• Litet My

18 och "bonusmamma" !?

vittra skrev 2011-08-10 15:47:08 följande:
    Öh ni har varit ihop i 4 månader och du kallar dig redan bonusförälder och har tom satt det som din "roll" här på FL? Jag tycker nog i allra högsta grad att du "skriker ut" det. Hallå ni har bara varit ihop i 4 månader!! Det är din första pojkvän som du nyss har träffat och du talar om dem som "din familj"! Jösses... ja du jag förstår att dina vänner tycker att det är något negativt.
  • Litet My
    Some skrev 2011-08-11 00:23:30 följande:
    Jag har inte sagt att hon är för ung. Men att ens fundera på att kalla sig själv för bonusmamma åt ett barn när åldersskillnaden är så liten är löjligt. Att ens använda sig av meningen "Och ser det bara som ngt possetivt att jag "har ett barn"" tyder på en viss omognad. Ts har inget barn. Man kan möjligen gå så långt som att säga att det finns ett barn i ts familj.

Måhända att vi inte vet hur ts är, men somliga av oss vet en hel del om hur bonusfamiljer fungerar, om hur det är att faktiskt ha barn och om hur det är att ta ett vuxenansvar. Ts står fortfarande inför att lära sig om allt det.
  • Litet My
    vittra skrev 2011-08-11 19:51:55 följande:
    Jag tycker det är helt sjukt att räkna sig som mamma till ett 8-årigt barn man just träffat! För mig är det vansinne, du har dejtat hennes pappa i 4 månader, kan inte för mitt liv förstå vad som är bonusmamma i det läget...

Förövrigt är det väldigt omoget och framförallt naivt att babbla om att man är så ovanligt mogen för sin ålder osv, det är så fruktansvärt klassiskt i din ålder att hålla på så! När man blir äldre inser man dock att man inte var ett dugg mogen. Däremot är de karlar som omger sig med tonåringar själva mycket omogna och har ofta sociala eller psykiska problem i grunden. Ja, jag råkar ha en hel del kunskap om sådant.

Du verkar använda detta som ett slags sätt att hävda dig, och göra dig förmer än andra i din ålder. Och sedan blir du tjurig på dina vänner som ser ner på dig för ditt så genomskinliga och omogna beteende. Jag skulle oroa mig mycket mer för de egna känslorna än dina vänner om jag var du. Det är inte särskilt normalt eller sunt att en tonåring tycker att det "känns bra" att ha en ny, egen familj, med pappa och ett äldre barn, istället för att ty sig till sin egen familj med far och syskon istället. Allra helst när du faktiskt inte känner denna familj för fem öre, du har nyss träffat dem! Du har trots allt inte ens vuxit färdigt, ja myndig är du men du har en hel del kvar innan du kan kalla dig vuxen. Du har fortfarande ett grundbehov av din egen familj, inte att skapa en ny.

Jag vet inte om det ligger några familjeproblem bakom ditt beteende, men det är inte särskilt långsökt att tro att det skulle kunna vara så. Oavsett vilket så är det mycket som låter tokigt i det du skriver.
    WORD...
  • Litet My
    Jezss skrev 2011-08-14 21:29:37 följande:
    Min sambo har ett barn med en annan som var  fyra då vi först träffades. Och jag själv var 19. Även idag ser jag inte mig själv som en bonus mamma. För att hon har redan en mamma och det räcker. Så jag skulle kalla det idioti om du som träffat killen i ca 4 månader ansåg dig vara en extra mamma åt barnet. 
Svar på tråden 18 och "bonusmamma" !?