Inlägg från: sumpbävern |Visa alla inlägg
  • sumpbävern

Vad är svensk kultur?

I Blackrose I skrev 2011-08-21 22:12:36 följande:
    Ja men så är svenska politiker något efterblivna också.

Jo, du och jag brukar tycka samma i de flesta frågor Rose.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-21 22:15:00 följande:

Vem har sagt att Sverige inte har en egen kultur?

Läs vad tråden handlar om NG. Läser du några av inläggen så får du exempel i massor.
  • sumpbävern
    Plutteli skrev 2011-08-21 22:15:47 följande:
    Fast du tänk lite nu. Idag är vi ungefär 9.5 MILJONER människor i Sverige och du kallar det massinvandring om det kommer 100.000 pers per år varav ca 10% får stanna.
    På 1600 talet var befolkningen i Sverige ca 500.000, så då räckte det med ungefär 10.000 på ett år för att vi skulle ha en massinvandring långt över den vi har idag!

Nja, hur räknar du nu? Mellan 500-900 valloner stannade i Sverige. Jisses vilken massinvandring det blev. Skolor och bilar brann dagarna i ända, och DO hade ett fasligt jobb att reda ut all diskriminering. höhöhö 
  • sumpbävern
    I Blackrose I skrev 2011-08-21 22:19:32 följande:
    Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller förolämpad med tanke på vilken parti du röstad på.

Skit i vad jag röstar och gå på egen känsla? 
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-21 22:16:31 följande:
    Fast om ni fortfarande jiddrar om det där Mona Sahlin sa, så är det ju felciterat. Det var Linda Skugge som sa det.

Här jiddrar vi inte, vi pratar Flört 
  • sumpbävern
    Plutteli skrev 2011-08-21 22:22:06 följande:
    Tja, de msulimer som står för våldsbrott är ju inte mycket av rättrogna saker då de allt som ofta åker dit för exakt samma form av våldsbrott som svenskar, dvs orsakade av för mycket fylla.

Svenskar har många bra kulturella saker för sig, och negativa. Märkligt dock att det är helt ok att räkna upp allt man anser vara negativa "muslimska" kulturyttringar men snackar man om svenska negativa kulturyttringar är man plötsligt rasist....Bara inse, ALLA kulturer har bra saker och dåliga saker, vi är alla trots allt bara människor.

Och nej, Islam är inte samma skit oavsett, det beror HELT på vem som tolkar det. Precis som med kristendomen.

ahaaa, du märkte att jag nämnde utländska negativa kulturyttringar, men du märkte inte att du själv skrev om svenska diton Glad

haha, no comments om det sista 
  • sumpbävern
    I Blackrose I skrev 2011-08-21 22:27:09 följande:
    Om vi ska ta och vara seriösa för omväxlingensskull så vad tycker du om SDs assimileringspolitik? Det är nog det enda av deras åsikter som verkligen skrämmer slag på mig. Låt höra.

Ca: 60% av svenskarna tycker att SD har den bästa flykting- och invandringspolitiken enligt en undersökning gjord av YouGov
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-21 22:29:23 följande:

Faktum kvarstår.

Japp faktum kvarstår. Jag är snart sen till jobbet. Puss på NG och Rosen
  • sumpbävern
    Plutteli skrev 2011-08-21 22:44:11 följande:
    Japp, och det var ju helt rätt att hinta Hitler om att judarna borde ha davidsstjärnan i sina pass så att de inte skulle kunna smita över till Sverige! Vi klarade oss bra i andra världskriget för att vi var FEGA, men det är faktiskt inte alltid negativt att vara feg.

Du vet inte vad du pratar om tösen. De flesta länderna i Europa inklusive alla nordiska länder förklarade sig neutrala när kriget utbröt. De flesta blev anfallna av antingen Tyskland eller Sovjet och hade inget val så att säga. Hur menar du att man är feg om man kan hindra att hundratusentals människor dör?

Det där med davidsstjärnan vet jag inget om, men säkerligen var det sverigedemokraternas fel.  
  • sumpbävern
    Tygtiiger skrev 2011-08-21 22:45:41 följande:
    Svensk kultur och svenska värderingar är bla solidaritet, jämlikhet, sekularisering, demokrati, samförståndsanda, internationalism och jämställdhet mellan könen samt en upplyst sexualpolitik. Tycker jag. Rimmar illa med rasism och exkluderande nationalism typ SD.

Jaha ja, och trots allt det goda och bra växer gettoområdena upp som svampar runt våra städer. 
Svar på tråden Vad är svensk kultur?