• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Natasha, jag utgår från att ditt barn är tillräckligt stort.

Besafe har längst rygg på marknaden (enligt Besafe), reguleras steglöst i ryggen, sitter jättestadigt i bilsätet, har också en rem som man fäster runt bältesstolens nackstöd och bilsätets nackstöd.

Bälteshållaren blir helt utan öppning när man stänger den.

Väldigt skön att sitta i,
    Bältet sitter långt in på axeln (kan behövas bältesskydd till halsen) så risken för utglidning minskas.

Nackdelen är att den inte har horn, så bältet åker högre upp på mot magen än på tex. Britax.

Hade jag inte köpt Britaxen till ettan hade jag köpt Besafe istället. (har båda).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Jag hade väntat, Jonathans köpte jag 2 månader innan. Emils fick vi.

• norgesessan

Ledilnaan, herregud.... Det är ju nästan fullpris, i vissa fall över reapriser...

• norgesessan

Besafe bältesstolen är fortfarande på rea. 1495, "Bilar" spel på köpet, Mekonomen,.

• norgesessan

Peak, är nöjd med vår besafe. Har den och kid+. tycker kid+ är vinglig i förhållande till besafe, Besafe är lite skönare att sitta i, annars tycker jag inte om att besafe inte har horn, böltet kommer längre upp på magen i den än kid+.

• norgesessan

När vi velade mellan hålen så testade jag båda och valde det som passade bäst. Ibland blev det skillnad när man spände... Att det blev bättre på ena sättet.

Lyxigt nu med multitechen.

• norgesessan

Det borde ju fungera att beställa från USA, om det är samma brädd.
    Dom är ju lätta att knäppa upp vid en olycka.

• norgesessan

Jag har aldrig fått till det, men vi har säten som man lutar ryggen på. Han har inte tippat med huvudet när han har somnat i stolen.

• norgesessan

En stolt mamma, det finns babyskydd som man kan höja ryggen på (ska användas liggande när den ska användas på sidan), men den är ju för nyfödda. Britax.

• norgesessan

En stolt, då borde dom ju bytt stolarna.. Att den bakåtvända satt i volvostolen bakåtvänd och den framåtvända satt i two wayen (optimalt bakåt, men häller framåt i two way än framåt i volvo).

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!