Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Men jisses vad ni skriver..Tog mig en halvtimme att komma ikapp

Rolle har tydligen ingen lust att lägga sig med huvudet neråt. Hög mage och en massa sparkar överallt. Ingen speciell press nedåt, bara ngn spark emellanåt. Vibrerar i hela underlivet..not najs..
    Men jag antar att Rolle vänder sig så småningom.. Annars blir jag stressad, riktigt stressad..

Morotsjos- ååhh vad kul att bebisarna växer så det knakar!! Kan verkligen förstå att det är tungt nu. Bebisar, moderkaka och livmoder..å allt detta vatten.. Undrar just hur länge du kan ha kvar? Vilken vecka är du i nu??

Ang bedövning- bara ge mig allt!!! Vill inte trötta ut mig själv eller bebisen. Tar det den dagen då förlossningen börjar.. Men det lutar mot det mesta tänkbara...

Mat och mage- hmmm.. Inte så förtjust i frukost längre, tyvärr. Kan inte äta speciellt mkt heller, tryck under bröstet. Magen sköter sig, har ju haft lite problem förr..men idag är det toppen
    Katrineplommonpure, fil och kruskakli är mitt tips mot hård mage! Kruskakli ska dock tas med försiktighet, och viktigt är att man dricker MKT vätska, annars får det motsatt effekt..

• Linda å Fredde

Just det.. ang magic hands. Rolle kickar lös oavsett VEM som lägger handen på magen. Ingen som helst skillnad, tycker säkert om uppmärksamheten och verkar vara lika socialt lagd som sin mor

Igår vid läggdags, var det sån fart på Rolle, att jag fick lov att kliva upp och sätta mig i fotöljen i vardagsrummet. Efter att ha snurrat runt för att försöka finna en sovställning som skulle passa både mig och liten gav jag upp. Kändes som jag hade myror i benen dessutom...*aaaahhhh*
    Stackars Fredde, han får ju inte heller sova, när jag håller på så där.. men han saknade mig trots allt och hämtade mig. Inte skulle jag sitta där inte... han bäddade ner mig och efter ngn timme så sov jag.. för att sen vakna å gå på toa..*suck* Att detta aldrig tar slut!!
    Så vi sov till 12.40 idag inte så konstigt kanske....

• Linda å Fredde

Go'morgon!! Linda har dragit sig upp i tid!!!

Anniqa- Åååhh..önskar att jag oxo kunde säga -mitt norrländska lugn..
    Mina vänner påstår att dom med fasa skulle ställa upp vid min förlossning Alla tror tydligen att jag kommer få ett vredesutbrott utöver det vanliga
    Själv tror jag inte det. Litar ju på att personalen på förlossningen kan sin sak, jag är ju liksom i deras vård. Men att jag har egna önskemål, ja, d må vara hänt. Men man behöver ju inte bli otrevlig för det...??

Man har ju hört så mkt om att vissa kvinnor blir till monster, men hurvida detta är sant alla ggr, det kan man ju undra??!! Ngn som har en berättelse från förr?? *nyfiken*

• Linda å Fredde

cast77- Visst har vi rätt att klaga!! Herregud, vi bär ju på ett barn med tillhörande krämpor. Sen finns det ju dom som går igenom en graviditet utan några som helst problem. Mina vänner har tröstat mig med orden; mkt bråk och ett helvete innan barnet kommit, men sen kommer miraklet & då blir allt lugnt & fridfullt..
    Klagar själv en del hemma. Tror att Fredde har fått detta med graviditeten upp till halsen ibland... Ser riktigt på honom hur less han är på att höra. Men det får han f*n stå ut med!! Utan hans "hjälp" hade jag inte "suttit" i denna sits..
    Känner oxo ibland att "jag ska minsann inte säga ngt mer" , men jag vill ju dela med mig av denna graviditet, bra som dåligt... Ser inget fel i det.
    Alla har vi olika behov, smärtor, känslor och tankesätt.. Det är ju därför vi är vi

• Linda å Fredde

Tv-såpor alltså.. Själv följer jag "prison break" Och "Grey's anatomy"!!! Så jag läääängtar till kl 21 ikväll!!
    Har ätit en fantastisk wok för en stund sen. Hel vegetarisk m ris åsså ska den ju ätas m pinnar!! Heaven!!!

Så just nu är jag inne på efterrätten, en eller 2 askar Salvi...

• Linda å Fredde

snöfall- ååhhh.. reta mig inte så Älskar ju thaimat!! Måste vara det bästa som finns!! Ha en god måltid*avis*

Salvi, salvi och multivitamindryck i mängder.. Varm chocklad är oxo på topplistan numera

• Linda å Fredde

go'morgon

Som vanligt må man tokläsa så man hinner ikapp Ni är verkligen duktiga på att skriva tjejer!! JÄTTEKUL!!

Jaha. Lyckades tillslut somna igår kväll, efter att vi filmat lill* Rolle i magen. Fullt ös!! Halvlåg i sängen å Fredde filmade, och så skulle jag liksom försöka komma upp för att lägga mig i en ny ställning. Då ändrade magen form!! Såg ut som om jag hade en limpa längstmed den mittersta delen av magen!!!! Blev nästan rädd! Ngn som sett detta själv???
    Vaknade vid 6och hade kramper..höll ut till 10...fråga mig inte varför..

Cast77- Japp, det blir att susa iväg till s-vall Har inte varit på ngt besök ännu, å det verkar fullt redan.. Men Fredde har koll på läget. Var vi ska in alltså, för sånt kan jag bli superstressad av. Att inte veta. Får se om vi ligger inne samtididgt då Jag tror att Rolle kommer dröja uti mars.. men vi får ju se..

Lajban- Men oj!! Vilken dramatik!! Spännande, men som sagt skrämmande! Speciellt när man är ensam..brrr... Som sagt, har du fått sova ut nu??

axxette och Anniqa- lättirriterad och lättsårad! Mkt av den varan hos mig.. Nästan patetiskt!! Så slut i kroppen och hjärnan som puttrar på halvfart.. Jag blir så ledsen på mig själv när jag ideligen glömmer saker å ting.. gång på gång.
    Blir jag arg så kokar det över!! Inget mittimellan läge här inte!! *suckar*

Ska lägga in nya magisar igen. Bilder alltså Ta en titt om ni finner lust. Inväntar besök hos läkaren vid 15. Sjukskrivning igen.. Fattas bara annat.

Julius- Ha en riktigt rolig dag, spännande!!

• Linda å Fredde

Näää fy vilken natt... *gråter*
    Vid fyra i natt så vaknar jag av att Fredde suckar å vänder på sig demostrativt.
    -du snarkar ju hela tiden!! Säger han..
    Okey, jag låg på rygg, förståligt. Men jag lägger mig på sidan och det dröjer inte länge förrän han suckar igen. Snarkar tydligen heeeeela tiden.. Jag kliver upp å dricker vatten, kanske är tjock i halsen.. Men detta slutar med att en vansinnig Fredde kliver upp å lägger sig på soffan..
    Påstod dessutom att jag hållt på så här i flera veckor!! Han blir snart galen..
    Jag blir ju givetvis jätteledsen.. Inte vill jag väl sova ensam, eller driva han till vansinne pga mitt snarkande. Förstår inte. Brukar inte snarka..
    -Vad ska jag göra?
    Idag sitter jag med en halsduk runt halsen och är fullt påpälsad, tror att jag håller på att bli förkyld!!!!! *biter ihop tänderna*
    Har bara lust att skriiiiiiiika!!! Blir så j*vla less!!! Alltid är det ngt.. nu har jag dragit med Fredde i fördärvet oxo.. *snyft*

Dessutom snöar det för fullt här. Länsstyrelsen har t.o.m gåttt ut med en varning!!! Så inte kommer jag mig ut heller.. Men hade jag kunnat, så hade väl smärtorna hindrat mig iaf... *klagar vidare*

Något positivt- läkarbesök igår. Sjukskriven tiden ut och Rolle har äntligen lagt sig till rätta Ett orosmoment mindre...

• Linda å Fredde

Tack för stöd
    Ni är toppen!!

Linda är på bättre humör! Fått tulpaner av min mor idag, lagat god mat å gosat m Fredde. Dessutom har Fredde strykt alla Rolles sängkläder med spets.. Som jag dragit mig för att göra länge.. *överlycklig*

Nu ska jag gå och lägga mig.. *gäsp* Vänder på dygnet helt.. Sover ensam i natt, Fredde jobbar..så nu j*vlar ska det snarkas

• Linda å Fredde

Här har man fått utegångsförbud av Fredde!!!
    Vilket väder!!! Helt sannslöst! Blåser, stormar, snöar, isar..huuuga.. Så det blir en dag inomhus. Lika bra kanske, vad ska jag ut i halka å göra nu? Kan ju sluta riktigt illa...

Skönt att höra att det är fler än jag som snarkar.. *skrattar gott åt de där gris-ljuden som jag känner igen*

Sitter fortfarande i morgonrocken *flinar* Har pratat i telefon med en långväga väninna i 3 timmar!!!!!! Herregud alltså!! Fick nämligen hjälp att ta bort virus och trojanska hästar på datorn! Vårat virusprogram är inte att lite på ...tydligen..*grr*
    Lite surt när datorn är splitterny!!!!

Rolle är absolut inte fixerad, precis vänt på sig. Lever fortfarande rövare i magen. Fattar inte hur det är möjligt! Skulle det inte bli dåligt med plats nu??? *kliar mig i skallen*

Vad har ni för väder?? Ser ju att d ska vara kaos i nästan hela riket....

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!