Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hild - Håller TUMMARNA hårt. Molvärk och rosa på pappret måste ju vara säkra tecken. KUL!!!!!

• snöfall

Jag igen!!!!

GLAD - Kom ut från duscen och såg att slemproppen har börjat lossna. Då händer det ju NÅGONTING där nere i alla fall.

• snöfall

Cast77 - Det låter kanon det där!!!! Hoppas verkligen att det håller i sig, eller rättare sagt, blir "värre". Tänk, i dag kanske ni är en till i familjen

Massfödsel till denna tråd beställs

• snöfall

Här händer det inget mer. Inget mer av slemmis och inte ngn antydan till värk. Men, känner mig ändå glad för att NGT har hänt. Kanske är det lite bättre förutsättningar om man måste bli igångsatt om ngt har hänt...

Hade hoppats på att Hild. Cast77 och snuttgurkan hade varit tvungna att åka in nu så att vi andra väntande också får lite hopp.

Linda - så du har också en duracellbebis i magen!! Här finns en till. Hur lyckas dom röra sig när det borde vara supertrångt där inne????Ibland måste jag hålla i magen för att inte ramla omkull. Nåja, bättre att det rör sig och man känner fosterrörelser än tvärtom.

Bf+10. Borde inte vara mer än 1½ vecka kvar innan vi har vår bebis

• snöfall

Weiring - Vad mysigt det låter med promenader i solen med bebis och barnvagn. LÄNGTAR

• snöfall

Kanske en Saga - Heja, heja!!!! (och alla ni andra som också har känningar!)

• snöfall

Hej svejs.

Håller tummarna för morotsjos. Hoppas verkligen att hon äntligen fått sina tvillingar.

Här är det också lugnt. Kom inget mer än det ytterst lilla av slemmisen igår. Tror jag hade en (1) värk... Men, sen lugnt igen... Är däremot lite orolig att jag småläcker lite fostervatten. Fast, jag trodde att vattnet mer skulle rinna när det kommer, det är nog bara lite rikligare flytningar (intresseklubben noterar...). ¨

Nåja, jag ska till BM idag, hon måste ju kunna säga vad det kan vara. Känner mig sååå less idag. Har ont i ryggen så jag känner inte för några aktiviteter heller. Känns som att jag bara sitter av tiden här hemma. Kanske kan jag lura sambon att ta med mig på lunch på stan... så att tiden går lite iaf.

Hild - Skicka recept på värkar!!

Bf+11 -dubbelsuck!

• snöfall

Hejsan

JätteGRATTIS till er som fått era bebisar. HURRA, HURRA.

Kanske en Saga - jag är också kvar och det skulle inte förvåna mig om jag fick sist av alla....

Var till BM idag och bokade in tid för överburenhetskontroll på fredag morgon. Då ska dom väl göra ny viktskattning, kolla livmodertappen etc. samt fundera på om och ev. när jag ska bli igångsatt. Dom sätter inte igång här förrän efter 43 fulla veckor, såvida inte ngt av värdena skulle se sämre ut. Sf-måttet nu uppe på 40 och magen känns verkligen proppfull av bebis. Finns inte en liten mm kvar känns det som. Usch, vill inte att den ska bli för stor. Pratade med min pappa idag och han skrämde upp mig lite eftersom han sa att han hört att det finns stor risk mellan stora barn och diabetes. Ville jag inte alls höra, men han tänkte sig nog inte för.

Mini i magen har också blivit lugnare. Igår kväll hade den inte ens sitt race som den brukar ha - då blir man allt orolig. Men, får hoppas att den ligger och samlar kraft...

Några som har ätit semlor idag?? Själv så har jag tjuvstartat för lääänge sen så jag är faktiskt rätt less på semlor...

Må gott och låt oss drabbas av ont i form av värkar!

• snöfall

Hild - Åh, vad spännande!!!!!! Vilken konstig inställning dom hade på förlossningen däremot. Om man ska föda så ska man väl... Nog för att vi i denna tråd är duktiga på att vänta, men det finns gränser.....

Här är det fortfarande lugnt. Skulle bli överlycklig för lite onda värkar. GE MIG ONT!!!!

Kanske en Saga - enligt vår BM så var det ok med färdknäppp efter proppavgång. Sen om man har lust....tja, vår BM sa att se det som en ordination. Men, inget händer trots det. Men, det är ju så att det måste vara helt moget för att det ska hjälpa. Men för dig som har haft så mkt slemmis som släppt plus värkar så kanske det är moget! Håller tummarna!

Bf+12 - Snart är jag värd nobelpris i väntan tycker jag

• snöfall

Linda - Jag lovar - det var värre i huvudet när det var Bf+7. Då höll jag också på att bli galen. Nu väntar jag bara tills dom bestämmer sig för att antingen sätta igång mig eller plocka ut den lill* med kniven. Jag har insett att det här INTE kommer att sätta igång av sig självt. Så nu är det kanske max en vecka kvar innan vi har lilltrollet här hos oss
    Oj, oj, vad du pysslar och står i. Det där borde ju Rolle verkligen trilla ut av. BOrde också noppa och färga ögonbrynen. Ska allvarligt fundera på det - eller så går jag och lägger mig i sängen igen och sover....

Tokmaja - antal samtal som ringer och frågar om "har det blivit ngt än?" blir också färre och färre med antal dagar som går över BF. Dom har nog hört frustrationen (och ibland också säkert irritationen) när jag fått meddela att det har det minsann inte. Fast å den andra sidan tycker jag att det är mysigt att dom ringer. Det skulle ju inte kännas kul om dom INTE ringde och frågade hur det går

Skulle behöva dra mig ner på stan för att köpa present till en 1-åring men det snöar mängder här och jag känner mig inte sååå sugen att ta mig ut om jag ska vara ärlig. Vad köper man åt en 1-åring förresten? Tips och idéer mottages tacksamt.

Massvärkar beställes fortfarande!!!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!