• mamman0301

Betalar jag för mycket?

Hej jag har blivit tillfrågad att bli medryttare till en isis, jag får rida hur ofta jag vill, hon räknas som min häst, men jag slipper all mockning o ut o insläpp, ägaren vill ha 650 kr i månaden. Jag tycker att det är ok summa men många av mina vänner tycker det är för mycket. Jag får även rida dom andra hästarna i stallet.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Betalar jag för mycket?
  • Mita1973

Jag hade inte klagat  menar  fri ridning  alla dagar i veckan  och inget stall arbete så är det ganska bra, men det är ju lite upp till dig vad du själv tycker...

• Glasögonormen

Om det är i syfte enbart för att hjälpa ägaren (tex vid graviditet, skada eller så) tycker jag inte man ska betala alls. Liksom, betala för att hjälpa någon?

Men tycker du det är en vettig summa och du har råd med det så kör.   

Att vara för sig själv och att vara ensam är två olika saker
  • Anna85

Jag betalade 1500kr för ridning 3 dagar i veckan...

Så att nästan ha en egen häst fast endå slippa allt ansvar för 650kr i månaden = billigt. Beroende på vart hästen står ect så kostar det flera tusen i månaden att äga en häst.  

• izgo

Låter superbilligt! Tänk så mycket erfarenhet du får mee dig för de priset!!

• NickeLillTroll
    Glasögonormen skrev 2012-06-19 22:47:55 följande:
    Om det är i syfte enbart för att hjälpa ägaren (tex vid graviditet, skada eller så) tycker jag inte man ska betala alls. Liksom, betala för att hjälpa någon?

Men tycker du det är en vettig summa och du har råd med det så kör.   

Oavsett anlednig. Varför ska man betala för att hjälpa någon som tagit på sig nått denne inte klarar av?

Men om man rider mkt och ofta, kan man ju hjälpa till med utrustning som man hjälpt till att slita ut. Träns och schabrk är inte dyrt men behöver bytas ut då och då...

Det är ägaren som ska betala dig, för att du hjälper denne!
    Ingen skulle betala för att rasta och träna min hund (som exempel)

• Sarah84

Jag personligen skulle aldrig ta betalt av de som hjälper mig med hästarna. Varför? Det är ju jag som behöver hjälpen? Jag har aldrig krävt bet av mina medryttare. Dock har de när de är ute mockat & fixat med sådant som hör till.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Binegar

Mina medryttare har aldrig betalar en krona. Men 650 spänn för allt det där är ju great!

Svar på tråden Betalar jag för mycket?