first thing in the morning! And the best part is that it comes in two delicious flavours – Chocolate Hazelnut and Chocolate Caramel.

www.tresoralarabi.com/en/kelloggs-products.ph...
    Men blä....
  • Lillsnufflan

Tja, det är ju tur att man inte behöver köpa allt skit som säljs...Flört

• missypissy
    Trivelina73 skrev 2011-08-22 14:56:57 följande:
    Och honungspuffar är bättre???? noot!! Men blir för det mesta idiotförklarad av de flesta i mitt privatliv över min åsikt att man kan lika gärna ge godis om man anser att sådana flingor är nyttigt.
    Nej det är de verkligen inte. Vi äter inte alls sådant här. Jo någon gång har vi köpt sådana där miniförpackningar med flingor (blandade sorter), det äter vi som godis, skitgott! Jag är som sagt inte alls någon rabiat sockerhatare men tycker alla sådana där flingor (som ju dessutom lockar barnen med jätteroliga bilder och leksaker i förpackningen o.s.v.) borde bannlysas. Håller med dig om att det är godis!
  • Alshain

Helt utan att ha läst innehållsförteckningen... 

Jag såg de där i affären men sorterade mest in det under kategorin "alltför sockrade frukostflingor". Jag håller med dig om att det förmodligen inte är någon bra frukost, men om man läser innehållsförteckningen, är de verkligen värre än alla andra sockrade och honungsrostade majsflingor och rispuffar? Jag skulle tro att de ligger rätt nära varandra.

(Vilket inte på något sätt gör att du har fel - bara att det finns fler "flingor" att låta bli)

• Mandel

Jag och sonen delade en gång på ett paket ricecrisp (eller vad de nu heter) fullkorn en helg istället för chips/godis. De var överdragna med något sockerskickt och smakade mer godis än nyttiga frukostflingor trots att det var fullkorn...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden NEJ, godis är fan inte frukost!