abort pga rädsla för förlossning?
Jag tror du först måste försöka orka funder på..orkar du med ett barn till? Vill du ha ett barn just nu?
Gå och prata med någon. Fick du bra kontakt barnmorskan du hade när du väntade din son?
Jag tror du först måste försöka orka funder på..orkar du med ett barn till? Vill du ha ett barn just nu?
Gå och prata med någon. Fick du bra kontakt barnmorskan du hade när du väntade din son?
Jag skrev ett långt inlägg som bara försvann.
Jag kan omöjligt sätta mig in i din rädsla för jag har inte varit med om det själv. Jag har fött mina barn vaginalt. Ja visst gör det ont,men samtidigt så har jag inte tex haft epidural,vilket tydligen ska vara gudomligt ;)
Jag tycker verkligen att du ska ta kontakt med någon proffesionell . Dels bearbeta rädslan för en förlossning,men även prata om hur det är att vara själv med två barn så att inte det blir en chock för dig.
Kanske blir det snitt igen...eller så försöker du dig på vaginalt. oavsett så är det viktigt att du har ngåon att prata med och även någon som stöttar dig igenom förlossningen oavsett vad för sorts förlossning det blir. Det är även viktigt att du har någon som hjälper dig tiden efter åt. en go vän eller en familjemedlem som du kan lita på.
Du måste ha en backup och inte lita på att mannen kommer att ställa upp för dig. Vet hans fru inte om ert förhållande så kommer det ju bli svårt för honom att stötta dig så mycket som jag tror att du kommer att behöva
Att vara själv med två små barn och en valp...det är tufft. Att vara gravid själv med ett barn och en hund är också jätte tufft. Illamående och foglossning har varit super tufft för mig att orka med hund och barn mm.Så jag hoppas verkligen du har stöd från din omgivning så att du har tid för att bearbeta vad som komma skall...
Du får prioritera. Det var mycket jag trodde jag skulle hinna fixa innan förlossningen,men jag höll tillslut på att gå in i väggen. Phu...
Körkortet är super bra om du kan fixa...det underlättar!
Men ha inte för höga krav på dig själv! Det är mer än tillräckligt att vara gravid och samtidigt sköta om ett barn till. Prio är din son,du och din kropp och att du får hjälp och stöd att våga föda,snitt eller vaginalt.