Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(

För exakt ett år sen var jag med om samma sak...

Det var som att kroppen fattade det efter att VUL visat att fostret dött. För på natten efteråt fick jag "värkar" och på morgonen efter kom det ut i toaletten..

Tyvärr klarade inte vårt förhållande av det då vi inte kunde prata om det och idag är vi skilda...

Graviditeten var väldigt oplanerad och läkaren som undersökte mig sa att "ja, nu vet ju iaf att ni kan bli gravida" Som om det hjälpte mig i sorgen?

Skickar en massor styrkekramar till både dig och din pojkvän! Prata med varandra, stäng inte in känslorna även om det är lätt!

• Sweet life
    Helena Dahl skrev 2011-08-03 15:52:06 följande:
    tycker du hamnat i konstiga händer faktiskt. Så skulle det aldrig gå till här.
    När jag fick missfall va dom jättegulliga mot mig o kramades i berättade massa o tog sig verkligen tid.
    Det verkar som du hamnat på ett riktigt skit ställe ärligt talat.
    Ska du behövs få ut ett foster i toan då menar dom? Det tar ju på psyket om något :/ Stackars dig!
    Kram
    Tyvärr är det så det funkar när en graviditet avbryts så pass tidigt.. Man vill att kroppen ska sköta det själv vilket den 9 gånger av 10 gör...
    Att skrapa undviker man så långt det går i dag...
  • Sweet life
    Helena Dahl skrev 2011-08-03 16:19:08 följande:
    mjo men jag va ju i vecka 15 när det hände för mig och då fanns det inget foster för mig ens det hade ju hänt jättetidigt o jag fick ju skrapa.
    Det kan ju bli kvar massa rester ju som inte är speciellt bra :/
    Därför får man alltid en tid 1-2 veckor senare för att se att de inte finns några kvar...

Sen är det säkert olika från län till län, men här skrapar man inte om det absolut inte är nödvändigt..
  • Sweet life
    DaisyD skrev 2011-08-03 17:11:24 följande:
    Tack för era svar. Skönt att höra att det gått bra för er också.

Nu har störtblödningarna satt igång. Känns ledsamt.
    Läkaren sa det kan ta upp till typ två dygn innan nånting "händer"? Kan det stämma?
    Hur länge har smärtan suttit i och när har fostret kommit ut? 
    Jag fattar ju att man kommer blöda länge men att smärtan och fostret ska komma ut relativt fort trodde jag? 
    Jag störtblödde i 12 timmar, sen bara som vanlig mens.. Vilket jag gjorde i ca 1,5 vecka.. Jag fick dock en infektion i livmodern och hade väääldigt ont ganska länge..

Men jag hoppas det går över snabbt för dig så att ni kan försöka igen..
  • Sweet life
    DaisyD skrev 2011-08-03 17:19:24 följande:
    :(:(
    vad gjorde ni under tiden?
    vet inte hur jag ska stimulera mig själv. har legat och sovit från och till men finner ingen ro. är inte särskilt trött.
    min pojkvän ligger och sover pga att han inte sovit ett skit sen i måndags natt för att han varit så orolig för mig.
    Jadu, det var natt och min man sov och jag hade så ont att jag låg i fosterställning på golvet i badrummet samtidigt som jag kräktes.. När jag kände att jag kunde röra mig satt jag i soffan med datorn i knät och kollade på film...
    Den extrema smärtan varade i ca 6 timmar och då proppade jag i mig citodon vilket tog av topparna på "värkarna"
  • Sweet life

Be din kille åka och köpa ditt favoritgodis..

En dag som denna förtjänar man det verkligen!

Svar på tråden Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(