BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Absolut inget det behöver vara nåt belägg för, bra en tanke.
Absolut inget det behöver vara nåt belägg för, bra en tanke.
Angelzezzan, när jag är hemma i Norge ser jag INGA barn i 4 års åldern bakåtvända... INGA.
HAr iallafall influerat min bror, deras äldsta satt bakåtvänd tills i somras, han fyllde 5 år i höstas. Han har en CP skada och sitter framåt i en rullstol (om dom har fått den) i bilen nu. Deras yngsta son är lika gammal som Isabelle och har en hiway, hoppas dom väntar med att vända honom.. Han har ju inga problem med att sitta som deras äldsta har, så det är ju lättare att frestas att vända honom kanske. Alla kring dom vänder sina barn tidigt.
Forsök att ha dom bakåtvända tills 5-6 års ålder. Strunta i andras kommentarer/blickar, det är dom som är "dumma", inte du.
Emil har långa ben, kort överkropp, Jonathan har korta ben, lång överkropp. Isabelle är bara liten Får se när hon växer till sig.
Det höjbara huvudstödet kom iår eller förra året har jag för mig?
Den mercedesstolen minner mig om en annons jag kom över för något år sen. Han sålde en merchedes stol eller liknande, men utan transpondern eftersom han skulle använda den på en annan stol......
Min brorson har en CP skada, han hade en specialbygt Besafestol som hade extra sidoskydd.. Han behöver ju också¨extra skydd på sidorna.
Han bor i Norge.
Att fästa banden i sätet framför går bra (där ryggen möter sitsen).
Vi gör så, har inga fästpunkter.
I volvon och saaben fanns det fästepunkter v. skena att fästa i.
Besafe!! Har den och britax kid+, Besafe sitter jättebra i bilen, sitter stadigt, och sonen tycker den är skön att sitta i.
Jag tycker dock att besafe bæltesstolen ær rætt så lætt, lyfte den øver i bakbaksætet hær om dan (tre rader sæten har vi).
Cicci, bæltet ær lite længre upp på magen æn i britaxen, men stolen ær så bra annars.
Den formar sig efter sætet precis som kid+ men den sitter mycket bættre. Den ær bredare/plattare under, det ær gummi på ryggen dær den ær emot bilsætet så den glider inte så lætt..
Ær vældigt nøjd med den.
Min brorson hade en besafe med extra sidostöd vid revbenen.
Ja.. Dom fick låna gratis från tillsvarande habiliteringen, han bor i Norge. Två stolar fick dom låna, en till dom och en till stödfamiljen. (Han har en CP skada).
Tycker det är sjukt om man måste tillhöra habitileringen för att få låna.. Har barnet ett behov så har barnet ett behov...