Inlägg från: skånenettan |Visa alla inlägg
  • skånenettan

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej alla!!

Då har man tagit sig in i 36+0 idag!! Tänk vid min förra graviditet fick jag barn om två dagar.... det hade varit något även denna gången känns det som...

Konstant kissnödig och magiskt trött känner man sig! *SUCK*

Ska till MVC 13.30 och kolla hur bebben har det och hur många cm SF-måttet har stigit denna gången, magen måste väl spricka snart tror jag!

• skånenettan

Då var man hemma från BM!!

Allt såg fint ut och maggen hade växt ännu mer....

Hade nu i v. 36+0 sf- mått: 35,5 och hjärtljuden tickade på i 144. Har legat runt det hela tiden.
    Bebisen hade tagit sig en bit längre ner och huvudet var nu ruckbart. Vi får väl se hur länge det lilla pyret stannar inne till......för mig får det gärna snart vara dax!!!

Ha det gött!!!!

• skånenettan

Hej

Kanske en saga: Läste att du oxå fått höra att din bebbe är stor.... jag med.... i v. 36 hade jag sf:35,5.... och ligger nästan på överkurvan.... BM säger bara att det är ingen liten bebis jag väntar och jag har blivit rädd jag med.... vill ju inte föda världens klump juh!! Om bebisen inte hade kommit till nästa koll i v. 38 skulle jag nog få gå på tillväxt UL och kolla upp hur det verkligen är! Man blir ju rädd av att höra att man väntar "ingen liten bebis" Hoppas att du får ett UL!!!

Hur är det med er andra då???

Själv tycker jag att bebis är väldigt orolig i magen, sparkar och rycker hela tiden..... har nog grävt sig längre ner nu för det känns som jag ska tappa ut den om jag inte kniper.... Är era bebisar oxå oroliga i magen???

• skånenettan

Hej Tjejer!

Läste att det var några på G kanske, får jag ställa mig i kön där oxå kanske?

Inatt har jag vaknat vid ett par tillfällen och kännt av vad jag tror vara värkar... de kom inte regelbundet så jag slöt snabbt ögonlocken och försökte somna om igen. Men en känsla inom mig sa att det inte bara var "vanliga sammandragningar".
    Sen vi kom upp har jag en del sammandragningar/värkar inte regelbundet och inte speciellt onda... I två dagar har bebis varit jätte orolig i magen och bökat runder som bara den, kan den ha kännt av att det är på G kanske??

Slemproppen tror jag mig ha "tappat" vid flera olika tillfällen i små bitar... de senaste veckorna.

Är i dag i v. 36+5, tror jag att det är.... födde mitt förra barn i v. 36+2.... så helt omöjligt är det kanske inte??!! Eller så är det bara förvärkar och det dröjer flera veckor till... vi får väl se hur det utvecklas under dagen....

• skånenettan

Ingen fara inte!
    Ont kommer det ju göra och det är ju ingen hemlighet... *asg*

• skånenettan

Vill någon ha ett tips på hur man får igång värkar??

Ta fram dammsugaren och försök dammsuga medans en 18 månaders tokbusig grabb desperat försöker dra slangen bakåt när du vill framåt.... det kan tom. få en icke gravid att få värkar...

*PUST*

• skånenettan

Julius: Här är det oxå lugnt i maggen igen... känner lite till och från och mår jätte illa! Vad nu det betyder??!!

Men vi får väl se vad som händer under kvällen natten.

• skånenettan

Idag är det nog min tur att ha en dålig dag... känner mig så stor, tung och allmänt ful och tråkig! Inget är roligt och jag är sååå less på detta nu!!

Men det kan ju vara flera veckor kvar... och det skrämmer skiten ur mig! Jag har redan stor mage och BM säger att det inte är en liten bebis i magen... men hur stor ska den bli om det inte sätter igång snart?? Hade SF- 35,5 i 36+0...Jag börjar bli jätte rädd... nästan panikångest alltså!!

Funderar på att ringa BM och KRÄVA ett tillväxt Ul för jag står inte ut psykiskt! Tror ni man kan det??

finns en ny bild på min gigantiska mage i galleriet...

*lessen idag*

• skånenettan

Linda & fredde: tack för fina orden till mig idag!! Det värmde! Ska ringa BM imorgon och ta ett snack med henne, det är ju hon som skrämt upp mig... - dumma tant!!

25% på lindex... då måste jag ju oxå dit och shoppa lite!! tjoho, det blev ju pengar över efter räkningarna var betalda så det är bara att shoppa loss lite!

Magen dra ihopa sig som ett dragspel ikväll igen, man kan ju bara hoppas att det är dax snart!!

Lägger in mig på BF listan:

15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81
    22/2:
    23/2:
    24/2:Kanske en Saga
    25/2:
    26/2: Kasper
    27/2:
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• skånenettan

Då kanske jag inte heller har 25% då.... men vad f*n jag får handla ngt ändå..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!