Emmalinnéa skrev 2011-08-21 20:09:29 följande:
Bättre å vänta på egna värkar, det gör ondare och bli intensivare med igångsättning (sticka hål på hinniorna å få värkstimulerande) Det medför också en mkt större risk för att det ska sluta i akutsnitt, bebisen kan bli väldigt stressad då allt är så konstgjort och inte naturligt.
Jag vill inte sättas igång igen (det var inte mitt val sist) det var hemskt å lillen min mådde inte bra alls och blev väldigt stressad. men för andra går det bättre men majoriteten känner väl ungefär som jag.
Å när dom står å hoppar på magen gör jävligt ont för dom gör det på revbenen och man måste dessutom ta djupa andetag samtidigt och man får liksom ingen luft alls, jag hade blåmärken i flera veckor efter det.
oj. kanske inte ett jättebra svar till ngn som är förlossningsrädd? eller vad tycker du själv?
till ts; jag har fött både med och utan igångsättning, båda funkade fint, men igångsättningen tog längre tid. vänta du och se vad som händer, måste du sättas igång så måste du, det kommer säkert gå finfint! jag älskar att föda barn, det gör ont, men det är så jävla häftigt! var inte rädd! försök att bara ge dig hän och känn vad kroppen vill! lycka til!!