Inlägg från: 4barnsMom |Visa alla inlägg
  • 4barnsMom

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Som sagt, igångsättning och rörlig är ju inte riktigt samma sak.. Jag hade med så mycket sladdar när jag fick sonen att jag typ kissa en gång sen inge mer för det var sånt bök. Och man är ju sååå handikappad när man har värkar med..

Med min dotter däremot var det ctg en liten stund, sen hade bm en tratt en gång bara sen föddes hon. Då var jag fri och bada och klängde runt, det var skönt. Så vill jag ha det igen... Inga sladdar och dropp, inge EDA då kanske, för då är man ju kopplad igen..

Majja, jo får väl erkänna att jag varit där och känt lite då Var därför jag plåga till mej en läkartid i v 28 och blev sjukskriven.. Fast jag sa ju inte att jag känt att det var mjukt och så, verka bara förvånad när läkaren sa att det var lite tidigt att vara öppen och mjuk

Men det kräver ju att man varit där förr och vet hur det känns när det är hårt och omoget. (Usch, talar jag om sååå mycket) Men männen är ju där ibland med så, och det är ju rätt uppenbart på oss alla

• 4barnsMom

Är ju olika på kvinnor.. Jag har haft spiral och då ska man ju kolla ibland så det var lixom inget jag bara kom på.. Är rätt så långt in, långfingret kanske? På huk eller toan som det så fint står i böckerna.. Jag kolla av ÄL med det med Så man kan lära massor av sin tapp

Ibland känns den bra, ibland inte alls.. ( är det bara jag som är så nyfiken, och du då? )

• 4barnsMom

Godmorgon! Solen skiner och snömassorna gnistrar! Skulle ju gått ut om inte....

Imorse kom dottern och la sig och mös med mej, men varm så varm.. Fråga om hon va pigg och det var hon, med 39,8 grader..

En 1/2 timme senare kommer min son ner och ville mysa, men han mådde inte så bra sa han... 39,1 grader hade han...

Så om bebis väntar tills kroppen är frisk så kan jag få vänta länge... För som jag sia förra söndagen så åker bonus till sin mor imorgon efter en sjuk vecka hos oss och kommer tillbaka lagom för att bli sjuk igen av mina denna gång..

Förvärkarna är som vanligt, hårda, långa och väldigt oregelbundna.. Värre till middagen för att helt försvinna ikväll, ja jag vet hur mönstret är..

• 4barnsMom

Så länge jag är frisk så är jag nöjd... Bieffekt av vårdyrket är ju att man är ganska tålig. Och barnen är ju lugna och fiiina.. Effekten av feber

Men det är ju sååå trist att det ska va nåt så fort det är fint väder

• 4barnsMom

selmas, man är ju bara lite otymplig och slö ändå... Krya på dej!! Så bebbe vill komma ut snart

Någon som vet hur det är om man har en hög sjuka barn hemma och kommer hem med lillen tänker på RS och sånt.. Har jättedålig koll, måste forska lite på ämnet...

• 4barnsMom

Jo, visst kommer bebis även om man är förkyld. Bara hört att kroppen ibland skjuter lite på det om man har otur...

Selma min man undrar med om han får härja fritt på BB, för han brukar bli sjuk när barnen blir det...

Jag har gett upp att laga mat till hälften.. Jag lagar dubbelt varannan dag Mina barns far var här och kika på spisen, sen på mej.. Så sa han: Ska ni verkligen äta allt det där idag!?? (Han var väl tvungen hit och oja sig lite över sina sjuka barn.. )

RS, man har ju de större barnen på skola och dagis.. Kan de dra hem det då? Vill ju inte ha...

• 4barnsMom

Oj, vad det hänt saker här!

Grattis Linda! Mysigt det lät
    Snuttan! Sluta knipa nu Nejdå, tröstar lite och hoppas du slipper mera kräk nu..

Jag var på mvc idag och inte ett prov tog dom!! sf ökat 1cm till 38 och blodtrycket har stigit från förra 105/60 till 130/80.. Inge högre nu

Viktskattning bäbis ökat från 3550gr- 3950gr ca.. Var svårt att se magen på bebben idag.

Blev lite sur då jag tyckte mej se en lite snopp Hon KUNDE ju ha tagit bort grunkan om hon såg den själv.. Vi skulle ju inte se tänkte vi, men vårt otränade öga kan ju sett fel... Inte sur över snoppen men över att hon visade den, OM det nu var så..

Skulle iallafall gå och kolla fostervattnet igen sen OM jag går över mitt bf. Kul då har vi nåt att roa oss med på ev övertid då

Nu ska jag fortsätta städa, behövs börjas på ny kula nu..

Jag ska till bm om en dryg vecka igen, fast det ska vara 2 veckor mellan besöken här Hon ville ha in mej före bf och kolla trycket bara tror jag..

• 4barnsMom

hild Det är nog bara att jag ska hålla "mitt" låga. Annars är det ju inte högt så man behöver oroa sig för det Bara att det gick upp så mycket på kort tid, men jag kanske var stressad bara.... Bm fråga om jag var svullen med, och det kan man ju lungt säga Och de två ihop är ju inte jättetoppen, om det stiger mera..

Min bebbe trycker med på massor neråt.. Vill ha ut

• 4barnsMom

Ellynil! Haha, jo det kan ju vara så.. Hoppas hon vet vad hon talar om då, för jag är en aning svullen med Har iallafall hört att man ska kunna svullna lite extra före..

Anniqa Minns inte hur det var.. Försvinner rätt så fort efter bebisutplopp väl? Svullnaden..

Gick på stan efter mitt "misslyckade" UL idag och muttrade.. Skulle köpa pyamas åt liten, maken sa att då kan vi ju ta en blå som passar pojke och flicka?

Trotsig som jag är så blev det en jättefin! röd med bamse på, passar ju pojke och flicka! Pojkar är fint i klarrött tycker jag, behöver inte vara bara blått.. Lite färg skadar inte

Sen testade jag en grej, eller nåja, jag ska testa en sån sovpåse. Såg ut som en klänning med snörning nertill, kan ju funka på en liten innan de sparkar ur sina fötter ur påsen..
    Jättesöt, randig på lindex, hittade en färgglad, sen är den nya färgen brunt inte min smak...

Kallar det för misslyckat UL för jag ville INTE veta och se, nu funderar jag bara på hur det är... Drygt! Det var såå tydligt, men vi är ju inga experter..

• 4barnsMom

Jippie!!! Då ligger tillochmed jag i lä!! (var tvungen)

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!