• Lindis1974

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

Vad menar du ? Det är väl jättebra att det visas från den sidan oxå. Har ju varit en del BB program och unga mödrar och allt vad det heter.
    Om du inte vill titta är upp till dig men jag undrar lite varför ?

• Lindis1974

Jag förstår ändå inte vad du menar och vad problemet är?

• Lindis1974

Ja jag med ska titta. Hoppas att många som inte håller på med IVF tittar och får ert hum om hur jobbigt det kan vara.

• Lindis1974

Tror inte dem kommer vara kritiska mot klinikerna. Det är inte det programmen ska handla om. Inte om jag har förrått det rätt i alla fall.

• Lindis1974

Som sagt har egentligen ingen aning men det känns inte som om den typen av program.
    Vad är det som inte klinikerna gör? Lite OT men blir nyfiken. Har inte hört det förut :)

• Lindis1974

Ok. Gör mig inte mycket klokare men tack för ditt svar :)

• Lindis1974
    Jag är bara jag skrev 2011-09-28 15:52:55 följande:
    Eftersom EA är enda alternativet för oss också ska jag förstås följa serien av ren nyfikenhet. Syftet med serien vet jag dock inte. Med tv vet man aldrig! Barnlösa är udda och desperata och mest troligt är enda syftet att visa hur knäppa vi är. Jag har då inte mer förtroende för tv än så. Att blotta sig för hela Sverige när jag personligen inte vill att en enda ska veta hur vi har det-det är modigt! Om det bara ska handla om IVF på 3:an ska jag inte se det. Den svängen har vi lämnat för länge sen.
    Jag tycker inte alls att det framställs så.Att barnslösa är udda och desperata.

Alla går ju igenom olika saker och har olika orsaker till barnlöshet. Jag tycker det är superbra att man visar det från olika synvinklar och hur det känns för olika människor i olika situationer.
    Det är aldrig lätt oavsett orsak. Om det är för att man är homosexuell, om det är kvinnans fel, mannens fel eller om man är oförklarigt barnlös. Det kan upplevas lika svårt för alla.
  • Lindis1974
    Jag är bara jag skrev 2011-09-28 16:07:34 följande:
    Jaså tycker du inte!? Att slänga ut hundratusentals kronor på ingenting,åka till Indien,försöka på egen hand,göra DI-det är ju desperat egentligen. Fast jag själv tillhör de där så undrar jag om inte summan av kardemumman av serien blir att vi anses ännu mer bittra,knäppa och inte inser att vi ska acceptera vårt "öde" än vi redan gör. ? Jag har som sagt ingen tro på mer förståelse efter detta och jag tror verkligen inte det är SVT:s syfte heller. Förnedringstv slår bra däremot! Och ofrivilligt barnlösa är ett starkt villebråd i samhället numer. Finns det några som står lägre ner än oss?-bara läsa trådarna här vad folk egentligen anser om oss...
    Nej jag tycker inte det och du behöver inte bli så upprörd för att vi inte delar samma åsikt.
    Jag tycker det var ett jättebra program. Jag ser inte alls att det var vinklat som desperat.

Ofta möter jag bara förståelse och empati när vi berättar om oss.
    Det är väldigt tråkigt för er att ni upplever det på ett helt annat sätt och jag hoppas att ni i framtiden möter större förståelse för er.
    Kanske vi har haft tur? Jag vet inte menjag känner inte igen mig alls i det du beskriver.
  • Lindis1974

Jag går på RPC i Uppsala. Dem har två egna kuratorer. Så himla bra. Det borde vara standard överallt.

• Lindis1974

Blondina: vi fick frågan direkt och har gått ett par gånger.

• Lindis1974

Håller med. Gillar det mkt mer än SVTs program. Det är oxå bra men lite mycket snack.

• Lindis1974

Villaågärna. Men det är ju verkligheten. Det är lika jobbigt för alla. Heterosexuell eller homosexuell. Singel eller inte.
    Tycker det är super att dem visar det från alla olika sidor.

• Lindis1974

Det kanske kommer? Hur många program är det kvar? Eller är det slut nu?

Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.