• cast77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

morotsjos det borde nog inte vara långt kvar för dig!

Själv har jag jobb i tre dagar kvar sedan skall jag försöka vara klar och bara slappa i en vecka och så hoppas jag att bäbisen kommer om inte på dagen så före bf =)

Ellynil vem vet det kan ju vara en del av slemmisen för dig.....

När jag väntade Maja så fick jag en brun flytning mitt på dagen på lördagen...måndag morgon är hon född!!

Jag trodde att vattnet gick för mig i lördags när vi var och handlade mat. Helt plötsligt känner jag att jag blev jätte blöd....sedan efter ett tag hände det igen och så en sist gång.... Jag sprang in på toa hemma så fort vi kom hem....mycket rikliga flytningar måste det ha varit för det var ganska mycket gegg!!! Blev ganska besviken.....(ursäkta intimiteterna)

• cast77

Ellynil: De salvor som jag har till bebben är weledas serie..

calendula body oil (kan tvätta bort nr 2 och sedan om man vill smörja in bebben med)

Calendula cream bath (när de badar)

calendula zink cream (att smörja in efter blöjbyten för deras nr 2 brukar vara så frätande...så att det skyddar tills man kan byta på dem)

Calendula moisturising body cream, den brukar jag ha till och från....

Det är de som jag har på skötbordet...om det vore uppsatt =). Sedan brukar de ha "provpaket" som de säljer med olja, zink och kräm som är perfekta att ha i skötväskan!

• cast77

Grattis Linda och Fredde lät som en riktigt mysig förlovning (och romantisk)

Anniqa Hahaa ja det är nog inge brottom med den. Vi har i alla fall tagit in den från förådet men nu måste den tvättast!!

Håller med snuttenuttan att morotsjos är näst på tur sen så får våra komma så morotsjos vi hejjar hemmifrån på dig nu!! =)

SnutteNuttan du kommer nog inte vara här ganska snart...blir nog en bäbis för dig...håller tummarna för dig med!

Weiring min svägerska har inte ens något skötbord...brukar gå bra om man har lite fantasi...Hon håller till på golvet med en uppblåsbar dyna...och i bland på sängen...och...ja du förstår =).

• cast77

Här har vi också varannan vecka...eller ialla fall för omföderskor. Men hon ville göra en extra koll på mig att bebben inte snurrar ner med rumpan, så jag skall dit på fredag.

Jahapp snart börjar fyran sitt program kl 8a och så såg jag att från koja till slott börjar på trean...ajaj blir att man få se när fyran har reklam på trean =)

• cast77

jo glömde det..Tänkte kolla på nanny akuten kl 9 på fyran för det tar upp någon som fått en liten och den sörre låter inte mamman vara med den mindre...Tänkte att det kan ju vara bra att veta för framtiden hur man skall hantera något sådant....

• cast77

Min svägerska fick göra 3D ul och de tyckte att det såg "läskigt" ut....

Själv så får jag inte heller vara med om det för det här är sista gången för mig....

I natt höll jag nästan på att dö av smärta....Jag har mest ont i fogen framtill och det gör ju skitont att försöka byta sida när man ligger...hur som helst när jag kom till att jag låg på ryggen då känndes det som att min vänstra och högra halva av kroppen inte passade ihop. Det var precis som att jag fick lappa ihop kroppen och det var i den fogen som det bara satt helt fel! Trodde nästan att benet var av....Hua hur som helst var det fruktansvärt...svårt att förklara.

• cast77

Godmorogon på er....

Hoppas att ni fått sovit någorlunda bra i natt. Tänkte försöka följa det råd morotsjos fick...här skall röras på sig! =) Mitt molande mensont har börjat göra ondare så det är ju ett framsteg.

axxette
    Jo jag hade grym foglossning när jag väntade Maja men den här gången är det betydligt värre...Jag går inte många steg kan jag säga.

Nepp nu måste jag jobba lite hemmifrån sedan skall jag ge mig ut på stan för att köpa lite kläder till Maja (hon har helt plötsligt vuxit ur en massa)....gågågågå och försöka få ut bäbisen....

• cast77

morotsjos visst de säger att det är ett tecken att magen vill tömma sig före....
    Snuttenuttan självklart måste det vara vattnet som har gått....

Nu håller jag tummar och tår för er två att ni skall få ut era små!!

Här är det som vanligt ont, mensont, sammandragningar....Jag har i alla fall hunnit sätta igång en tvätt städat köket och nu väntar jag på att mamma skall hämta upp mig för att göra stan osäker =). Känns jätte konstigt att vara hemma en vanlig dag!!

Jo i går så lekte lillan i magen lite och lade sig helt på tvären ajajaja hon är för stor för sånt men låssas nog inte om det.....

I morgon skall jag till bm kanske skulle försöka övertala henne att göra något magiskt med tappen =)

• cast77

härligt då borde det bli bäbis snart då =)

Kram till alla som behöver det.....kommer tyvärr inte ihåg namnen längre, knappt mitt eget så ta en kram om ni känner att ni behöver det.

Jag är totalt slut från att ha varit på stan och då satt jag nästan hela tiden ..... Köpte i alla fall två amningströjor på hm, betydligt billigare än boob tröjorna =) och en massa kläder till Maja...

• cast77

SnutteNuttan ÅHh vad härligt.....Grattis då blir det ju bäbis snart för er!!!

VIll också ha bäbis NUUUU!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!