• spigg

Bugaboo Donkey

Joddan skrev 2011-08-12 11:21:24 följande:
    Jag kan efter 1,5 veckas användande konstatera att jag valde fel färg på min vagn .
    Skitiga suffletter? Drömmer
  • spigg

Jag som har en i blått och en i sand kan ju säga att skiten syns ganska mycket mer på den i sand...

• spigg

Har en fråga, funderar över om jag har gjort något fel när jag monterade vagnen, om det är något annat fel på vagnen eller om det ska vara såhär:

Vad händer om ni springer med vagnen? I duoläge, två sittdelar har jag på. Och jag fattar att man inte ska jogga med den utan jag menar "springa sista 20 meterna till bussen" eller "springa ifatt galen 2-åring som kutar rakt ut i vägen". För min vagn börjar vobbla och skaka så det känns som att den ska gå sönder helt! Det eskalerar tills jag inte törs springa mer utan måste stanna . Väldigt väldigt läskigt.

• spigg
    Lillla My skrev 2011-08-12 16:34:08 följande:
    Spigg, det gjorde min med. Jag lyfte den lite lite i fram så gick det bra. Kan tänka mig att man ska låsa framhjulen men det hinner man ju inte då. 
    Puh, nu blev jag lättad. Var orolig att det var något fel på den. Har sprungit snabbare med andra vagnar utan att det blivit sådär men okej. Smart med att lyfta på framdäcken!

Ska nog testspringa med låsta hjul och kolla om den pallar det bättre, bara så man vet!
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-12 16:50:08 följande:
    Min Vibe gjorde sådär också så jag kände igen det, men den vobblade sen om man gick riktigt långsamt också.

Jag vet en som joggar med sin, men hon kör nog säkerligen med låsta hjul. Så det ska funka. Om det inte gör det så får väl vi reklamera våra! Ska testa någon dag med låsta hjul. Det står i bruksanvisningen att man inte ska använda den för löpning men det har de nog skrivit för att friskriva sig.
    Joggar med sin Donkey!? Intressant!

Berätta gärna sen hur din kändes med låsta hjul, så kan vi jämföra. Jag skulle gärna träna löpning med vagnen men vet inte om det är värt risken. Har joggat med andra vagnar förut men egentligen skulle man väl ha en riktig joggingvagn...
  • spigg
    syskonsförsök skrev 2011-08-12 20:55:01 följande:
    Tack! Och tack för ditt svar! Har du kollat på att beställa utomlands med? Funderar på om det kommer bli mycket billigare då.. Men det vet man ju inte än. Samtidigt är det ju smidigare med garantier och sånt om den är köpt i Sverige förstås..
    Jodå, det vet du. Det blir garanterat billigare att köpa från utlandet, även om du inte vet med hur mycket. Tycker det verkar som att det svenska priset kommer ligga någonstans mellan 14500 och 15000 för duo. Köper du från England, tex WH Watts, så får du samma vagn för drygt 2000 kr mindre.
  • spigg
    syskonsförsök skrev 2011-08-12 21:31:54 följande:
    Tesan L: det låter ju jättebra! Vilket land är det? Hemsida? Känns så mycket bättre om man vet nån som beställt utomlands och är nöjd..
    Testa att googla? ;)

Det ligger i England, hemsidan är www.whwatts.co.uk/
  • spigg
    syskonsförsök skrev 2011-08-12 21:50:37 följande:
    Jag googlar massor! Är ganska haj på datorer faktiskt ;) Men det känns båda bra och roligt å få en dialog med tjejen som köpt sin vagn via den hemsidan.. Så jag hör mig gärna för här om det är ok..?
    Det är självklart okej, tänkte bara på det faktum att minsta halva tråden köpt sin vagn där och att det står massor om både dem och deras hemsida bara några sidor bakåt! Tipsar också om att om du söker på W H Watts i den här tråden så kan du läsa betyg från ännu fler som köpt där.
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-12 22:25:33 följande:
    Föresten, är det så på Donkeyn att man måste ta bort sittdelen för att kunna fälla ihop den?
    Man kan fälla med den på, men den blir myyyyyycket mindre om du tar av den.
  • spigg
    zasata skrev 2011-08-12 23:25:04 följande:
    Hur funkar den som singelvagn..?
    Toppen! Jag gillar den verkligen som singelvagn också, du kan lassa på halva hemmet! ;)
Svar på tråden Bugaboo Donkey