Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

God morgon!!

Kom hem igår och hamnade i soffan resterande av kvällen..då Fredde okuperade datorn totalt *morr*
    Idag ska jag passa en 5 månaders flicka, då hennes föräldrar ska unna sig en dag på Ikea Lite nervös, men d ska säkert gå bra..

Har tittat in på alla sidor som ni har rekomenderat. Har inte tänkt på flanellinlägg å dylikt alls... Har köpt engångs.. Men nu måste jag lägga om taktiken lite. Ska kika lite till..
    Nu har vi lämnat ifrån oss vaggan, och fått hem en bilbarnstol. Jättefin Nu känner jag mig trygg. Nu kan Rolle komma, fritt fram. Men här sker det fortfarande inte ngt. Fruktansvärt tryck på blåsan bara!! Känns ju som jag ska kissa på mig flertalet gånger.. .-(
    SnutteNuttan-fiiina fötter, mina är i samma dimension!! Å knäskålarna ska vi inte prata om!! På tal om nattjobb å sambos. Jo visst är han förvirrad, glömmer låsa bilen, släcka lampor och åker tillbaka till jobbet flera timmar för tidigt..men mjölk i vattenkokaren!!! *asg*
    malinz81- verkar nästan som urinvägsinfektion... Blir du kissnödigt direkt efter att du varit på toa och svider d eller bränner när du kissar? Känns som man är jääättekissnödig, men d kommer bara ngn droppe..??

Lajban- Superfina namn!!

Så man kan frysa ner mjölken alltså? Å hur tinar man upp det igen? I mikron?? Har aldrig hört talas om..

• Linda å Fredde

Julius- jättefin säng å himmel

frutti-tack för tips om hur man gör m mjölken Tiitade oxo in på den där tråden *ler* Min talan förde du iaf fram

Tycker synd om er som är förkylda, inte precis vad man har sett fram mot så här på slutet. Det är jobbigt nog som det är ändå.. Krya på er...

Jag har varit barnvakt......... ska gå å lägga mig nu!! *kraschad* Men hon är sååå söt Maja, men jag tror att det blev lite mkt nytt på en å samma gång Idag måste Fredde laga mat, jag kan knappt stå upp.. ligamentsmärtor som aldrig förr

Vilket konstigt väder!! Januari å det droppar från taken.. + grader!!

• Linda å Fredde

Jag är lite trött...
    Skulle tacka skånenettan för tips om mjölken, men frutti fick tydligen äran för det. *skrattar* Sorry, sorry...

Ska lägga mig nu...

• Linda å Fredde

Tittar in en snabbis..
    Är fortfarande helt slut. Sovit sedan igår, mer eller mindre. Fredde fick bädda ner mig.
    Nu är jag j*vligt less på dessa smärtor!! tålamodet börjar ta slut..
    Har läst alla GB inlägg och trådinlägg..orkar inte kommentera eller svara alls just nu.. Känns som musten runnit ur mig alldeles.. Dessutom regnar det idag
    Hoppas att ni får en bättre dag iaf

• Linda å Fredde

Har en liten fundering..

Svärmot har nu skickat med ett paket till Rolle som h*n ska få på BB. Innehållande kläder, för att användas för vistelsen på BB & åka-hem-kläder.
    När jag frågade om allt var tvättat blev hon paff å undrade om det verkligen var nödvändigt.. Barn har ju fått kläder i alla tider på BB..

Jag har ju min åsikt i detta, så vad tusan ska jag göra nu?? Slita upp paketet å packa igen det utan att det syns?!!
    Menade själv på att det finns så mkt kemikalier i kläderna när de är ny.. Jobbar ju faktiskt med kläder själv.. Men hon tyckte att jag övedrev... hmm....

Ngn med åsikt??

• Linda å Fredde

axxette-tusen, tusen tack för styrkedroppar och solstrålar Blev väldigt glad.. *kramar om* Känns redan mkt bättre.. Vilat hela dagen och återfått ett leende på läpparna..

Ja tjejer, ni har nog helt rätt. Ska banne mig slita upp paketet å tvätta kläderna. Kände mig lite dum mot svärmor, men har ju insett att det är lilla Rolle som jag är dum mot om jag inte tvättar dem... Vill ju inte att h*n ska få utslag eller ngn allergisk reaktion.. Ska dessutom ta upp det m Fredde. Tror han är på samma linje som mig, fattas bara annat..

malinz81- här har du en lipsill till, å det är helt okey.. Trots att man inte kan förklara d varje gång.. Stackare, att du har så ont.. Rolle kickar ibland mot revbenen å d smärtar, men du din stackare.. *tycker synd om*

skånenettan- WOW!! Spännande!! *spärrar upp ögonen* Hoppas, hoppas, hoppas

snuttan- har du så svällda onda fötter att du inte kan sitta länge??

• Linda å Fredde

Go'morrn..
    Idag vaknade jag av att jag låg å skrattade hysteriskt!! T.o.m Fredde vaknade, trots öronpropparna
    Så jag var tvungen att kliva upp å fortsätta skratta..å här sitter jag nu.

Ska ta det piano idag, bara stöka bort lite, för vi får besök från Liden vid 3 tiden.
    Nu ska jag trippa in på vi föräldrars hemsida å vara med i några tävlingar. Vinn ditt å datt, ni vet. Men vinner jag ngn gång?? Men det är kul iaf att försöka..

Nattvinge- Va häftigt!! Att ni kunde känna bebisens huvud!! Vill oxo... Får se nästa vecka då

cast77- har inte liten vänt på sig ännu? Men.. måste ni göra ett vändningsförsök snart då?? Eller väntas det in i d sista åsså blir det kejsarsnitt? (såvida inte barnet vänt sig alltså)

Lajban- vad du verkar ha det jobbigt.. Din lilla dotter kanske oxo är otålig å vill att liten ska komma snart å få köket renoverat så här långt in i graviditeten, det måste verkligen ta på tålamodet och krafterna. Tur att du kan flytta hem till din mor under den perioden. Hoppas att du får slappna av hos din magiska ( ) BM idag, det är verkligen få unnat att få massage av sin BM..

• Linda å Fredde

*asg* ja, visst är det märkligt.. Att en tur till shoppingcentrat kan förgylla en hel dag.. Bara tanken att få shoppa gör mig lycklig.. Nästan så man blir rädd *flinar*

Hoppas att du får en kanondag Snuttan, å att alla tårar är bortblåsta
    Avis på dig som fått fina naglar..åsså vill jag fortfarande se dem Men jag vet att du vägrar..*skrattar*

• Linda å Fredde

Måste bara berätta.. Detta med att hjärnan puttrar på halvfart har säkert fler än jag upptäckt

Igår åkte vi på COOP för att handla. Vi hjälptes åt att packa upp maten på bandet *svär åt d djupa vagnarna* sen gick Fredde för att packa ner allt i kassarna & jag stod för betalningen. Tågade ut därifrån med vagnen i högsta hugg å Fredden bar kassarna.
    Väl hemma upptäcker jag att brödet saknas.. å gurkan..å salamin, mina druvor, tops, bomull... arraksbollar *mums* och klädrollern..
    men hur i helv... är detta möjligt?!!
    Kan vi ha missat det på bandet? Att det har hamnat längst upp på bandet, kassörerna brukar lägga det lite avskilt om det är ömtåligt. Så att det inte krossas av resterande tunga varor.. Men att missa ALLA dessa varor?!! *chockad*

Vi åkte tillbaka för att kolla..men icke..Ngn verkar ha tagit dem med sig
    (först kollade vi bilen, man vet ju aldrig)
    helt plötsligt kommer ngn springandes..dom hade hittat varorna..en hel kasse.. Gissa om jag tyckte att detta var pinsamt.. En HEL KASSE!!!!!
    Å vem var det som skulle ta denna lätta kasse???!! (när jag tänker efter)
    Jo, en gravid förvirrad Linda.. *slår mig i pannan*
    suck.. post-it-lappar i pannan är det som gäller fr.o.m nu!!

• Linda å Fredde

Skickar en stor kram till alla som är deppig & inte helt är överens med sin kropp just nu.. *kramar* Ibland kan dessa karlar ställa till det ännu värre, inte så lätt att veta hur vi känsliga själar reagerar.. Och ibland är dom väldigt bra att ha, speciellt när en annan har altzheimer-light..

Ellynil & Snuttan- *skrattar gott* Mycket glad över att veta att det inte bara är jag som är snurrig!! Den ena historien är värre än den andre!! Åsså tålamodet sen då, som inte existerar.. hehe..

Snuttan- Jättefiiina naglar!! Å inte var de så långa heller, perfekt längd skulle jag vilja påstå!! Acryl, gele eller glasfiber?? Jag hejjar på dig när det gäller racet i hallen

axxette- Om det är saker som jag saknar att göra? Verkligen!! Saknar mitt jobb, mina promenader, mina kläder (!!!) och mitt blonda hår.. Saknar dessutom möjligheten att dansa.. och att kunna böja sig fram utan att mer eller mindre ramla på näsan..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!