Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Näst sista arbetsdagen nu. Har äntligen bestämt mig för att nu får det vara nog. Hade först tänkt jobba även måndag och tisdag men... nu får maken försörja mig ;.) Är lite rädd för att det ska bli långtråkigt, med tanke på att man kan gå 2 veckor över tiden och det innebär med andra ord 4 veckor hemma. Men, jag skulle tro att man vänjer sig ganska snabbt vid att ta det lite lungare. (Hoppas jag). Kanske jag också skulle försöka ge mig på att putsa fönster någon dag. Här finns tyvärr ingen svärmor som erbjuder sig att göra det. Skulle gladeligen tacka ja Är nog bland det tristaste som finns. Sen så bor vi ut med en ganska traffikerad gata så dom blir snabbt smutsiga igen.

Någon mer som har funderat på alla besök som man har på "sin sida". Tror att jag har närmare 190 besök där och dom allra, allra flesta står det bara Gäst på. Nåja, jag har i och för sig också varit gäst ett antal gånger om jag ska vara ärlig.... Tyvärr så är jag lite hemlighetsfull så dom får nog inte veta så mkt när dom är inne där! Fniss!

Bra jobbat med listan SnutteNuttan. Skönt att det finns ngn som ordnar upp och kan sådana där saker!

Har inga barn själv sedan tidigare så jag har nog svårt att ge råd ang. äldre syskon. Men, däremot vad jag brukar tänka på när jag går och hälsar på familjer där den nyfödda har ett äldre syskon är att alltid köpa med mig ngt till det äldre syskonet också samt ägna tid även åt det. Det är så lätt hänt att all fokus hamnar på den nyfödda. Kan inte vara sååå kul för en storebror/syster att alla besök som kommer bara bryr sig om "den där" plötsligt.

Trevlig kväll.

• snöfall

Just det - ni som har förvärkar - kan ni inte skicka några till mig också! Snälla!

• snöfall

Godmorgon allihopa!

Här är det rätt lugnt i magen. Den har varit rätt lugn nu i två dagar och jag håller med om att man blir riktigt glad när den sätter igång och röjer runt. Tyckte jag inte för två dagar sedan när jag hade så ont av alla rörelser att jag var nära tårarna.....

Igår var sista dagen på jobbet så nu är det lördag hela veckan. Tjoho. Känns helt overkligt att jag inte ska vara på jobbet på lääänge.

Julius - otäckt att ramla. Har jag oroat mig för hela vintern men som tur är så har jag klarat mig. Varit på väg ett par gånger och attans vad rädd jag har blivit. Skönt att det gick bra för er!

Är så imponerad av er som har äldre barn hemma och är höggravida. Känner att jag ibland knappt orkar med mig själv Tur att jag har en sambo hemma som är så hjälpsam. Men, jag inbillar mig att det kanske blir lite bättre nu när jag är ledig. Ska baka, gå på stan och fika, städa .... Underbart.

Nä, dags att käka lite frulle och fylla på förrådet åt den lill* och sen blir det att åka lite storslalom med svenska damlandslaget...

• snöfall

SnutteNuttan - SPÄNNANDE!!!! Kanske är det du som är på tur nu på bebislistan! Nu får du allt hålla oss uppdaterade på hur det går.

• snöfall

Åh, här händer det saker läser jag, spännande....

Trådens andra bebis är minsann på G nu. Vi ligger ju på samma BF KidA och jag men här är det lugnt. Har varit ute och gått idag och också knäskurat toan. Inga känningar. Förrutom då när mini rör sig och det strålar ut i ljumskarna men annars lugnt. Får väl försöka med färdknäppen men sambon är inte riktigt med på det där längre..... Han tycker det känns fel.... Nåja, man kan ju inte tvinga men snart är det banne mig nära att jag gör det
    Fast, jag skulle gärna vilja vara ledig minst en vecka innan bebis kommer ut så nästa helg ska det springas i trappor, putsas fönster och allt man nu kan tänka sig göra för att sätta igång det. Den 13 är det fullmåne så då kanske det kan hjälpa till...

• snöfall

Anniqa- Jättegrattis till en jättesöt tjej. Åh, vad mysigt att få snusa på sin egna bebis.... Längtar massvis!!!

Tänk snart står någon av oss andra på tur...

Nu tror jag att jag har missat ngt - vad är betaversionen av familjeliv??? Kommer det att finnas två versioner eller? Varför?

Har haft min första lediga dag nu och det kändes sååååå lyxigt. Strosade runt på stan hela dagen och jisses vad ont i ryggen jag hade när jag kom hem. Var bara att lägga sig ner och vila.

Åh, vad mysigt det låter med giftermål. Vill å. Men, någongång då.... Kanske i Västindien eller ngt sånt!

Sov gott.

• snöfall

KidA - Grattis !!!! Så fin och söt! Och vilket fint namn ni valt

Axxette - Du behöver nog inte oroa dig, växer dom inte till sig rätt fort?? Fast, det är ju så med att vara gravid - att man ständigt oroar sig för ngt. Du får försöka tänka på att den ska ut också....och då skulle jag nog föredra en på 2700 jfr med en 4 kilos klump!!

Var in på jobbet idag och bjöd på fika. Åh, vad skönt att slippa vara där. Det har tydligen kört ihop sig ordentligt med beordrad övertid etc. så jisses vad skönt att bara åka därifrån och släppa tankarna på jobbet!

• snöfall

Morotsjos - Oj, oj vilken mage. FIN! Och här sitter man och tycker att sin egen känns stor och klumpig. Ska genast vara tyst (ngn minut i alla fall..)

Det är jobbigt att vara ledig... Har pysslat här hemma, varit iväg till frissan och färgade/klippte håret så nu känner jag mig så fin så. Hem igen och sen iväg nyss till BM för kanske det sista besöket . Allt såg bra ut; Sf-mått på 37, hjärtljud 136, bra blodtryck. Hon säger fortfarande att det är en bebis modell större. Attans, hade hoppats att den skulle ha krympt sen sist, men icke. Kanske beror det på alla semlorna jag pressar i mig. Nåja, den här ungen verkar ju ha tänkt stanna där inne i evighet så det kanske finns tid kvar för den att krympa lite.

Dags att börja laga lite mat och baka, ska ha middagsgäster i kväll. Trevligt.

Må gott!

• snöfall

SnutteNuttan - Nä, nu får du allt ta och dela med dig lite av dina slemmisar Här finns inte en tendens till varken det ena eller det andra som kan tyda på att ngt ska vara på G. Försöker hålla igång här hemma och grejja men det är fortfarande lugnt. Den här bebisen har nog tänkt att stanna i magen sommaren ut tror jag!

Försöker också ställa in mig på att gå minst en vecka över tiden, men det är klart att jag skulle önska att den kom nuuuuu.

Dags att dammsuga lite...

• snöfall

Oj, vad det har skrivits här. Blir så bebissjuk när man läser om era förlossningar. Börjar som sagt kännas som att man kan det här nu...

Håller med om det som skrivits om bilåkning. Är eg. en liten fara eftersom jag inte kan vända mig om för att kika bakåt så när jag backar bakåt så är det med en önskan om att ingen ska vara där... Förhoppningsvis behöver jag inte köra så mkt mer. Bättre att promenera!

Ja, var är Snuttan, hon brukar väl vara flitigt in här på mornarna! Kanske ngt på G????

Fler än jag som ska se OS-invigningen då Längtar. Bara älskar att titta på sport!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!