• clarens

vanlig förlossning / igångsättning /smärta

Emmalinnéa skrev 2011-08-21 20:09:29 följande:
    Bättre å vänta på egna värkar, det gör ondare och bli intensivare med igångsättning (sticka hål på hinniorna å få värkstimulerande) Det medför också en mkt större risk för att det ska sluta i akutsnitt, bebisen kan bli väldigt stressad då allt är så konstgjort och inte naturligt.

Jag vill inte sättas igång igen (det var inte mitt val sist) det var hemskt å lillen min mådde inte bra alls och blev väldigt stressad. men för andra går det bättre men majoriteten känner väl ungefär som jag.
    Å när dom står å hoppar på magen gör jävligt ont för dom gör det på revbenen och man måste dessutom ta djupa andetag samtidigt och man får liksom ingen luft alls, jag hade blåmärken i flera veckor efter det. 
    oj. kanske inte ett jättebra svar till ngn som är förlossningsrädd? eller vad tycker du själv?
    till ts; jag har fött både med och utan igångsättning, båda funkade fint, men igångsättningen tog längre tid. vänta du och se vad som händer, måste du sättas igång så måste du, det kommer säkert gå finfint! jag älskar att föda barn, det gör ont, men det är så jävla häftigt! var inte rädd! försök att bara ge dig hän och känn vad kroppen vill! lycka til!!
  • clarens

vet du ts, jag tycker inte du ska fråga här på FL, fråga din bm ist. jag har då aldrig hört talas om att bm hoppar på magen om ungen inte kommer ut.kan inte vara jättevanligt.

• clarens
    Emmalinnéa skrev 2011-08-21 20:22:06 följande:
    jag var förlossningsrädd med mitt första barn och jag uppskattade människor som skrev sina erfarenheter och inte för finade något det hjälpte  mig förberedas, och jag blev lugnare av att veta risker,för och nackdelar med allt då kännde jag att jag hade det mera under kontroll. 

ts. min förlossning var ändå super häftig och underbar för det var då jag fick min son. Men fick jag välja vill jag göra det naturligt nästa gång. kvinnanskropp klarar detta galant du behöver inte vara rädd. 
    ja visst, men problemet är ju att det är så extremt individuellt hur man upplever saker och ting, därför tycker jag det är onödigt använda stakra ord i sådana här trådar. men det kanske är det ts vill och isf backar jag. men allvarligt, hoppade bm på din mage?
  • clarens
    Sabbi skrev 2011-08-21 20:22:49 följande:
    Jag är också grymt förlossningsrädd, men föredrar ärliga svar än all man lindar in allt i rosa bomull. Vill inte höra att det inte gör ont eller att det tog 5 min.... Jag vill höra SANNINGEN :P
    eh, tycker du att jag lindar in i rosa bomull? hur menar du då?
  • clarens
    Bamboon skrev 2011-08-21 20:30:39 följande:
    Tack för ärliga svar! Har ingen positiv bild av barnmorskor!
    ok,tråkigt att du har haft otur med dina barnmorskor. lycka till iaf!
  • clarens
    Emmalinnéa skrev 2011-08-21 20:45:46 följande:
    lade tryck du kan väl läsa i tråden då jag skrivit det flertal gånger
    men ursäkta! varför så otrevlig? jag hade inte läst det när jag skrev mitt svar! och jag tycker det är sjukt stor skillnad på att föreställa sig att någon hpppar på min mage jämfört med att de pressar.
  • clarens
    Emmalinnéa skrev 2011-08-21 20:53:00 följande:
    inte otrevlig bara gravid å grymt hungrig :) ska knalla oväg å äta nu ha en bra kväll no hard feelings :)
    ok!lycka till med tvåan!
Svar på tråden vanlig förlossning / igångsättning /smärta