• Jag är bara jag

Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.

Jag kommer att följa dem delvis-inte bögarna för de är ju inte ofrivilligt barnlösa per definition!- och det på Tv3 är jag rädd för kommer bli snedvridet som vanligt,men nåt matnyttigt kanske man får ut av programmen. Ökad förståelse för oss drabbade tror jag inte folk får däremot. Kanske är för luttrad efter alla år och alla kommentarer...? Tyvärr kommer vi nog bara ses som desperata som slänger ut pengar på "ingenting". Har tappat tron på mänskligheten.

• Jag är bara jag

Eftersom EA är enda alternativet för oss också ska jag förstås följa serien av ren nyfikenhet. Syftet med serien vet jag dock inte. Med tv vet man aldrig! Barnlösa är udda och desperata och mest troligt är enda syftet att visa hur knäppa vi är. Jag har då inte mer förtroende för tv än så. Att blotta sig för hela Sverige när jag personligen inte vill att en enda ska veta hur vi har det-det är modigt! Om det bara ska handla om IVF på 3:an ska jag inte se det. Den svängen har vi lämnat för länge sen.

• Jag är bara jag
    Lindis1974 skrev 2011-09-28 15:59:21 följande:
    Jag tycker inte alls att det framställs så.Att barnslösa är udda och desperata.

Alla går ju igenom olika saker och har olika orsaker till barnlöshet. Jag tycker det är superbra att man visar det från olika synvinklar och hur det känns för olika människor i olika situationer.
    Det är aldrig lätt oavsett orsak. Om det är för att man är homosexuell, om det är kvinnans fel, mannens fel eller om man är oförklarigt barnlös. Det kan upplevas lika svårt för alla.
    Jaså tycker du inte!? Att slänga ut hundratusentals kronor på ingenting,åka till Indien,försöka på egen hand,göra DI-det är ju desperat egentligen. Fast jag själv tillhör de där så undrar jag om inte summan av kardemumman av serien blir att vi anses ännu mer bittra,knäppa och inte inser att vi ska acceptera vårt "öde" än vi redan gör. ? Jag har som sagt ingen tro på mer förståelse efter detta och jag tror verkligen inte det är SVT:s syfte heller. Förnedringstv slår bra däremot! Och ofrivilligt barnlösa är ett starkt villebråd i samhället numer. Finns det några som står lägre ner än oss?-bara läsa trådarna här vad folk egentligen anser om oss...
Svar på tråden Trend på TV om ofrivillig barnlöshet.