Var på rul igår och fick ett tungt besked
Samtidigt var det bra att de gick igenom efterförloppet med er innan, det missades för mig så jag fick veta under tiden. Jag valde "enskilt omhändertagande" och hade först tänkt mig att det skulle bli askminneslunden så att jag kunde vara med vid urnsättningen - men sedan visade sig den vara så strikt på min kyrkogård så det blev urnlunden med gravsten istället. Det låter som att ni valt enskilt trots allt, när ni valt kyrkogård själva, och då kan det vara bra att veta att man får ändra sig om var ända fram till att kremeringen är klar. Ni kan gå runt på kyrkogården och fundera om ni vill. Fast ni kanske redan vet hur minneslunden ser ut? Jag ändrade inte mitt beslut förrän precis innan urnsättningen...
Ja vi valde nog enskilt omhändertagande eftersom askan annars skulle spridas på en minneslund inne i stan. Minneslunden som vi "tillhör" är jättefin så det är jag nöjd med. Vi får inte vara med då men vi skulle få ett meddelande när det var gjort så att man iaf vet när han eller hon är där.