• mizzbruise

HJÄLP! Sambons ex förstör allt..

Jag bor ihop med en kille sedan 9 månader tillbaka. Vi har varsina barn med oss in i förhållandet, båda födda 2009.

Men problemet ligger i att hans dotters mamma avskyr mig på grund av att jag är ihop med killen.
    Mamman och jag har känt varandra hela livet, (bor i en liten stad), och hon vet exakt vem jag är och hur jag behandlar barnen.
    Jag skulle aldrig göra något som skadar någon av dom och älskar dom båda precis lika mycket.
    Jag gör inte skillnad på min och hans, utan när båda barnen är här är det "våra barn" och dom har samma regler och ja, allt.

Mamman till hans dotter försöker få ensamvårdnad nu enbart för att hon inte vill att dottern ska bo ihop med mig och detta tär något oerhört på förhållandet.
    Jag älskar min sambo men hur mycket skit ska man ta ifrån henne?

Om några veckor kommer det dessutom ett litet syson till barnen och av anledning till detta vill jag inte ta en diskution med henne för tillfället. 
    (Hon har förr misshandlat gravida genom slag i magen som hon 'ogillat')     
    Så min tillit till henne är väl inte den största att hon skulle lämna mig och min ofödda ifred.

Men hur ska man få henne att acceptera att pappan gått vidare och bildat en ny familj med oss?
    Jag klarar inte av allt bråk och tjafs hela tiden och när man ser på hur hans dotter mår av det hela går hjärtat sönder!
    Är det fel av mig att säga/skriva "våra barn" när jag pratar om hans dotter och min son?

Så snart bebisen kommit börjar barnen 15 timmar/vecka på dagis vilket innebär att jag, ensam, kommer ha hand om alla då 3 barn själv när sambon är på jobbet 40-45 timmar/vecka.
    Jag vågar inte gå ut själv på sta'n med båda 2åringarna i rädsla för att springa på henne.

Behöver tips, råd, hjälp!               

Svar på tråden HJÄLP! Sambons ex förstör allt..