• Some

18 och "bonusmamma" !?

!. Ja det är fel av dig att kalla dig bonusmamma. Med den åldersskillnaden så känns det bara löjligt. Bonusvuxen är ett bättre ord (och det jag använder om mig själv som är i en liknande sits).

2. Din roll blir att vara en vuxen i hushållet, någon barnet kan lita på och vända sig till. Du har däremot ingen uppfostrande roll, även om hushållets regler naturligtvis ska baseras på dina såväl som din partners önskemål.

3. Nej det är inte idioti, men det är jävligt svårt. Fungerar det så är det verkligen värt det. Fungerar det inte blir livet ett helvete tills ni gör slut. Precis som det är med alla andra förhållanden.

happy until proven otherwise
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-10 17:50:27 följande:
    Antar att folk som skriver och är så neggtiva här är mammor till barn med unga plastmammor ;) verkar nästan så.
    Eller, och det här är uppenbarligen en helt revolutionerande tanke för dig, så har de erfarenhet av ts situation och vet vad de snackar om.
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-10 22:20:09 följande:
    Juni, mycket möjligt. Men ni kan ju inte sitta och påstå hon är för ung osv.. Ni dömmer ut henne utan att ens veta hur hon är. Bara så jag menar. Alla är olika!!
    Jag har inte sagt att hon är för ung. Men att ens fundera på att kalla sig själv för bonusmamma åt ett barn när åldersskillnaden är så liten är löjligt. Att ens använda sig av meningen "Och ser det bara som ngt possetivt att jag "har ett barn"" tyder på en viss omognad. Ts har inget barn. Man kan möjligen gå så långt som att säga att det finns ett barn i ts familj.

Måhända att vi inte vet hur ts är, men somliga av oss vet en hel del om hur bonusfamiljer fungerar, om hur det är att faktiskt ha barn och om hur det är att ta ett vuxenansvar. Ts står fortfarande inför att lära sig om allt det.
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-11 14:46:16 följande:
    Men juni.. Är alla inte nybörjare första gången dom får barn? Jag skulle inte påstå att min brors flickvän är en sämre mamma till deras första 3 månaders bebis än vad min mamma varit åt oss fyra syskon. Jag tror aldrig man slutar att lära..
    Men ts har ju inte fått barn, det är det som är hela poängen.
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-11 15:08:58 följande:
    Vi är överens om att vi tycker olika!
    Du menar alltså att du anser att ts har fått ett barn?
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-12 00:24:42 följande:
    Juni, nej jag anser att det inte finns någon mening med att diskutera med dig. Därför jag skrev så.. Hoppas verkligen att du bara fejkar att du inte fattade det.. Annars tycker jag nog bra synd om dig!
    Du behöver inte tycka synd om mig lilla vän, jag har det alldeles utmärkt.
    Om du inte tycker att det finns någon mening med att diskutera avråder jag dig från att uppehålla dig på diskussionsforum. Eller är det just mina argument du inte klarar av att bemöta?
  • Some
    fridaaxelina skrev 2011-08-12 22:44:33 följande:
    Juni, det handlar om att du inte verkar fatta att ibland tycker folk olika?! Och då anser jag inte att jag vill lägga ner massa tid på att sitta o skriva med dig när du inte kommer ändra åsikt, o sanma sak med mig. Du kanske inte har saker att göra.. Men swt hr jag! Hejdå!
    Jo jag förstår att folk tycker olika. Det är därför jag befinner mig på ett diskussionsforum, för att diskutera med folk som tycker olika. Du vet väl om att det inte är ett medhållsforum du är inne på va?
    Faktum är att jag har semester och en partner som gör sin del av arbetet, så jag har massor av tid över. Men för att du inte ska oroa dig för min skull kan jag berätta att fl är något jag gör när jag tar en paus i allt det meningsfulla i mitt liv.
Svar på tråden 18 och "bonusmamma" !?