• spigg

Bugaboo Donkey

Joddan skrev 2011-08-05 18:53:57 följande:
    Var du med din sand på eriksdalsbadet i onsdags då kanske?
    Jag tvättar min med våtservetter hela tiden . Ska också sy ett bumperskydd så snart jag får lite lugn o ro!

Jag har ett jack under handtaget i skumgummit. Pytteliten men jag känner det när jag kör. Såg på fb att det är många som har problem med skummet på donkeyn.
    Näpp, det var jag inte!

Ja jag tvättar också med våtsevetter men all skit går ju inte bort av det. Jag är inte alls sykunnig så jag ska tvinga min syster, en tub av tyg kan ju inte bli svårt.

Är det så? Intressant! Ja för jag tycker skummet är VÄLDIGT känsligt, känns lite trist när man betalat dyra pengar. Man ska ju kunna sätta i barnet i vagnen med kläder + skor på utan att behöva ta bort bygeln, tycker jag iaf.
    Lillla My skrev 2011-08-05 18:56:13 följande:
    Jag har också fått en repa på ena sittdelen. När jag skulle hämta den på dagis igår så hörde jag skrap när jag tog tag iden, det hade varit lite sand på golvet där den stod. Funderar på att fixa något att sätta runt där då den förmodligen kommer stå där lite nu och då.

Jag ska testa att sy en tub i baddräktstyg till bumpern.
    Jag tvättade min bumper i rinnande ljummet/varmt vatten och gnuggade lite försiktigt.  Det var kex, vatten  och välling som skitat ner den. 
    Åh, också i nederkant? Visst är det surt? Jag funderar på att ha en tygkasse som jag kan placera sittdelen i när den ska stå på förskolans vagn-veranda. Fast sen i vinter kanske man ska ha en svart sopsäck, hehe, för man vill ju inte att den ska bli dyblöt av snön.

Smart idé! Jag tänkte på vaxduk, men det får bli längre fram, nu räcker det med tyg som går att tvätta.
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-05 19:20:07 följande:
    Vilken del på vagnen är bumpern?

Har det föresten varit några problem att få ha kvar sittdelen på förskolan? Kan man få in den under vagnen i värsta fall?
    Bygeln som sitter över/framför sittdelen eller ovanför liggdelen.

Min son har inte börjat förskolan efter sommarlovet än, men deras vagnveranda är stor så det blir nog inget problem, den tar ju mindre plats än om jag skulle lämna en vagn där. Nej man får inte in sittdelen under vagnen. Kanske om du bara ska frakta hem dem, men då kan du ju lika gärna behålla den på. Tror dock inte att man kan gå runt med den under vagnen hela dagen.
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-05 19:21:18 följande:
    Ja, min repa är också i nederkant. Jag funderar på att sy någon tub till ramens nederkant också då jag även ställer den hemma i hallen ibland. Jag får se hur jag gör, börjar med bumpern.
    Jag vet inte hur min kommer stå på dagis i höst när det blir fullt på avdelningarna, får titta på en lösning då om den behöver stå ute eller så.

Jag har också fått ett hack i skumgummit på handtaget i böjen på insidan, utsidan hade jag kunnat förstå men insidan? Jag har ju inte vassa fingrar precis? 
    !! Mina hack är också på insidan, i böjen!!! Och min dotter har INTE så långa naglar och nej hon bär inte på en liten fick-kniv heller. ;)

Dela gärna med dig om du kommer på en lösning! Ska fundera lite själv på det.
  • spigg
    Xina skrev 2011-08-05 20:37:55 följande:
    Jag kommer också sy Bumperbarskydd när donkeyn kommit. Får bli i ett tjockare tyg. Vore smidigt att sy på kardborreband kanske så det är lätt att ta av och på?
    Behövs det då? Det är ju så lätt att klicka av bumperbaren och att dra på ett skydd lär ju gå riktigt snabbt!
  • spigg
    Plingan1980 skrev 2011-08-05 20:41:31 följande:
    Hej,

Snubblade just över er intressanta tråd då jag surfar efter info om Bugaboo Donkey! Vi är nämligen rätt inne på att importera en sådan vagn, så har ni möjligtvis något tips på vart jag bör vända mig? Ett pålitligt företag med bra priser sökes alltså Glad
    Många här har beställt från WH Watts i England och blivit nöjda, dessutom verkar de vara bland de billigaste just nu. Bara att maila dem och säga vad du vill ha, så kommer du få prisuppgift tillbaka!
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-05 21:08:13 följande:
    Jag fattar inte heller hur hacken kommit dit. Har ingen ring på den handen och jag har superkorta naglar. Dottern når inte dit upp heller. Obestämd

Jag postar här om jag kommer på något, blir nog inte den närmsta veckan då det inte är aktuellt än. 
    Men det måste ju vara något som är regn/snötätt och lätt att ta med eller lägga i dotterns fack på förskolan. 
    Man kanske kan göra något fodral i regnklädestyg med vaddering i botten, så den inte får skador när man ställer den. 
    Mm låter bra, vill också att det ska vara litet när man viker ihop det för regnskydden, bara de, tar ju upp halva varukorgen. Klurigt! Bugaboo borde också fundera på saken, vi lär ju inte vara de enda som tänker göra såhär.
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-05 21:30:40 följande:
    Man skulle ju kunna göra en bag/påse med en liggunderlagsbit i botten och ett lock så det inte regnar in. Ungefär som en "Dra-maten" men bara bagen. *Spånar lite*

Jag har inte ens packat upp regnskydden, fattar inte att de inte kan göra något smidigt istället?
    Har regnskydd jag köpt på Gekås, de har jag knölat ner i varsin minineccesär. Tar lika stor plats som 1-2 blöjor per styck, så de ligger i ett av nätfacken tillsammans med en liten förstahjälpenväska.
    Jag har använt dem, de är ju fina men du har rätt, för mycket jobb. Har ett Tullsa-regnskydd men borde köpa ett till och använda dem istället.

Fattar inte varför inte Bugaboo gör ett regnskydd i sånt svart "prasselmaterial", vill de nödvändigt vis att man ska kunna se igenom det så tycker jag att det bara kan ta själva luckan som finns på nuvarande skydd och ha det i genomskinlig plast mitt på. Det skulle ta såååå mycket mindre plats!

Och det var en bra idé för ett skydd!
  • spigg
    Mamma Tes skrev 2011-08-05 22:18:02 följande:
    Jag tänker köpa ett billigt regnskydd på gekås att ha sittdelen i då jag lämnar lillan på dagis.
    Tänkte först det också, men det blir ju så öppet på en sidan om man ställer sittdelen på högkant? Plus som sagt, ramen repas väldigt lätt har jag märkt så jag får för mig att jag vill ha något tjockare.
  • spigg
    Emma85Gbg skrev 2011-08-06 20:29:48 följande:
    Hey mamas.

Köper en Donkey i staterna nästa vecka. Blir vår första Bugaboo.
    Ni skriver mycket om bumperbarskydd, vad är det för något? 
    Bumperbaren är själva bygeln som är framför sittdelen/ovanför liggdelen. Den är tillverkad i något slags skumgummi (typ) och det materialet är tyvärr väldigt väldigt känsligt. Det blir lätt hack och har man väl ett hack är det lätt hänt att en helt bit skum lossnar. Inte så snyggt. Så drar man på typ en tub av tyg ovanpå bumperbarne så borde man kunna skydda den lite. Dessutom anser jag att den suger åt sig smuts i allmänhet, och tyg är lättare att tvätta än själva bumperbaren.
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2011-08-06 20:33:47 följande:
    Funderar också på skötväska, kommer också lämna sittdel med stora barnet på förskolan och mest ha skötprylar till det lilla. Går det att förlänga en Skip Hop single så att den når om handtaget i duoläget?
    Vet inget om just den skötväskan men jag har en vanlig Brio-skötväska och den har kardborrband man kan fästa runt handtaget och den funkar lika bra på Donkeyn som på en singelvagn. Finns bild i bildtråden.
  • spigg
    Frila2 skrev 2011-08-06 23:08:35 följande:
    Ni som inte behöver vagnen akut just nu kan ju få veta att det kommer finnas möjlighet att köpa vagnen i Sverige i skiftet augusti/september. Man behöver inte längre ordna det när man är iväg på resor eller genom att beställa ut butiker utomlands. Behöver man vagnen nu redan så hjälper ju inte det såklart.
    Sant, säkert mycket bekvämare att köpa den i Sverige. Men också flera tusenlappar dyrare, värt att ta med i bedömningen om hur man vill göra!
Svar på tråden Bugaboo Donkey