• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

cast77: Kan nog vara flytningar är jag rädd... eller slemproppen... har för mig att slemproppen var mer en propp när jag såg den för tre år sen. Men vad vet jag??? Vi har ju pratat lite om kladdiga sega flytningar härom dagen, det var fler som hade det.

Jodå Linda, lite lättad blev jag nog. Men än är den inte ute med 10 fingrar och 10 tår osv. *måtte bebis vara frisk* Fler än jag som oroar sig för sånt?
    Nä, inga mera regelbundna värkar, vi får väl se hur det blir i natt.

På tal om att bebisarna dricker, så har min hicka varenda dag nu. Verkar klunka glupskt Minns inte att Arvid hade hicka en enda gång i magen, men man glömmer ju så fort.

Snart börjar hockeyn, ska ligga i soffan iaf, kanske somnar...

• axxette

Goodmorning!
    Har haft en kanonnatt, med massor av bra och djup sömn. Tror jag somnade om efter en kissrunda, innan jag drog över mig täcket

Vattenavgång hitåt och åt alla håll tack! Skulle kännas bättre om det började med vattenavgång kanske, för då vet man att inom något dygn (kanske olika i olika landsting?) sätter man igång om inte värkarna kommer igång av sig själva. Så blev det för mig iaf förra gången. Så vattenavgång känns som ett säkrare kort

Jaha Linda, bf kom och gick, om jag läst listan rätt är snöfall också på övertid. I dag är det Lajbans tur då kanske...

I dag ska jag baka syltgrottor, mums! *inte fastna på fl nu*

• axxette

Grattis villblifler! Onda bröst är inte kul, men gläd dig åt att det antagligen går över snart. Är det sår som gör ont? Baddar du med bröstmjölk?

I morgon blir det helt klrt chokladmuffins från 7 sorters! I dag blev det goda syltgrottor, mums!

Linda, de fina smileysarna, är de för att du har PLUS nu? Eller kan man göra de där fina ändå?
    Hoppas det gick bra hos bm!

fruL: Jag tror inte du behöver känna att du inte läst på tillräckligt, det är ju inte så mycket man kan göra under förlossningen, åt hur bebisen ligger osv. Jag har rätt stort kontrollbehov, men förlossningen gick bra tack vare att jag tänkte just så- att jag inget kunde påverka, mer än att andas och göra som personalen sa. Avslappning är nog bra att träna iofs, själv somnar jag bara... har nog inga problem med att slappna av, inte i vanliga fall i alla fall.

• axxette

Anniqa: 5 minuter! Ja, det var inte långsamt förlopp det Förra förlossningen krystade jag i 20 minuter och har fått höra att Det var snabbt, men det här...

• axxette

Vad skönt att du har mjölk och att Hugo vill äta bättre nu! Visst blir man beskyddande! Jag gick ur rummet när dom skulle sticka ner sonden i Arvids mage genom näsan, min man fick ta allt sånt. Fy bubblan!

Kanske en Saga: Visst är det heljobbigt med folk som frågar om man känner något. Jag ringde min mor i går, vi rings inte såå ofta. Hon lät så där överdrivet glad när jag ringde, trodde nog att jag ringde för att meddela att hon blivit mormor. Men hon sa inget i alla fall... tur för henne Syrran är annars värst, bara för at tman råkar ringa en tidpunkt när hon inte förväntar sig att man ska ringa, blir hon helt vild och tror att bebis har kommit. Och jag har ändå en vecka kvar till bf och gick dessutom över med två veckor förra gången...

Hur har du det snöfall med de där samtalen? Du är ju några dagar över nu. Lider för övrigt med dig! Skönt att du har kontakt med förlossningen! Hur mår du fysiskt? Psykiskt har jag förstått att det är jobbigt. Ordinerad färdknäpp, skoj

Var har vi Linda och morotsjos i kväll då? *ropar*

• axxette

Majja, jag skulle nog vara precis lika frågande som du... hur tusan vet man???

• axxette

*skickar tröstekramar till snöfall* Kan trösta dig med att jag inte kände NÅgonting förrän vattnet gick i v. 41+5 med sonen. Försök vara glad att du inte har förvärkar flera veckor innan, jaja, det kanske är svårt, men...

äta/inte äta när man ammar: Jag följde Livsmedelsverkets rekomendationer såklart, sen provade jag mig fram Åt inte möngder av något, utom en gång... Köpte mat på Malyasisk restaurang, massor av lök och paprika och chili... åt som tusan utan att tänka mig för. Arvid vaknade 4 timmar efter sista amningen och var superledsen, sen la han en rejäl prutt och somnade om. Stackars liten...

• axxette

Snuttgurka, ja oroa dig inte, slemproppen är inget att se

Jag vill absolut skrivas med er i fortsättningen- även om det inte blir lika mycket...

• axxette

Jag minns inte hur min mage var efter förlossningen, minns bara att handduschen på BB-toan var suverän! Det sved när man kissade, men med lite ljummet vatten kändes det bättre.
    Jag var stenhård i magen förra graviditeten, blev nog av med det stenhårda, annars borde jag minnas det.
    blötlagda katrinplommon är ju annars bra mot hård mage...

• axxette

*klappar lite på hild* hoppas det känns bättre nu och hoppas huvudvärken släpper!

Jag är superdupertrött! Känner mig helt slutkörd, som efter en tuff arbetsdag och ingen sömn på flera dagar. Konstigt, eftersom jag sovit rätt bra sista dygnen. Men det är ju inte mycket som är normalt så här i slutet av graviditeten, man känner ju inte igen sig själv ju

Linda, vad trist att Fredde var tvungen att jobba. Min man jobbar också mycket just nu, det är verkligen trist och jobbigt, eftersom jag blir själv med Arvid så mycket. Men övertid ger ju lite extra ledigt sen när bebis kommer och jag ser ju hellre att han är ledig då än nu! Han ska jobba halvdagar och vara pappledig halvdagar, för att dryga ut tiden så mycket som möjligt.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!