• Weiring

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Var det nån som gjorde nåt extra trevligt igår på Alla Hjärtans Dag??...
    eller är vi alla för trötta för sånt.

Jag laddade med att sova middag och sedan gick jag och älsklingen ut för att äta middag. Hade bokat bord på en Libanesisk resturang och det var länge sedan jag åt så gott. Efter det var vi och såg Casanova på bio, men då tog nästan orken sllut. Var mycket sömnig på slutet och inte var det nån höjdarfilm heller trots att det var en Lasse Hallström-film.

Trevligt att få mysa lite innan all energi måste läggas på bebisen ...
    som vi får hoppas kommer snart.

Men före mig är det ju andra som borde få sina små. Skickar uppmuntrande tillrop till er som verkar ha det jobbigt just nu.

• Weiring

Hittade en mycket bra amningsBH på Kapp Ahl. Den ser ut som en vanlig BH med bygel och lite spets. Man vill ju gärna ha snygga underkläder och inte bara fuktionella.
    Varför ska man behöva vara tråkig bara för att man nyss blivit mamma?

• Weiring

Spännande Snutte Nuttan ...
    Önskar lycka till

• Weiring

Här är det full fart .....

Jag har haft värkar sen halv tre inatt och alldeles nyss gick vattnet.
    Min man kom just hem från jobbet och vi har ringt till förlossningen.

De sa att vi var välkomna in .....

Så nu bär det iväg.

Sorry Axxette jag blir inte kvar med dig till slutet.

• Weiring

Godmorgon tjejer!!!

Vill börja med att tacka för alla lycka till .... och självklart vill jag också passa på att gratulera SnutteNuttan och Selmas.

Jag visste inte om mitt inlägg kom med i fredags för just när jag skickade det så bangade FL och sen var det bara att ge sig iväg till förlossningen. Min man tyckte inte att jag var riktigt klok som låg på alla fyra med värkar och skrev här på sidan när han kom hem.

Kom hem redan igår, men var för trött för att göra nåt annat än äta och amma. Det var mycket som inte var i ordning här eftersom vi inte räknat med nån bebis än på ett tag.

Allt gick bara bra i fredags ... och snabbt gick det.
    Vi kom till förlossningen strax efter tio. Kvart över var jag kopplad till apparaterna....
    Femton minuter senare var det bara att koppla loss mig igen för då var jag helt öppen och krystvärkarna började.

11:43 den 17:e februari kom en flicka till världen.
    Hon var 51 cm lång och vägde 3720 g
    Att hon skulle heta Molly kändes självklart så fort vi såg henne.

Bilder kommer snart!

• Weiring

Såg ju när jag läste i fatt att villblifler ju också måste ha fått bebis vid det här laget.

Självklart grattis även till dig.

• Weiring

GRATTIS villblifler!!! ....

och lycka till Lajban.

Ville bara berätta att nu finns det bilder på Molly i mitt bildgalleri.

• Weiring

Hur klara av att gå på toa efter förlossning ... såg att det diskuterades igår.
    Inte är det skoj inte .... var verkligen skraj för detta. Så jag pulade i mig allt som innehöll fibrer som serverades på BB. Dessutom tror jag helt klart att det finns en tanke bakom det som serveras till oss nyförlösta.

Som nån skrev .. ingen mjölk till maten .. och inte en skymt av vitt bröd eller nå andra flingor än mysli. Så var det i alla fall på vårat BB och nog vart det fart på magen allt. *ha ha*

• Weiring

Oj här händer det grejer ... har av naturliga skäl inte haft tid att vara här på ett tag.

GRATTIS till bebisarna Selmas, Lajban och Malinz81.
    Får väl även passa på att gratta Axxette .. antar att det är klart vid det här laget.
    Så du höll inte ut till den 28:e du heller.

Här hemma hos oss är allt bara bra ... är facinerad över hur lätt och smidigt allt går. Idag promenerade vi i solen ut till ett köpcenter där vi tittade på kläder, böcker och åt lunch. Allt detta medan Molly snällt sov i sin vagn.

Blev lite nervös när jag läste om SnutteNuttans problem med sina stygn. Mina har känts lite konstiga .. får nog ta och kolla upp det.

Satt här och funderade lite ... att tänk vad fort man ställer om sig från ett läge till ett annat här i livet. Från stor och tung gravidmage till småbarnsförälder. Det har gått en vecka drygt och man kan inte minnas hur livet utan bebis var.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!