• cast77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Här har vi snökaos...fast vi är vana norrlänningar så står busstrafiken still och det är en hel drös med bilar efter vägkanterna och hur många avkörningar som helst. Tror det har kommit en halvmeter från i natt tills nu....

Jag jobar halvägs upp på södraberget här i stan och kom inte upp med bilen =( men man kan köra en annan väg som inte är lika brant så något försenad kom jag dit ;).

Kram till Linda (igår) och till er allihopa för att ni alla är så gulliga.....

I morgon skall visst det här ovädret fortsätta och då skall vi flytta!!! Kul för alla som skall hjäpa oss .......

• cast77

I dag är det precis en månad kvar tills lillan skall ut....=) om hon överhuvudtaget vill komma ut.

Jag har nu läst fem eller sex sidor för att ta igen allt...välkommen du nya med bf den 28e.
    Förstår morotsjos er reaktion när ni fick veta att det var två.
    Linda...jag förstår att Fredde körde fast för vädret här har ju varit så FRUKTANSVÄRT!!
    Snuttenuttan....Weledas oljor för barn och vuxna är bland det bästa man kan använda. I vanliga oljor så finns det "råolja" som kroppen inte bryter ner....fast det är barnoljor och milda och hela köret...Vi använde bara Weledas till Maja när hon var liten och hon var aldrig röd i rumpan eller fick utslag....
    Nu har jag nog missat en hel drös som jag tänkte säga ...men det kommer kanske senare :)

Hur som helst så har vi flyttat i helgen. I lördags så kom alla som skulle hjälpa till och samtidigt så snöade det och var värsta snöstormen. Men det gick!! Jag har inte gjort något nästan men ändå är jag helt färdig och slut...Nu återstår bara att få till allt hemma =) Men oj så skönt att få ett eget hus att bo i!!!
    Jag har alla bäbiskläder i vårt "kontor" och det är fullt....det är väl prio ett att börja röja så att det blir klart för den lilla att komma ut!

• cast77

morotsjos...vet du om det är en eller två äggs du bär på?
    Min arbetskamrat visste att det var tvåäggs mest pga att det var en pojke och en flicka. Till henne sa de att hon har 40 % chans att det blir tvillingar varje månad.
    Men jag tycker sånt där är så intressant med ärftlighet och sånt... =)

• cast77

Snuttenuttan du måste kolla in weledas oljor...jag lovar de är kalas (kanske lite dyrare men vad gör man inte för de små....=)

www.weleda.se/bodycare/category.asp
    Kolla där för där är deras baby sortiment! Jag har använt mig av det mesta där och kan bara klaga på att vissa tuber har gått sönder...=(

Oj vad det händer saker här....77 år det är kvalite de...

kram på er

• cast77

Men oj vi kanske får en bäbis i gruppen snart =) då kan vi cyber snusa på den bäbisen så blir våra avundsjuka och kommer också ut!!

Anniqa Hoppas nu att du kan vila för krafterna kommer att behövas. Spännande att de trodde bäbisen kommer snart. Tyvärr vet jag en som gick betydligt längre efter att "proppen" hade gått (hela gick alltså inte).

Ellynil visst är det ganska jobbigt att välja vad man skall ha. Min gubbe lät mig sköta det hela så att jag valde ut några och han tyckte till! Bekvämt för han va? =)

Själv var jag också dålig i magen i går men det är pga av de här fruktansvärda järntabletterna!!

Nu vet jag varför jag vaknar exakt 6:30 varje morgon....BÄBISEN!!! I dag när jag vaknade så var det på grund av att lillan ville sträcka ut sig på tvären och ont gjorde det....Hoppas att hon vänder sig neråt snart.....

• cast77

Linda å Fredde: Men va kul, jag såg tror jag två andra tjejer som väntade barn och det var ju en mörkhårig =)! Men du skulle ha sagt något! hihi...pigg och allert det tackar jag för....Vi hade inga lampor i huset men jag tyckte jag mest stog och hängde.....
    Tror jag har varit på ikea varje dag den här veckan...jätte jobbigt men fint blir det hemma =)

Nu går det magsjuka på dagiset...det kanske inte är järntabletterna som gjort mig dålig i alla fall.....

Min barnmorska är sjuk och jag skulle på koll i dag men jag skulle få gå till en annan för att kolla upp bäbisen =)

15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81
    22/2: Julius(/Gullivers resa)
    23/2: Caza, cast77
    24/2:Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• cast77

Var till bm i går, inte min vanliga för hon var sjuk men jag fick komma till en annan.
    Hon sa att bäbisen är normalstor (vilket min bm sa också) men att den hade super mycket plats. Så det är ingen ide ännu att försöka vända på liten utan skulle allt sätta igågn så får jag åka in och de håller ner bäbisen huvud så kanske den trycks ner av värkarna och fastnar lite så får jag åka hem sedan om jag vill.....Skojjar ni att jag har ett slott till bäbisen i magen??!!
    Hjärtljuden var på 160.
    Magen har knappt vuxit 34cm
    blodtryck 125/68
    vita blodkroppar i urinet så det åkte på analys...

• cast77

skånenettan håller tummar och tår för dig *ryser*

här har det hänt mycket...många kramar till er som behöver det....

Grattis till er som slemmisen har börjat gå för...=)

Själv så har jag ju inget internet så jag har svårt att komma åt er allihopa...

Här är det bara allmänt slut, beckenet är totalt slut...vill att bäbisen lägger sig rätt nu så att foglossningen går tillbaka lite.

Har ganska mycket att göra på jobbet....förhoppningsvis blir det här sista veckan jag jobbar.....

Min svägerskas tid gick ut i söndags, kl nio på söndagmorgon gick vattnet och tio är en pojke på 4075 g och 52cm född.....HOn fick sin dotter på bf dagen också....läckert va?

• cast77

Förvirrade klubben...håller helt och fullt med. Förstår inte hur man kan vara så totalt borta som man är tack och lov har jag inte glömt dottern än....=)

Ja nog vill man ha en förlossning som svägerskan. Hon hade förvärkar från onsdagen (inte så roligt) men hon kunde sova på nätterna och söndagmorgon fick hon sin pojke utan någon bedövning alls och bara två stygn.....Vill också att det går så för mig!

Härligt med fina naglar, jag skall boka tid för en fotbehandling tills nästa vecka och det skall bli super härligt.....

Mitt vanliga mensont som har kommit och gått har gått över till riktigt onda förvärkar. Vaknade fem gånger i natt av värkarna så jag kan ju hoppas att jag inte behöver vänta tre veckor tills liten vill kolla ut....
    Fem gånger men det var typ med TIMMAR emellan så det är ju absolut inte på g =)!!

Vi har ju tänkt ta namnet Nelly till vår lillflicka men vi kom på Olivia vad tror ni om det?

• cast77

Glömde ju svara på om bäbisen inte har vänt sig till Linda.
    Jo hon är neråt med huvudet, eller hon har huvudet i sidan på mig, snett ner i bäckenet, och rakt ner och upp då på andra sidan. Det som är är att hon har så gott om utrymme att det behövs inte vändas neråt för hon åker ju runt själv...=) Men skulle det sätta igång så måste de hålla fast hennes huvud så att hon ligger rätt. Nästa vecka får vi se hur hon ligger igen =) Men tydligen har hon inte bara en liten enrummare utan ett litet slott med mega mycket vatten =)

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!