Inlägg från: sumpbävern |Visa alla inlägg
  • sumpbävern

Vad är svensk kultur?

MrsAssault skrev 2011-08-21 19:38:06 följande:
    Samerna var före dig iallafall! Har du assimilerat dig?

Jag var här före dig, har du assimilerat dig?
  • sumpbävern
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-21 19:38:23 följande:

Fine. Vi kan jämföra det med Frankrike, Tyskland, Polen, Ungern, whatever. Inget land har en monokultur.

Jo men, det ni förespråkar är inte samma sak. Massinvandring är bevisligen inte bra.
  • sumpbävern
    jaghopparhögt skrev 2011-08-21 19:48:50 följande:
    Aha så du tycker inte att svensk diplomati ärnågot att anmärka på alls då pga några saker som hände på 1500-talet? Du är mer intresserad av folkdräkter och sill och nubbe?

Men nu svamlar du, det har jag aldrig sagt.
  • sumpbävern
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-21 19:50:04 följande:

Olof Palme var här före dig. Har du assimilerat dig och röstar på sossarna?

Jag har röstat för sista gången på sossarna. Har även röstat V kommunalt en gång. Det du Dorian.
  • sumpbävern
    trettioplus skrev 2011-08-21 19:51:57 följande:
    Det beror på vad du väljer att göra. Jag som faktiskt sysslar med folkdans, äger en folkdräkt osv. ser inte "min" kultur undanträngd på något vis av de kulturyttringar somliga av er angriper. Tvärtom berikas vår dans och vår musik av deras. Utarmandet av "svensk kultur" ligger enbart i att svenskarna själva inte bryr sig så mycket om den att de utövar den. Sådant här försvinner inte för att det kommer in andra aktörer på banan, utan genom att folk slutar engagera dig. 
    Så, när du vill värna "det svenska", rannsaka dig själv och börja utöva det du vill behålla. Det är enda sättet att bevara kultur. 

Eeeeh, jaha? Mer somalisk dans på nationaldagen alltså.
  • sumpbävern
    trettioplus skrev 2011-08-21 19:53:57 följande:
    Och varifrån kan Polskan tänkas komma?

Polskan blev vi påtvingade såklart?
  • sumpbävern

Nähä, en annan måste dra in lite skattekulor. I´ll be back Glad

• sumpbävern
    trettioplus skrev 2011-08-21 19:59:39 följande:
    Ja, om svenskarna inte vill dansa gammeldans, så varför inte?
    Det är knappast värt att utöva om ingen är intresserad. 

Och då kommer somalierna in och räddar oss? Jisses. Varför inte halalslakta lite getter istället?
  • sumpbävern
    trettioplus skrev 2011-08-21 20:01:49 följande:
    Den kom med säkerhet till på samma sätt som dansen och annan kultur påverkas än idag: genom inspiration från platsen där man dansade på det viset, antagligen för att någon rest dit eller för att några därifrån kommit hit.

Jag brukar inte säga sådana här barnsliga saker, men jag känner hur nöden kräääver:

- OWNED!

Du äger ingenting puttefnask. Jag sa ju precis samma sak innan. Den dansen har vi tagit till oss helt själva och utövat utan något tvång. Vad är det du inte förstår?
  • sumpbävern
    TheCoopers skrev 2011-08-21 20:05:28 följande:
    Ja men va bra ! Du behöver ni inte vara oroliga för att den svenska kulturen ska försvinna för den frodas ju trots den sk "massinvandringen " .....

Jag är inte orolig
Svar på tråden Vad är svensk kultur?