smulan5 skrev 2011-08-17 22:18:13 följande:
Personligen så tycker jag att den mamman visar omtanke om sitt barn för hon vill inte att det ska komma bort, inte sagt att de som inte har koppel på sina barn inte gör det. Jag vet inte om du TS har lugna barn kanske men mina barn är väldigt vilda av sig och många ggr önskar jag faktiskt att jag hade koppel till dem just för att jag är orolig för att de ska försvinna och för att min son hatar att sitta i vagn och han skulle nog hellre gå i koppel än sitta i vagn.
Hjälp vad tråden har växt, men ingen som läser mina inlägg tydligen
Jag har alltså tre barn, varav två är tvättäkta rymmare, det är de två minsta (2 och 5) som drar iväg hela tiden, de har alltid fått gå fritt och vi ser till att ha koll på dem fastän det är stressigt
Naturligtvis blir det inga avkopplande shoppingrundor eller långa lattefik för mig och deras pappa, men på något vis så föredrar jag att rusa runt framför att sätta koppel på dem.
Jag förstår av tråden att dessa koppel/"selar" är vanliga. Där jag bor hade jag hittills aldrig sett något liknande, varken i två-, tre- eller fyrabarnsfamiljer. Men av alla reaktioner att döma finns det alltså många, även med bara ett barn, som ser det som normalt!