Inlägg från: Ellapropella |Visa alla inlägg
  • Ellapropella

Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(

Jag har nyligen fått mitt andra missfall, och det är samma som för dig. Inget som lever när man gör tidigt VUL, har varit v 9-10 båda gångerna. Första gången (februari) fick jag piller för att stöta ut det, men det funkade inte så jag fick sövas och skrapas. Nu valde jag sövning och skrapning direkt för 8 dagar sedan...
    Vi har ett varsitt barn sedan tidigare och vill gärna ha ett gemensamt, men det verkar ju inte gå så bra...
    Men det är bara att ta nya tag antar jag,
    Skrapningar i sig minskar inte chanserna för graviditet, de brukar rekommendera en mens emellan för att kroppen ska hinna ställa in sig, men det gör man nog som man vill med. Kan ju vara svårt att veta när ägglossningen är bara. 
    Vad härligt att du träffat ditt livs kärlek, samma här! Vi har också bara varit tillsammans i ett år. ;) 
    Du kommer bli gravid igen, men tyvärr är det som du säger, att det är vanligare än man tror med missfall och missed abortion. Läste nånstans att det är 25%. 
    Hoppas det går så bra som det kan nu. Lycka till! 
    Kram på er!  

• Ellapropella
    DaisyD skrev 2011-08-02 20:15:26 följande:
    Blir ledsen att höra att ni är så många som råkat ut för det, men tyvärr måste jag säga att det är någon tröst i det också. tror ni förstår vad jag menar. Det känns på nåt sätt lite enklare att veta att det inte är superovanligt.Även om jag är så jävla helvetes ledsen just nu. Tror inte jag känner en enda människa som varit med om det här, iaf inte vad dem berättat

Det är så mycket man undrar men antar att man kommer få bra svar från läkaren imorgon.
    Kan för övrigt informera om att jag börjar få nästan svarta flytningar nu och en ganska påtaglig smärta:(. 
    Det är inte jättemånga som pratar om sina missfall, men när jag berättat om våra är det fler och fler som berättar vad de varit med om....
    Tillåt dig själv att vara ledsen, det är MYCKET bättre än att försöka hålla masken och inte sörja....
    Kräv svar från läkaren!!
  • Ellapropella
    DaisyD skrev 2011-08-03 17:31:42 följande:
    Åh vilka bra förslag:).
    Jag har proppat i mig 8 värktabletter så smärtan är än så länge nåt jag överlever.
    Allt känns så mycket lättare med era svar och råd så ni förstår inte.
    Jag känner ingen av er och det känns så bra att kunna skriva här och få så bra svar.
    Det är ju så himla mycket man undrar nu!

Ush maggis det låter ju inte klokt att behöva genomlida en dag på stan efter nåt sånt här:(!
    ska försöka hitta en film där allt är åt helvete så min situation känns lite lättare.

Jag vilade under mitt första (då jag också fick piller) sen under de "icke-värkiga" perioderna kollade jag gamla avsnitt av Sex & the city... =D Ät godis, grina, kramas massor, prata om det och våga vara ledsen. Det är mycket bättre att få ut alla känslor än att spara på dem. Bra att ni verkar kunna prata!! Det kan kännas lite otäckt när man märker att det kommer "ut" nåt som man märker att det inte bara är rent blod, men det går så fort. Hoppas bara du slipper ha ont alltför mycket!
    Kram på dig!!
  • Ellapropella

Tro det eller ej, men man lyckas faktiskt gå vidare efter ett tag. Smärtan sitter kvar (speciellt när man ser andra gravida...) men man lär sig hantera den... Även efter 2 ggr ;)
    Sex & the city är underbart, det är så skönt att skratta åt nåt en stund. =)
    Det kommer gå bra för er, det är jag övertygad om. Även om det känns skit nu. Troligen kommer inte nåt mer hända nu eftersom allt säkert kom ut för dig. Var noga med att åka till sjukhus bara om det börja blöda igen om nån vecka bara, det kan ju finnas en risk att allt inte kommit ut.
    Kram på dig!

• Ellapropella

Jag förstår hur du menar. Man vill inget hellre än att få den där rosiga lilla knubbiga bebisen. Man får försöka ha det som målbild och jobba dit (låter flummigt) och låta det ta den tid det tar...
    Gråt gråt gråt, det är bara bra att få ut!!!
    Tänker på dig, ta hand om dig.

• Ellapropella

Min erfarenhet är att du ska ta det lugnt med fysisk ansträngning, det kan börja blöda mer då.
    Var uppmärksam på om det är uppehåll i blödandet och sen kommer tillbaka, då måste du till sjukhus eftersom det då kan finnas rester kvar som inte kommit ut.
    Har du inte ont så är det väl skönt att inte tokblöda? =)

Svar på tråden Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(