Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Bugaboo Donkey

Nu har jag sytt färdigt första sufflan. Skulle kunna jobba lite mer med den, för den är inte heeelt slät och på millimetern rätt överallt, men det var i alla fall ett första försök och nu orkar jag inte mer just nu.

Är inte helt nöjd med mitt mönster bara, måste på något vis göra om det, men jag vet inte riktigt hur. Fick göra en hel del småjusteringar på det riktiga tyget när jag sydde.

Bilder ligger i bildtråden. 

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-10-11 21:34:56 följande:
    Ååååååååååå så fin Flakez!!!!! Vart kommer tyget ifrån!!!!!!???? Har letat efter tyg med fjärilar!
    Jag åkte till Textilcentrum (tror jag det heter) i Sundbyberg och köpte en del tyger! De hade inte jättemycket fint (enligt mig), men det här tyget älskar jag!
  • BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-10-11 21:34:56 följande:
    Ååååååååååå så fin Flakez!!!!! Vart kommer tyget ifrån!!!!!!???? Har letat efter tyg med fjärilar!
    Och tack!
  • BejbyBoo
    Mii skrev 2011-10-11 21:27:00 följande:
    vilka fina sufflor!! :)

Jag planerar sy egen sufflett till min vagn med, men jag är absolut inget sömnadsproffs. Har ni några tips? finns det nån bra guide på nätet, framför allt mönsterkonstruktionen känner jag mig osäker på? känns som det kommer bli mycket sprättande för min del, men jag är ändå sugen på att försöka :)
    Kolla in Fujjis blogg!
  • BejbyBoo

Haha, nu måste jag säga att jag är lite mallig!
    Var på Underbara Barn-mässan i Älvsjö idag med vagnen och min egensydda sufflett. Knappt hade jag kommit in på mässan så kom en tjej fram och presenterade sig, hon var representant från Bugaboos huvudkontor i Holland. Hon kommenterade suffletten och ville ta ett kort för att visa "dem i Holland" som hon sa!

• BejbyBoo

Ett lite sent svar... Tack tjejer för era fina kommentarer! Det kändes ju kul att enBugaboorepresentant visade intresse! Någon frågade vad det är för tyg, bara vanligt bomullstyg, så tyvärr inte vidare regntåligt, men jag har sprayat det med ett sorts skydd så att det i alla fall ska stå emot lite väta. Något mönster till cam-sufflett har jag tyvärr inte :-/.

• BejbyBoo
    Luella skrev 2011-10-26 13:19:19 följande:
    Om du bor i Stockholm kan du gå in på NK och testa 7 am i en Donkey.
    Eller på Bonti, Norrtullsgatan.
  • BejbyBoo

Jag fattar inte heller. Har ingen grå knapp och hittar inget som skulle kunna förlänga munstycket. :-/

• BejbyBoo
    Ellen06s mamma skrev 2011-10-30 19:57:58 följande:
    Min vagn är från Holland men det verkar ju
    konstigt att det ska vara olika beroende på vart den är köpt?...,,
    Du har inte möjlighet att ta kort på din och lägga upp?
    Tycker det verkar jättekonstigt att de skulle vara olika. Förvånad 
  • BejbyBoo
    Elisabeth83 skrev 2011-11-21 20:24:42 följande:
    wehoo snart åker vi till USA och då ska jag köpa mig en åsna! Fri frakt har de just nu på hemsidan också... är det billigast att köpa direkt på deras sida eller via någon återförsäljare eller kvittar det? Vi funderar på att liggdelen ska vara rosa och sittdelen svart.. blir det snyggt tror ni?
    Jag köpte min i USA. Ringde upp butiken där jag ville köpa den och de "lade undan" en åt mig tills vi kom dit. Sedan tog de $10 för att montera ihop den i butiken och vi slapp allt emballage och skräp! Supersmidigt!

Svart och rosa är supersnyggt!

Ska ni köpa duo eller mono? 
  • BejbyBoo
    emelielj skrev 2011-11-22 14:28:19 följande:
    När man köper vagnen väljer man mellan duo eller mono, men man kan väl köpa till delar och mixa som man vill, även om man köper mono?
    Jag köpte den som mono i somras och nu har vi köpt ett extension set så att lillasyster har någonstans att ligga när hon kommer nästa vecka.
    Så visst går det att köpa till saker, dock säljs det i paket, så man kanske inte kan få precis det man vill ha, eller får något man egentligen inte behöver. 
  • BejbyBoo
    Naimisen skrev 2011-11-27 10:51:18 följande:
    Hej! Har lite funderingar på en donkey, och tänkte höra vad ni tror är bäst; antingen att beställa från pramworld, eller ta med sig en från New York? Rent prismässigt och hur smidigt de är.

Sen läste jag nått inlägg i tråden att bilstols adapter för 2 stolar inte var godkänd i Sverige, gäller de även den för 1 maxi cosi?
    Med tanke på hur billig dollarn är så är det absolut billigare att köpa i USA!
Svar på tråden Bugaboo Donkey