Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Nattsuddare där Julius Hoppas att semlan ligger gott i magen och att Selma inte blev suger-high i natt *ler stort* Åsså håller jag tummarna för att du INTE får bihåleinflammaton! Vem har tid & ork med det NU??!!

Snuttan- jaha, nu har den lossnat igen, det där gelehallonet *skrattar* Har ju blivit helt skadad av denna tråd, så jag kollar efter blod i trosan, gelehallon i toalettstolen och väntar på förvärkarna febrilt!!

Tror dock att det hände ngt i natt, för ni har ju sagt att det alltid sker på natten . Vaknade av en otrolig mensvärk!! *aaaahhhh* höll på i flera timmar ju Så nu är man givetvis trött som få..bara för att jag har ett möte nere på city redan kl 10..*suckar*

kidA-funderar på att göra ngn slinga i håret jag oxo, fast min frisör har förbjudit mig.. Trivs inte alls i detta mörka barr.. Så kör hårt!!

cast77- Båda namnen är jättefina!! Fredde gillar Nelly stenhårt, men min bästa vän ska döpa sin kommande (ingen bebis ännu) dotter till Nelly, så jag avstår pga det. Olivia, absolut!!!
    Själv har vi svårt för tjejnamn.. Vi började fundera lite mer på Nova, å kom fram till att vi tyckte att det låter lite "inne" å New Age.. "hasch-tomte" om jag minns Freddes ord rätt.. Nää, nu har vi bara Mathilde kvar... Hjälp!! Behöver tips!!

• Linda å Fredde

Men skånenettan... Blir så nyfiken å avis att jag snart spricker

morotsjos- kanske dags att byta ut funderingarna på den där BB väskan till en faktisk handling Men du verkar verkligen cool-lugn du *skratt* Grattis till 1000e inlägget

axxette- Jo, jag var ju suuuuperblond när jag blev gravid. Tips å råd från min frisör gjorde att jag avstod från denna eviga blekning. Inte bra för barnet (tydligen) och efter förlossningen har håret (tydligen igen) en tendens att bli risigt, väldigt risigt. Så hon tyckte inte att jag skulle fortsätta att utsätta mitt hår för denna tortyr Å vad gör jag?? Lyssnar givetvis på ett proffs och tonar tillbaka till min normala hårfärg..
    Å nu trivs jag inte alls... Men jag är medveten om att det kan bero på alla hormoner oxo. Så jag ska inte göra ngt radikalt innan förlossningen. Har hört kvinnor som klippt av sig håret eller gjort radikala förändringar å bittert ångrat sig efter graviditeten.. No no, så ska d inte bli

• Linda å Fredde

Grattis skånenettan!!! Ååhh så underbart!!! Ser fram mot förlossningsberättelsen.. Skönt att låta tårarna rulla över något roligt å vackert för omväxlingsskull

Har inte haft tillgång till datorn sedan igår morse *abstinens* Sprang en sväng på stan *idiotförklarar mig själv* och fick världens värkar efter det =Soffläge, som vanligt!!
    Sen satt ju Fredde vid datorn från det att han klev upp till han gick å la sig.. *vet inte vad jag ska säga*

Har extremt tråkigt numera. EXTREMT!! Kan ju inte röra på mig, bara begränsat. Känns som om min bekantskapskrets försvunnit & jag finner ingen lust att ens ta tag i grejer som rör Rolle.. (en sån dag idag...klagar)

Nu har jag fått två "blåmärken" till. Vid vänstra ljumsken & vid en punkt på ryggen, oxo på vänstra sidan. Känns som ngn kört en påle genom kroppen.. Märkligt! Ömmar väldigt, men jag kan inte urskilja om det är huden eller om det sitter inne i kroppen..

morotsjos- Att få ett barn att förstå att det finns ngn annan (i detta fall 2) som oxo behöver uppmärksamhet, kan säkert vara jättesvårt!! Hur man ska lösa det där är en gåta. Men sonen måste ju få bevis på att han inte är bortglömd.. Du hinner ju krama å mysa m honom när bebisarna sover, åsså kan han ju vara med å "hjälpa till" vid många sysslor som gäller hans syskon.. Jag tror att det kommer att lösa sig jättebra, men kan verkligen förstå att du är orolig. Är du rädd för att han inte ska tro att han är älskad längre? *tänker på hur jag skulle känna*

malinz81- lilla gumman..du ska se att bebisen snart återgår till ruckbart igen.. Vi har livliga små knyten i magen Vi har ju 3 veckor på oss.. *S*

• Linda å Fredde

Vilken söt liten pojke skånenettan!! Hoppas att du oxo mår bra, verkar nästan som att du är pigg.. Vi får höra lite mer sen, när du finner tiden

Har läst ikapp mig lite. Oj så ni surrar

Snöfall- njuuut av din första dag som du är ledig. Välförtjänat
    Julius- stackare där!! Först har du en dålig dag, sen ramlar du illa Hoppas att du har en bättre dag idag åtminstonde
    Villblifler- aaamen, guud så gulligt av din son.. Blir ju alldeles rörd!! Å samma sak gäller morotsjos pojke oxo..klappa mage lite här å där. Barn är ju för underbara, även om dom inte alla ggr förstår allt, så ser dom det på sitt egendomliga sätt *S*
    Snuttan-Bra initiativ att fixa till listan. Blev struligt allt det där bara, åsså tycker jag att d var bra att du tog dig vissa rättigheter *klubbar*
    Kanske en saga- ensamheten kan vara underbar..ibland. Just nu vill jag inte vara ensam en sekund! Sällskapssjuk som bara den. Fattar inte att du orkar städa som du gör..hahahaa..
    Hild- tror du att ?blåmärkena? beror på att bebisen sparkar? Eller att huden sträcker på sig? Kan ju vara båda delarna iofs.. Ett av (har nu tre st) dessa märken, sitter precis vid naveln, där knappen från mammabyxorna sitter..not najs Men jag härdar! *flinar*
    Axxette- jobbar du fortfarande?? När ska du gå av isånafall??
    Nattvinge-skulle gärna pröva detta med båt, men fy f*n så kallt..

Vad har jag mer att berätta? Inget nytt under solen här. Trivs med att sitta å läsa allt ni skriver emellanåt. Har ett leende på läpparna konstant, å på morgonsidan rusar *host* jag till datorn för att hinna uppdatera mig! FL beroende.. och jag tror vi är fler

• Linda å Fredde

Förresten, vem var det som skrev om gästbesökare? Snöfall, var det du?
    Jag blir iaf mega-super-duper irriterad av detta spring på min sida...
    Fattar inte hur man blir gäst, å är väl inte så intresserad av det heller. Kan gott stå för att jag är nyfiken å trippar runt på andras sidor..Vad har jag annars är att göra? Dela erfarenheter å funderingar är ju d bästa som finns

Det var min åsikt iaf..

• Linda å Fredde

Äntligen fick jag tillgång till datorn *ler*

Varit en sväng på city idag. Tvättar kläder just nu (inklusive dessa som vi fått av svärmor ) och har dessutom hunnit med att sterilisera alla nappar. Måste ju slita med en på BB. Å sen får barnmorskorna säga vad de vill Vår Rolle ska banne mig få tutte m en gång!

Rolle håller full fart i magen. Ingen rast, ingen ro.. Å givetvis orsakar detta att jag har en extrem halsbränna.. Varför kan min mage inte sjunka ner lite..så att det inte pressar på så mkt??
    Annars är det mest flås, flås, flås.. Ser ut som en pansarvagn när jag ska in i bilen. Får lyfta in ena benet..Herregud vilken syn
    Hoppas att ni har haft en fin helg

• Linda å Fredde

Go'morron

Oj! Undrar hur det har gått för Snuttan? Spännande! Ska det äntligen komma tillbaka och kanske ge resultat denna gång?

Jag har haft ont i underlivet i snart 2-3 dgr nu. Känns som det gör när man har suttit länge på cykeln för första gången på ett år.. förstår ni? Vet inte om det är ngn slags träningsverk, öm liksom.. Lille Rolle kanske är på väg ner *jublar* Alltid ngt..Det sker saker för mig oxo
    Sen har jag oxo haft förvärkar i natt.. Not najs at all... Ajajaj..men det tar jag

• Linda å Fredde

Jiiipiiii!! Vad spännande kidA!! *håller tummar, tår å hårstråna krullar sig oxo*
    Tänk er, snart kommer nr 2!! Jisses, nu sker d grejer!!
    Men var är Anniqa?? har inte hört ngt på 2 dgr..tror jag.. Börjar bli orolig.. eller så ligger hon på Gällivare BB å myser
    skånenettan- du vet att vi lyssnar å kommer m tröst å råd Skönt att höra att allt kommer att ordna sig, men jag kan verkligen förstå oron för att en liten bebis ska genomgå operationen..men skickliga läkare finns det gott om!! Härligt att ha prinsen hemma iaf och i dina armar..*kan känna doften och ler stort*

Sen skrattar jag åt er tjejer!! Ni är ju alldeles tokiga! Prövar både det ena och det andra för att få igång fler värkar...hahaha.. Önskar ju givetvis att jag oxo skulle kunna göra samma sak, men det är stört omöjligt. Får ju bara ligamentsmärtor och det bidrar knappast till en snabbare förlossning..

Just det, på tal om svällda läppar.. En väninna berättade att (men om detta stämmer, det tar jag inte på mig...) läpparna kan svälla strax innan det är dags att föda Så nu hoppas vi på att detta stämmer!! Speciellt för Snuttan & kanske en sagas skull

hild- Nu ska vi se om jag kan lära dig.. Snuttan fick nämligen lära mig

: - ) =
    ; - ) =
    : - ? =
    :- p =
    : - [ =
    : - ( =
    : - o =
    Fast utan mellanslag... Lycka till...

• Linda å Fredde

Snöfall- kan se mig i stjärnorna efter den där färdknäppen.. Tror inte det kommer att ske.. fredde är inte heller m på noterna , iaf inte på samma sätt som förr..å ska jag vara ärlig.. så bangar jag nog själv oxo.. Tyvärr.. får finna på ngt annat..

Återkommer till det där med att vara svälld.. Min NÄSA!!!! Men helv*** vad har hänt? En päron mitt i fejset!! Okey att man drar på sig vatten i benen, armarna, magen..men i ansiktet?? Är det vanligt? Tycker oxo att kinderna har svällt..haka..*host host* å min stackars näsa... *tjuter högt*

• Linda å Fredde

Kan jag verkligen förstå Snuttan, att du klarar dig utan sånna äventyr! Herregud, varför vill inte ungen komma ut?? Förstår inte.. så nära, men ändå sååå långt borta.. *morrar i ditt ställe*
    ja, om Anniqa redan har fått, så blir det nr 3 snart Å sen vill jag nog se dig på BB nästa gång Snuttan. Eller morotsjos, hon verkar ha det lite jobbigt.
    Själv får jag nog vänta till slutet... Men ngn måste stå för den statistiken oxo

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!