• Meal

Utveckling för tidigt födda

Grattis med sonen, och så skönt att få komma hem snart. Det är underbart när man äntligen får ta med sitt lilla knyte hem

Min son är född vecka 32+5. Och han har följt utvecklingen från bf på alla saker, inte bara de större. Han har också varit lite senare än bf när det gäller motorik så han får uppföljning från sjukgymnast. Han är väldigt stel i rygg och nacke vilket såklart försenar det. Han är 6 månader nu (4 mån) och kan det som är vanligt att kunna vid 4 månaders ålder förutom sånt som kräver lite mer smidighet i kroppen, som att rulla runt och lyfta upp benen i ryggläge. Men han griper efter saker, stoppar allt i munnen, skrattar högt osv. Vi har fått höra att man ska korrigera utveckligen efter bf fram till 2 års ålder.

• Meal

Om inte jag minns fel (för lat för att hämta boken) så log min son 1 v efter bf

• Meal
    aaaaa skrev 2011-08-06 21:31:19 följande:
    Det är stor skillnad på barn födda ungefär rätt tid också. Vissa går när de är 9 mån vissa när de är 18 mån...
    Det är sant. Men jag tror det är viktigt att tänka bf vad gäller utveckling så man inte förväntar för mycket eller blir bekymrad i onödan.
Svar på tråden Utveckling för tidigt födda