Inlägg från: snöfall |Visa alla inlägg
  • snöfall

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

SnutteNuttan och Selmas - Krya på er nu! Inte rätt tid nu att känna sig hängig!! Själv så är jag bara täppt i näsan och jag tror att det är graviditetstäppa så jag har slängt ner nässpray i BB-väskan i alla fall.

Ska ladda ner lite avslappningsmusik på min MP3-spelare nu, som jag förhoppningsvis orkar lyssna på här hemma när det väl sätter igång. Har inte skrivit ngt förlossningsbrev och jag hade nog inte tänkt göra det men man kanske ska.... Tänkte att det blir som det blir och så lär man ju ha en dialog med proffsen på förlossningen. Förhoppningsvis så guidar dom en rätt. Nåja, jag har ju lite tid på mig att bestämma mig

Trevlig helg!

• snöfall

Hallå på er!!

Har varit ute och promenerat i underbart "vårväder". Solen skiner coh det är ca -5 grader kallt. Skulle sen försöka mig på att sova lite nu på dan men tji fick jag.

Bebis har sparkat vilt konstant i över två timmar nu så jag börjar faktiskt bli orolig att ngt är fel där inne! Det har ju varit mkt lungare i magen nu de senaste två veckorna men nu verkar den ta igen det. Jag trodde att dom skulle ligga och samla kraft inför förlossning men den här försöker ta sig ut genom huden.

Usch, det låter jobbigt det där med RS-virus. Ska verkligen försöka hålla oss borta från affärer etc. i början. Hur länge då egentligen??

Trevlig lördag!

• snöfall

Hallojsan!

Jaha, då var det snart en ny dag till ände utan bebisutplopp. Har tittat på OS nästan hela dagen. Har inte ens stuckit ut näsan utanför dörren...Sambon och jag bakade lite bullar så nu luktar det sååå gott här hemma Har faktiskt haft lite molvärk i magen men det tror jag mest beror på att bebis stökar runt så mycket och kommer åt div. nerver.

I morgon ska jag ha två kompisar med relativt nykläckta bebisar på lunchbesök, man blir så sugen på att få sin egen bebis när man ser deras små pyren.

Apropå BB och besök så har vi tyvärr inga mor/-farföräldrar eller andra nära släktingar som kommer att stå på kö för att komma och hälsa på eftersom dom bor så långt bort. Känns lite trist faktiskt, man vill ju visa upp sitt pyre. Men, förhoppninsvis kommer ett av våra närmsta vänner och hälsar på oss där - om dom nu får - har ingen aning om det är besöksförbud på BB här!! Förhoppningsvis så är man ju så pigg och fräsch att man är hemma relativt tidigt efter förlossningen...

Nä, dags att fylla på sockerdepåerna med ett par nybakade bullar. MUMS

Må gott och håller tummarna för att våra värkar sätter igång snart!!!

• snöfall

Snuttan - Skickar över lite nybakta bullar men du får spara dom till lite senare tror jag!! Tycker nog att det låter som att det är på G för dig snart!! Det sägs väl att magen brukar tömma sig innan det är dags! Du får verkligen hoppas att det är det och inte ngn attans vinterkräksjuka.

Selmas - skojar du? Det tar såååå ont att vända sig. Bebis är verkligen tung nu och när jag ska vända mig kliver jag upp ur sängen och kliver i igen och lägger mig åt andra hållet Men, snart är det över. Varje natt är en natt mindre tills bebis är här!

Underbart väder här, ska nog försöka ta mig en promenad - innan jag fastnar framför OS-tv:n.

• snöfall

GRATTIS till förlovningen Linda!!! Vad mysigt att hitta på ngt sådant så här innan det smäller till och man är tre och knappt har tid för sånt längre...

Någon som har hittat på ngt kul till sin respektive till i morgon? Har inte gjort det, men borde väl...

• snöfall

OS-guld till tjejerna i skidor. Jippie!!!!!!!

• snöfall

Morotsjos - Usch, vad det låter jobbigt!!! Hoppas din son tillfrisknar SNABBT och att ni slipper mer sjukdom nu!

Ellinyl - Ja, tack!!! Skicka sådan medicin nu på en gång. Tages tacksamt emot

• snöfall

Ingen som hört ngt från Snuttan fortfarande??? Håller tummarna för att hon är på BB och föder bebis!!

• snöfall

Har varit vaken av och till i natt, har inte heller kunnat sova. Bebis har varit helt vild i två timmar igen och jag börjar verkligen undra hur den mår där inne egentligen. Är helt otroligt hur ont det kan ta i magen när man försöker vända sig i sängen. Dom sista timmarna har jag suttit upp i sängen och läst. "Gnäller". Tur att jag är ledig för då kan man försöka få sig lite sömn under dagen. Nåja, snart över....

• snöfall

Här händer det grejjer minsann - Härligt jobbat Snuttan. Då är det äntligen bebis på G igen i denna tråd.

I morgon är det BF för min del och här händer det INGENTING!!!! Har tom varit och köpt lite hallonbladste bara för att testa.... Inte för att jag har så stor förhoppning om att det ska hjälpa men det lär ju inte bli sämre heller!

Var in på listan och kikade lite. Såg att Villbliflers hade passerat sitt bf. Någon som hört ngt därifrån?? Orkade inte gå tillbaka och läsa när hon sist skrivit. Hoppas det är fler bebisar på väg.

Förhoppningsvis är det vår tur snart!!!! Längtar.

Må gott!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!