• Cecci78

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

norgesessan skrev 2011-08-27 15:43:05 följande:
    Det borde vata auto1 eller vad dom heter. Med tanke på basen. Har för mig att det var första AG skyddet med bas, men är absolut inte säker. Köpte vår auto1 (eller vad den nu heter) 2005. Tyget på stolen på bilden ser dock äldre ut än på vårt babyskydd. (Är gett bort och är nu kasserat).
    har också haft autobaby, vi köpte vårt första 2004 och det på bilden ser äldre ut än det vi hade, det var ändå ganska moderna klädslar då, det där rutiga var tidigare
  • Cecci78
    LillaJag89 skrev 2011-08-27 20:35:21 följande:
    Hej alla kunniga!

Till dottern hade vi ett akta graco babyskydd.. Nu ska vi köpa ett nytt till kommande lillebror.
    Men har kollat lite på Britax babysafe också.

Vad har ni för synpunkter på aktagracos logico s jämfört med britax babysafe?

Babyskyddet kommer sitta i en volvo v40. Förmodligen brevid en twoway..
    jag har bara haft två olika akta med bas, de är ganska stora, det finns de som är mindre om det är lite trängre i bilen. De känns dock stabila och ombonade med djupa sidoskydd. Kan jämföra med Brio primo som är lite mindre o lättare att bära.
  • Cecci78
    myran82 skrev 2011-08-28 09:19:50 följande:
    En liten fråga bara.

Jag ska montera in ytterliggare en bakåtvänd stol i bilen i dag. I fram sitter redan en brio zento monterad uppe på sätet och bakom har jag tänkt att sätta in vår andra brio zento. Jag vet att de är godkända att montera utan stöd av stolen framför men är det något ni skulle gjort? Det känns lite konstigt...
    Fördelen med det är att då behöver jag troligvis inte behöva göra något med stolen som redan sitter i fram.

Har ett alt på stolar också och det är zenton och britax eclipse. Alltså har jag två brio och en britax att välja på. Frågan är hur jag bäst sätter dom. De bör nog sitta bakom varandra eftersom jag behöver ha en bra förarställning när jag kör.

Tips?
    jag har zenton o jag skulle inte montera den fristående, känns inte stabilt
  • Cecci78
    norgesessan skrev 2011-08-28 14:14:37 följande:
    Det hade varit intressant att se datummarkeringen på den. Har för mig att det var ett klistermärke på vårt. Nyare än vårt bör det nog vara, detta måste ju vara tvåan. Sånt inlägg var det inte i vår. Men den såldes när vi köpte vår också.
    jag blev så nyfiken så jag mailade o frågade nu
  • Cecci78
    Lantani skrev 2011-08-28 13:25:09 följande:
    leksaker.toyland.se/sv/product/24993/Akta-Gra...
    Borde inte dessa nästan vara förgamla för att sälja snart? :-/
    har ¨fått svar nu:
    "Vi får hela tiden in nya från Akta, öppnade ett nu och där var det tillverkat juli 2010."
  • Cecci78
    stor grön drake skrev 2011-08-29 22:10:39 följande:
    men inte görs väll autobaby längre? Finns inte på hemsidan, är ju bara logico (bokstäver, mera bokstäver) där bland babyskydden
    nej, jag trodde inte heller att de tillverkades, blev lite nyfiken nu
  • Cecci78
    Cecci78 skrev 2011-08-29 22:12:02 följande:
    nej, jag trodde inte heller att de tillverkades, blev lite nyfiken nu
    finns ingen kontaktinfo på deras hemsida?
  • Cecci78
    Nikaz skrev 2011-08-30 15:56:36 följande:

Hej.

Håller på att letar bältesstolar och fastnade för den här www.annasbabyshop.se/rallysport-p-406-c-102.a... 

Är det någon som har erfarenhet av den? Är det bra?

nja, jag tittade på bältestolar för ett tag sedan o den fanns i butiken men jag tycker den har alldeles för dåligt sidoskydd o huvudskydd. Min pojk ville ha den med "cars", jag sa då högt att han inte får sitta i den stolen när det finns de som är  mycket bättre, säljaren höll med.... men hon kanske bara ville sälja en dyrare stol;)
  • Cecci78
    Lindreas skrev 2011-09-02 09:45:28 följande:
    Oj, det fasar jag nästan för. När jag jobbar så ser jag ju inte hur barnen sitter i sina stolar, men när min plutt börjar på förskola själv så lär man väl få se ett och annat på parkeringen... Kan man ta upp en sån sak på ett föräldramöte? Alltså om man ser att det är flera som inte har koll? Eller är man en pain-in-the-ass då?

jo det gör  man, igår mötte jag en förälder där barnet stod upp i bilen, nä, inget bälte eller stol där...

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!