• mamman0301

    Betalar jag för mycket?

    Hej jag har blivit tillfrågad att bli medryttare till en isis, jag får rida hur ofta jag vill, hon räknas som min häst, men jag slipper all mockning o ut o insläpp, ägaren vill ha 650 kr i månaden. Jag tycker att det är ok summa men många av mina vänner tycker det är för mycket. Jag får även rida dom andra hästarna i stallet.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden Betalar jag för mycket?
  • Kaupa Jaur

    Ska tillägga att i mitt stall betalar medryttarna 500 kronor  månaden och då får de dessutom mocka en gång i månaden eller en gång i veckan (beroende på hur många boxar de tar) och ridning är 4 ggr i veckan.

  • Cecese

    Jag tycker det är billigt och jag skulle ta det utan att tveka. För en liknande deal skulle jag kunna betala runt 1000 kr utan att tycka att det är för mycket. 

  • cajsasmamma

    Jag  tycker att det låter rimligt, men se till att hästägaren har en medhjälparförsäkring via hästens försäkringsbolag.

  • TeamTss

    Jag betalar inte ett öre, rider 5 ggr i veckan om jag så vill/hinner. Brukar bli 3 - 4.
    Hästen står på lösdrift & jag har inte hand om något annat än hästskötsel, tar hand om utrustning & ridning.

  • Zhepyr

    Tycker det låter som bra pris visst varierar priserna beroende på vart i landet man bor. Men det där är inget överpris

  • Romantik

    Jag red 1-2 ggr i veckan när jag var yngre och då betalade jag 600kr/månad. Då mockade jag rasthage och box, gjorde mat och allt annat som rörde daglig skötsel av hästen.

    Så det där är definitivt en toppendeal! Det är inte så att du bor i gbg och de behöver en till hjälpande hand i stalletFlört ?

  • Dr Mupp

    Toppendeal, jag hade nappat direkt.


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Betalar jag för mycket?