Inlägg från: Cloud |Visa alla inlägg
  • Cloud

Lär du dina barn att dela med sig till de som är mindre bemedlade?

Tyvärr så är mina barn hur generösa och snälla som helst. De skulle om den situationen skulle uppstå dela sin frukt med en elak unge. Det tragiska i det hela är att en sån unge inte skulle göra likadant tillbaka.

• Cloud
    Matillin skrev 2011-08-20 22:00:47 följande:

Är det tragiskt att dina barn är generösa?
    Varför förutsätter du att barnet de skulle dela med sig med är elak och att det barnet aldrig skulle bjuda tillbaka?

Jag vet redan att vissa är elaka och dessa skulle bli bjudna av mina barn ändå.'

Men nej det är egentligen inte tragiskt alls, ville bara påpeka det till de vars barn aldrig skulle vilja dela med sig..

Jag som mamma vill att den som får frukthalvan ska förtjäna den men så tänker inte mina barn för jag säger inte det till dem.
  • Cloud
    Cloud skrev 2011-08-20 22:15:10 följande:
    Jag vet redan att vissa är elaka och dessa skulle bli bjudna av mina barn ändå.'

Men nej det är egentligen inte tragiskt alls, ville bara påpeka det till de vars barn aldrig skulle vilja dela med sig..

Jag som mamma vill att den som får frukthalvan ska förtjäna den men så tänker inte mina barn för jag säger inte det till dem.

Jag har uppfostrat dem att vara snälla och tänka på andra alltså.
  • Cloud
    Bonanza skrev 2011-08-20 22:21:15 följande:
    Ja, vi pratar mycket om det.

Jag vet att de skulle dela med sig dessutom.

När min son var tre år hade hans förskola utflykt i skogen med matsäck en gång i veckan. Varje vecka packade han ett extra sugrör till sin dricka. Efter många veckor hade ett barn fått med sig en festis utan sugrör och min son blev då överlycklig över att kunna hjälpa till.

De tar till exempel med sig pengar ur sin sparbössa för att ge till människor som sitter och spelar dragspel utanför affärer och min son brukar försöka påminna mig att ta med pengar så att vi kan köpa "situation sthlm" när vi storhandlar.

Så ja, mina ungar skulle dela med sig först av alla vågar jag nästan påstå.

Lite stört men..jag tror att dina skulle leka skitbra med mina. 
  • Cloud
    Maggis skrev 2011-08-20 22:26:23 följande:
    Ja, det är ju trist. Men det vore väl ännu tristare om det var dina barn som inte skulle göra så.

Maggis,Maggis, Maggis..

Nu har du för en gångs skull fullständigt rätt.   
  • Cloud
    Bonanza skrev 2011-08-20 22:49:58 följande:
    Ha ha.

• Cloud
    Maggis skrev 2011-08-20 22:52:36 följande:
    Wow!
    Stora ord. Nu somnar jag gott inatt.

*pussar och kramar gonatt*
  • Cloud
    Maggis skrev 2011-08-20 22:54:02 följande:
    NattinattHjärta

Svar på tråden Lär du dina barn att dela med sig till de som är mindre bemedlade?