• spigg

Bugaboo Donkey

ida li skrev 2011-08-14 21:44:29 följande:
    Hur hittar jag bildtråden för Donkey?
    Länk finns i tråden! Ansök om medlemskap så godkänner jag!
    Joddan skrev 2011-08-14 21:44:56 följande:
    Mina hjul vobblar . Någon som har samma problem?
    Fram eller bak?
    Nej, har inte märkt det men hela vagnen vobblar om jag springer.
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-14 21:54:49 följande:
    Framhjulen såklart . Känns som hela vagnen skakr så fort jag går lite snabbare prommenadtakt
    Hm, jo ja, så gör min när jag springer. Har aldrig powerwalkat med den men ja, den verkar känslig. Tror dock det blir så i duoläget för jag har aldrig märkt det när jag har den i mono. Har du också haft den i duo när den vobblat?
    memo skrev 2011-08-14 22:00:28 följande:
    Repeterar min fråga : har någon provat att köra vagnen på 2 hjul? är det smidigt att koppla över till det?
    Näpp, aldrig testat tyvärr!
  • spigg
    Emma85Gbg skrev 2011-08-14 22:47:14 följande:
    Hej.

Idag var vi och köpte vagnen på littlefolksnyc.com/    =)

Har två frågor som jag hoppas någon kan besvara:
    1. Hur pumpar man hjulen smidigast? Tycker att det är svårt att få in snitsen...
    2. Kan man bara använda regnskyddet på liggdelen? Vi får verkligen inte på den på sittdelen.. 
    Med en annan pump än den du får med. Har skrivit om det i FAQen i TS.

Nej det funkar till både sitt- och liggdel! Det är tight i början men ger med sig. Prova att ha suffletten helt ufälld när du sätter på det, och se till att hålet i regnskyddet sitter precis runt "flärpen" du ändrar sitt- och liggläge med. Sen tänjer du, sätt första på på ena sidan av fotändan och sen den andra. Det går, ta i! :)
  • spigg

Önskar snabbt svar: exakt vilken adress mailar jag till om något har gått sönder på vagnen?

Är så otroligt förbannad just nu, hjullagret på ena framhjulet har gått sönder. Efter FYRA VECKORS användning. Har aldrig varit med om sämre kvalitet!!!!! Har precis sålt mina andra vagnar, har inget körkort så nu är jag strandad hemma i lägenheten med två små barn. Skitkul. Verkligen. Skrikandes

• spigg
    Joddan skrev 2011-08-15 10:36:08 följande:
    Nääääe! Hur har det lyckats gå sönder?
    Ska maila om mitt vobblande också.
    Ingen aning! Jag har INTE varit oförsiktig, fattar absolut ingenting. Känner mig så enormt stressad just nu, kommer ju ingen vart, kan inte ens ta mig till affären och handla utan vagn!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-15 10:42:36 följande:
    Helt galet!
    Men vart bor du? Bor du i sthlm? Vilken ålder har du på barnen? Kan stora gå o lilla i sjal/sele?
    Ja, i Stockholm. Stora är 2,5 år, lilla är 7 månader. Jag orkar knappt ha lilla i bärselen eller bärsjal men måste jag så går det väl. Men det blir ju omöjligt att åka någon annanstans, nu är jag fast här i förorten. Handla går ju inte heller, kan inte bära bebis + hålla 2,5-åring plus bära kassar.

Japp, kan erkänna att jag har gråtit. Och svurit! Det här är INTE kul. Har mailat Bugaboo nu, hoppas de svarar snabbt men ändå, ett nytt hjul lär ju inte komma med posten imorgon direkt. Gråter
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-15 10:50:11 följande:
    Fy vad jobbigt! Jag har 2,5 åring och 3 månaders men hon hänger bra i selen. Förstår att du känner dig låst. Bor du åt nacka hållet kan du få låna min pärla froggen?
    Jättesnällt av dig! Jag bor i Kärrtorp/Bagarmossen så visserligen söder om stan. Ska i första hand försöka lösa det på annat sätt, känns ju som att jag kommer få klara mig utan Åsnan ett bra tag, men tack för att du är så snäll!
  • spigg
    Leonell skrev 2011-08-15 11:14:59 följande:

Spigg, fy satan vad tråkigt!!! Min vagn har ju också pajat redan, inte i närheten så stort fel som ditt men ändå, riktigt dåligt med tanke på att det är en NY vagn!! Sååå irriterande!!!!

Jag har också mejlat bugaboo, jag mejlade dom den 3 augusti om det spruckna gummit på handtaget, har ännu inte fått svar. Har mejlat dem igen nu på morgonen.

Vilken adress har du mejlat till?

Idag när jag mejlade drog jag iväg mejl till service@bugaboo.com service.uk@bugaboo.com och service.nl@bugaboo.com för att vara på den säkra sidan... ;)

Neeeej det var inte det jag ville höra! Rynkar på näsan
    Ska kanske också maila till alla de adresserna, har bara mailat till service.uk@bugaboo.com
    Har de inte svarat typ i eftermiddag så ringer jag nog, för jag är lite desperat!
    Tack för att du svarade i alla fall!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-15 11:13:52 följande:
    Det är bara att hojta till annars. Är inte så långt, bor i sickla. Hoppas bugaboo skickar det fort. Vet att nån i bugabootråden lagade kullagren själv. Prova fråga där om hjälp.
    Tack tack! Ja men jag hör av mig om jag inte kan lösa det på annat sätt!

Ska fråga där!
  • spigg
    NaBas skrev 2011-08-15 13:07:51 följande:
    Tråkigt när sånt händer... Jag brukar oftast inte köpa ngt när de direkt kommit ut på marknaden, känns att man köper de med en stor risk eftersom det inte är prövad liksom... Men nu kunde man ju inte vänta..
    Nä precis. Jag räknade faktiskt med lite barnsjukdomar, men kanske inte att hela hjullagret skulle gå sönder faktiskt. Nåja, det måste ju vara ett solklart garantiärende så nu gäller det bara att ligga på!
Svar på tråden Bugaboo Donkey