Inlägg från: RiverRide |Visa alla inlägg
  • RiverRide

Vad kan din 4 månaders?

Kan era barn rulla till båda sidorna tillexempel? Vill dom sitta upp mycket? Har ni bytt till sittdel/vagn?

Min flicka är född 1 April och hon vill sitta eller stå, enbart, helst hela tiden.
    Hon rullar från mage till rygg och tvärtom och kan även sitta korta stunder utan stöd och går mycket i gåstol.. Jag tycker att de är jätte roligt med ett barn som gillar att utvecklas. (De finns såklart dom som kan ännu mer vid 4 månader)

Jag blir så irriterad när människor hela tiden ska ha åsikter om i vilken takt barn lär sig, är dom långsamma så är de dåligt och har man ett barn som försöker lära sig ja då är de fel med.. Jag får höra hela tiden att jag ska va rädd om hennes rygg, låta henne ligga i liggvagn, plocka undan gåstolen och allt vad de är.. Borde inte hon säga till om hon inte vill??
    Vad ska jag göra om hon inte vill något annat?

Är så trött på folks negativa åsikter :/

Någon som känner likadant?

• Svar på tråden Vad kan din 4 månaders?
  • RiverRide

De är just de här jag menar, jag vet att gåstol är rek från 6 månader!! Men hon är ju så stabil och trivs att vara i rörelse med sig själv.. Jaja, jag tror iaf på den teorin att hon säger ifrån om hon inte vill..

• RiverRide
    Lovely Miia skrev 2011-08-13 12:02:20 följande:
    Min dotter blir 4 månader den 27e o hon kan

Rulla från rygg till mage, andra hållet har hon inte kommit på än
    Hon grepar efter saker
    Håller man henne i händerna drar hon sig upp
    Hon älskar att sitta upp om man håller i henne

O vagnen börjar bli tradig så blir nog sittvagn snart

Min son var 5 månader när han började sitta i vagn o jag bullade upp ordentligt så han satt stadigt
    Ja samma med min, när vi låg i sängen och våran hund försavnn från hennes synhåll så började hon kämpa sig upp i sittläge och håller på jätte mycket.. :) De är så kul tycker jag. Givetvis får man ju inte ha dom sittande allt för länge men som sagt, hon säger ifrån..
  • RiverRide
    Lovely Miia skrev 2011-08-13 13:07:47 följande:
    Tror oxå på den teorin att dem säger ifrån.. Men man kan ju ändå se till att dem inte sitter allt för länge med tanke på ryggen..

Men din lilla flicka verkar ju vara hur duktig som helst så lita på din känsla o din dotter
    Haha, jag inte hur duktig som helst kanske (; Men hon försöker, och ja självklart får man ju inte låta dom sitta förlänge :)
  • RiverRide

ÅÅh vilka duktigt bebisar ni alla haaar! :) Härligt! Att redan säga mamma och att ta sig fram är fasen bra alltså :) Imponerad!

Bra att jag fick höra detta, kände mig ensamast i världen där ett tag om att jag lät min flicka sitta, stå och greja.. Och då har jag även massa mamma vänner!

Jaja, vi prövade nya vagnen igår iallafall! Oj vilken höjdare, den var nog skönare än Bugaboon vi hade innan!
    Berätta mer saker om era små :) Kul att läsa!

Svar på tråden Vad kan din 4 månaders?