Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Bugaboo Donkey

Catox9 skrev 2011-08-21 20:42:08 följande:

Fick reda på idag att min pappa ska (återigen..) åka till staterna för att jobba, funderar på om han ska få rulla hem en åsna till mig då...
    Måste man förbeställa i staterna oxå eller finns den att få med hem på direkten, någon som vet? 

När jag var över hade de i lager. Men jag hade för säkerhets skull ringt en vecka innan och bett dem reservera en till mig, vilket de gärna gjorde. Det är nog olika från butik till butik.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    C060908 skrev 2011-08-24 19:18:35 följande:
    Okej. Äldsta barnet jag har blir 2 i november och är nu 83 cm kommer hon få plats i den sittdelen eller är det precis?
    Och vår dotter är 1 m på pricken och får plats!
  • BejbyBoo
    Emma85Gbg skrev 2011-08-24 21:01:09 följande:
    Kom hem till Göteborg idag. Vagnen kom fram åtta timmar senare än oss. Det blev strul med flygbytet....
    Packar upp vagnen och märker att förutom massor med repor så är chassit böjt. Det går inte att reglera höjden på handtaget. Faan vad less jag blir. Hade vagnen i en travelbag så man tycker att det borde tåla lite..... 
    Nej, nej, nej vad trist!!!
    Vi fick ett jack i skumgummit på handtaget, men det är väldigt litet och inte störande. Sen blev det någon liten repa på chassit, men inte heller det något stort och i ögonfallande. Var livrädd för att chassit skulle ha blivit skadat, särskilt eftersom vi inte ens hade någon travelbag.

Hoppas det går på er reseförsäkring! 
  • BejbyBoo
    Catox9 skrev 2011-08-25 17:43:16 följande:
    Har dreglat som 17 över alla fina donkey's i bildtråden!!!
    Men vad svårt att välja färg! Den svarta vagnen med orange detaljer (finns det fortfarande cocoon's) var helt underbar och nu fick jag jättebeslutsångest, fast jag inte ens sett vagnen i verkligheten än, jag MÅSTE ha en egen åsna! Jag hade tänkt mig en svart med vita/offwhite detaljer men den orange var verkligen en pärla! Hur matchar rosa med orange ;) Min dotter har väääldigt mycket rosa kläder (fast jag försöker dryga ut det rosa med rött..)
    Det enda som jag oroar mig för är att dottern ska ha problem att få plats med overall på och att hjulen inte pallar vintrar med massor av snö :o
    Någon hade skrivit om att suffletten var satt på högsta läget, hur många lägen finns det och hur långa barn får plats, dottern är runt 80cm nu och lär väl inte växa jättemycket på ett halvår men när är den urvuxen så att säga?     
    Det var jag som lade in en närbild på sufletten när den sitter högt upp. Det är inga fasta olika lägen, men man kan sätta fästena högre upp eller längre ner på chassit. Jag har på bilden dragit upp fästet så långt det går.
    Vår dotter är som sagt 1 m på pricken och hon får plats, så är er dotter inte längre än 80 så har ni nog gott om plats och tid att växa i den!  
  • BejbyBoo
    Catox9 skrev 2011-08-25 19:19:15 följande:
    Ah, tack för ditt svar! OK så man sätter fästena där man vill då.
    Är det mycket plats över för din dotter när hon sitter i vagnen? När hon ligger hur blir det då, sticker fötterna ut eller får hon bra med plats.
    Hur är platsen på bredden, förlåt för alla frågor men jag vill jättegärna veta :)
     Är så sjukt sugen på Åsnan så det är inte klokt!
    Nej, mycket plats kan jag knappast säga. Men hon sitter ändå under sufletten utan att slå i den.
    Hon har bara sovit i den någon enstaka gång (eftersom hon inte sover middag längre, hon har dock slumrat till när vi varit på promenad någon gång) och då ligger hon som hon sitter. Alltså, sträcker hon ut benen så hamnar fötterna utanför, men chassit blir ett bra fotstöd så hon har fötterna där och benen böjda. Förstår du alls vad jag menar?

Vår dotter är stor för sin ålder. Väger just nu på Donkeyn's gräns - 17 kg. Hon får plats bra på bredden, inte jättemycket på sidorna, men absolut inte så att den känns trång. Hon kan vrida sig lite och sätta sig lite snett om hon vill.
    Till vintern vet jag inte hur det blir, när hon har overall. Finns en risk att det blir trångt då, men hon fyller 3 i december och jag tror inte att hon kommer att åka jättemycket vagn då. Och vill hon åka korta stunder så tror jag inte att det blir några problem.

Ingen fara med frågor!  
  • BejbyBoo

Goldensea, inte det minsta konstigt, bara sjukt praktiskt!! Kommer nog snarare kännas konstigt sen att köra den som duo!

• BejbyBoo
    Fujji skrev 2011-09-01 07:07:08 följande:
    Vår Donkey satte dom ihop på 10 min i butiken medan i väntade. Måste dock komma med något negativt om Donkeyn även om jag tycker om den hur mycket som helst. Men den är helt enkelt väldigt osmidig att resa med! Det kanske alla syskonvagnar är men jag har verkligen nästan blivit galen under denna resa då Donkeyn ska in taxibilar, bussar. Vi hyrde bil idag bara för att vi inte orkade med besväret med vagnen på nån buss eller liknande igen. Men då är jag ju iofs van vid vår mycket smidiga Babyjogegr city mini...men det är ju en helt annan typ av vagn...

För övrigt, supervagn, älskar sidokorgen!!! Ångrar att jag inte köpte med rosa suflett dock...får nog fixa en från England....
    Jasså, jag tycker precis tvärtom!
    Vi åkte både tåg, taxi, buss och flyg med vår och tycker att det funkade kanonbra.  
  • BejbyBoo
    Ckm skrev 2011-09-01 11:45:19 följande:
    Puffar för den snara framtiden.. Lillan för ett syskon i mars.

Vet ni när vagnen lanseras i Sverige och i vilka butiker?
    Idag finns den i Barnbutikens butiker i Stockholm, samt Bonti och NK om jag inte minns fel.
  • BejbyBoo
    Ckm skrev 2011-09-01 12:07:46 följande:
    Tack för svaret, vet någon hur mycket den kostar på barnbutiken? Hitta aldrig priset?
    Tror att duo-priset ligger på 14 800 kr.
  • BejbyBoo
    Ckm skrev 2011-09-01 12:17:53 följande:
    Saftigt dyrt!! :)
    Ja, den kostar lite. Men så är det ju två vagnar i en också! Både singel och dubbel!
Svar på tråden Bugaboo Donkey