• Lumo

Hur skulle du gjort?!!!!!

2.5 åringen låter ju rätt normal, som en vanlig trotsig 2-3-åring. Du kanske inte är van att ha det så iom att din son är lugn. Menar inte att det är ok, men det är kanske inte oväntat. Gissar att hans mamma är van o knappt ser det jobbiga, eller så är hon så less att alltid "bråka" med sonen o tycker hon har lite ledigt när ni är på besök.

Oavsett, prata försiktigt med mamman o fråga hur ni ska gå tillväga. Säg att du gärna vill leka med dem. Sen är det ju så att sonens utbrott inte är farliga. Låt han skrika. Låt honom få sitt utbrott o låssas som inget. Kanske kan ni alla lämna rummet o gå till ett annat rum o göra något "roligt", så roligt att han måste tänka efter om det är så roligt att ha utbrott eller om han ska glömma bort det.

Har själv en son "medell jobbig" på 2.5 år. Ibland önskar jag mig lite förståelse över hur jobbig vardag vi faktiskt har o att man med en sån son inte orkar bråka jämt utan att man tar endast de värsta, farliga momenten. Lite mindre bus kanske man låter bli att uppmärksamma, annars har man konstanta utbrott från barnet. Pick your battles! Har man inte ett sånt barn o inte är van vid det förstår jag att man tycker att den andra har ett hemskt barn som är ouppfostrat.

Svar på tråden Hur skulle du gjort?!!!!!