• Cecci78
    Joico skrev 2011-09-12 22:40:37 följande:
    Nä meningen har ju hoppat isär. Det står "1 st akta graco stol 0-25 kg fram 0-18kg bak pris 500"
    Alltså 0-25kg i framsätet och 0-18kg i baksätet 
    ahaaaaaa
  • Cecci78
    norgesessan skrev 2011-09-20 19:00:23 följande:
    Lantani, det tror jag blir jättebra... Two way "framåtvänd" i bakvänt säte.
    Med internbältena.
    fast hur mycket lösa föremål finns det där inne i själva husdelen av bilen? Om han sitter mot dem så kan det orsaka ganska mycket skada om de flyger fram mot honom.
  • Cecci78
    Kina79 skrev 2011-09-29 21:22:13 följande:
    Min man jobbar för Ikea och i maj fick han ett erbjudande som vi båda blev heltända på
    I juni (över midsommar) åkte vi ner tillsammans med de två stora tjejerna och kollade på hus, skola, omgivningar mm.
    Passade även på att besöka Disneyland i Hong-Kong.

Vi kommer att bo i Shekou, en stor stadsdel av staden Shenzhen. Med färjan tar det ca 50 minuter över till Hong-Kong.

Tjejerna blev lika sålda som vi och är jättetaggade. Agnes fattar ju ingenting, så henne blir det nog inga större problem med.
    De stora får privat engelskaundervisning ca 4-6 timmar/barn/vecka och börjar förstå en hel del. De kommer att gå i amerikansk skola, som ligger inne på compoundet som vi ska bo i.
    Skönt att inte behöva släppa ut dem i den kinesiska trafiken, det räcker att min man ska ge sig ut i den varje dag.
    Jag kommer att vara hemma med Agnes åtminstone till augusti 2012. Då skolas hon in. Sen får vi se vad jag ska hitta på. Lyxhustru är ju ett alternativ

Nyfikna? Bara fråga!!!

WOW, lycka till! Hoppas det blir så bra som ni tänkt er :)
  • Cecci78
    GAGA skrev 2011-10-02 20:34:55 följande:
    Vad bra. Jag vill att han ska sitta så länge som möjligt. En decimeter till kanske?
    när äronen når kanten eller när ca 1/3 av huvudet är ovanför. Kan ju vara lite olika var öronen sitter tänker jag;) Min pojk ska mätas hos skolsköterskan i morgon, ska bli intressant o se hur lång han är. Huvudet sticker upp en bit men det är en bra bit innan öronen når kanten, funderade på om hans öron sitter väldigt långt ner...?
  • Cecci78

Mätt o vägt idag, sonen är 128 cm o 24 kg så snart får vi byta till bältesstol....

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!