BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Jag klippte av muddbanden på vår two way.
Jag klippte av muddbanden på vår two way.
Molnen, ska ni hyra? Då kan ni ju montera den själva, ta med förankringsband för säkerhetsskuld.
Här är det kanske ny bil på gång. En Audi A6. Om vi blir nöjda med vad vi får för vår bil så ska jag testa stolarna imorgon. Nyckelavstängning på krockkudden. Blir nog emil i framsätet i kid+, jonathan i nitten bak i sin betale bältesstol och Isabelle i sin multitech på en av sidorna. Det var jättebra benutrymme för makens pappa i baksätet.
Besafe såklart
I framsätet kan man ju ändra ryggen. Har inte testat bältesstolarna i vanliga bilar förutom ford focus, den är så långt ifrån skålat som man kan komma, så det ska bli interessant att testa imorgon. Vår bil har pilotsäter på alla platser. Vi hade en saab som hade skålade säger. Hade bara bakåtvända på den tiden.
Här mitsubishi spacewagon nu.
Kollades bilsäterna i Audin jag skrev om igår, det var inte skålade smäten i den. Skal testa stolarna i eftermiddag.
Det jag tycker/inbillar mig att är ett problem med bilbarnstol direkt (bara tankar, har absolut inget grundlag) är att det borde bli för kraftigt ryck när huvudet åker tillbaka efter krockmomentet.. Sitter barnet i ett babyskydd så följer ju stolen barnet...
Bilbarnstolen sitter ju fast med förankringsbanden...
Besafe rekommenderar jag. Det får dock inte plats i ett trångt baksäte, i vår bil får bara kidplus plats. Kid fix är samma stol men med isofix fästen.
Precis, man måste tänka på att överkroppen antagligen har växt klart för ett bra tag och nu är det benens tur att växa. Sen finns det ju långa barn också. Men oavsett är Two way en stol med lång rygg.
Nackstöd??? Har du blandat ihop?
Ser nu att du pratar om två olika. Det är ju skillnad mellan dom. I Two way är det ju tills öronen når kanten innan den är urväxt.
Elinville, ja.
Någon som tittar på unga mödrar? Tittade idag. Är ju van med ettåringar som sitter framåtvända, men denna ungen hade så lösa axelbälten så dom gled utanför axlarna.... Det var samma som på multitech på banden.
Grattis Tini!
Nu hade vi en mishubishi spacewagon innan, 6 sitsig. Det var tillräckligt med två bakåtvända... 4 bakåtvända och en bältesstol tror jag inte kommer att funka..
En carawelle hade jag tittat på om vi hade haft flera än våra tre.
Jag tyckte också att det kändes lite skumt med barn i bakre raden... Nu har vi en vanlig 5sitsig igen, det blev för mycket klättrande i den gamla + att den var obekväm för oss vuxna att sitta i eftersom säterna var så låga.
Har ingen erfarenhet av bas alls, har inte ens tittat närmare på någon, men jag kan föreställa mig att skyddet knäpps på basen lika säkert som bilbältet i bältesslåset. Basen i sig monteras jo med bilbältet. Men som sagt, jag vet inget om baser,
En vi känner som har bilfirma avrådade oss att köpa en Voyager. Växellådan.