Inlägg från: Lillla My |Visa alla inlägg
  • Lillla My

Bugaboo Donkey

Aha, jag väntar med att lämna den andra sitsen på förskolan tills jag fått tummen ur att fixa skyddspåsen.

Jag har också bara ett regnskydd än så länge, det andra väntar jag på att min kompis ska skicka.
    Jag drog ut det så att det täckte både sitsen och varukorgen, det täckte bara toppen av varukorgen, men det räckte ju.

• Lillla My
    NaBas skrev 2011-08-27 20:52:41 följande:
    Idag var vi på en tur till skärhomen och sedan stan med vår nya Donkey, Blev stoppad och många tittade och pekade :) och den var underbar att köra:) Och varukorgen, den är ju toppen!!

Min son har inte sovit i sin vagn på länge men de gorde han idag.

Så om nåon undrar så är jag nöjd... :)
    Var det dig jag gick förbi på Humlegårdsgatan i förmiddags? Helsvart mono? Jag hade en Svart-blå mono med en 2,5åring på ståbräda och gick från Östermalmstorg mot Humlegården.

Ja, många stannar, tittar, pekar, viskar när man går runt med den. 
  • Lillla My
    NaBas skrev 2011-08-27 23:15:08 följande:
    Ne inte jag, har en svart bas med sand top...

En tjej frågade men vart ska bebisen ligga?  Hon var helt förskräckt och trodde varukorgen var den andara "sitsen".. :)
    Ok, hon var också höggravid. 
    Haha, ja man undrar om många tror det?
    De som jag märkt tittar allra mest är de som kör en Bugga.
  • Lillla My
    Catox9 skrev 2011-08-28 17:06:59 följande:
    Ååååh! HJÄLP!!!
    Jag och min man var på bröllop igår och träffade ett annat kompispar som ganska nyligen fick tillökning i familjen.. De köpte en Basson Duo för 5000kr..
    Min man frågade vad det var för fel på den och varför vi inte kan köpa en lika istället för att plöja ner ytterligare 15000 i barnvagnsåkern!!!
    Hjääälp! Ge mig alla bra argument om varför åsnan är tiotusen gånger bättre än Bassonvagnskrället!
    Snygg-argumentet räcker inteee :((

Nu är jag jätteledsen, vagnhelvetet han s¨åg igår kostar en tredjedel av underverket som jag vill ha :P

känner mig uppgiven :/ Suck!        
    Jag fyller på med argument: Garantin!  Två år + ytterligare ett om man registrerar på hemsidan. Man får sakerna hemskickade vid reklamationer om man är i direktkontakt med Bugaboo. 
    Hjulen på Basson såg inget vidare ut. Tänk 30kg barn i vagnen=45kg på dålig väg eller på vintern, hu! Framhjulen är små och hårda. Donkeyn har väldigt skönt gung/fjädring och har 10" hjul fram och 12" bak, framhjulen är väldigt lätta att låsa om man ska åka buss eller i vinter "ploga" sig fram i snön. 
  • Lillla My

Man vänjer sig fort med varukorgen på sidan. Jag saknar den när jag har den som duo.

• Lillla My

Det där är så olika hur de vill sitta. Min snart treåring vill helst sitta mot mig, någon enstaka gång har jag haft henne framåt och då frågar jag lite nu och då hur hon vill sitta. 

• Lillla My

Spigg, Du måste ha den med Bee/Bee+ hjulet. Den har adaptrar som följer med till B/C/F/G men inte till Donkeyn, den får man köpa till själv. Jag köpte min adapter när jag köpte vagnen och betalade 12,95€. 
    Jag har en bild i bildtråden med dottern på brädan, men adaptern syns inte på bilden.

Testade för övrigt att springa lite med vagnen igen. Framhjulen vobblar efter en liten stund när man har dem rörliga men inte när man låser dem. Bättre sen än aldrig va?  

• Lillla My
    spigg skrev 2011-09-19 21:53:30 följande:
    Skit också. Jag har en ståbräda men det är den gamla modellen. Har den till min Cam. Måste alltså köpa en ny + adaptrar. Typiskt!

Haha, ja absolut! Ja men då är det som vi trodde då.
    Om du säljer och köper begagnat borde mellanskillnaden bara bli några hundralappar, finns ju de som söker den gamla också. 
  • Lillla My

När jag fäller ihop den ser jag till att handtaget är på mina fötter.
    När jag fäller ut håller jag i ramen med handtaget mot mig och skakar den så hjulen fäller ut sig och sen ställer jag ner den på hjulen och fäller upp handtaget. Jag har handtaget på kortaste läget. Så jag har aldrig något annat än hjulen i marken.

• Lillla My

Jag fick min Donkey Duo i ett paket från Moeders Mooiste i Holland, de hade lagt ner allt i lådan för basen. Den vägde då 28kg.

Varukorgen man har när den var i monoläge gjorde att jag tänkte att jag aldrig ville ha en Donkey när den kom, nu har jag en och jag älskar varukorgen! Det var lite ful, ful, ful....måste ha! på den vagnen. Skrattande 

Angående måtten, när jag hade min Cam så mätte jag dem. Camen var 58.5 och Donkeyn 60cm. Donkeyn känns bredare då den är bred över hela och bredaste delen är suffletten. Camen är ju smalare upptill och hjulen är det bredaste. Nu pratar jag alltså om Donkeyn i monoläge.  

• Lillla My
    spigg skrev 2011-10-09 09:18:05 följande:
    Hehe VA!? Menar du att den inte är 60 cm i duo!? *CHOCK*

Men VAR den är bred är viktigare än jag först förstod. Går genom en "vägspärr" på väg till sonens förskola och kom precis igenom med UJ Duo, men det är omöjligt med Donkeyn för den är som bredast precis där stången i räcket är. Så nu får jag ta en omväg, tre extra minuter. Men det är den värd.
    Hehe! Cool Det uppstår ju missuppfattningar rätt ofta på FL när folk bara läser vartannat ord så jag ville bara vara lite övertydlig. De som har lite koll vet ju. Skrattande 

Jag har också ett ställe på väg till dagis där jag kom igenom med P&T Twin men inte med Donkeyn. Nu har några vandaler böjt ut räckena så man kommer igenom. Man skulle ju nästan kunna tro att det var jag, kanske någon i samma sits? Hoppas de inte åtgärdar det!
  • Lillla My
    Fujji skrev 2011-10-09 21:49:35 följande:
    En grejj som man fäster på symaskinen, sen matar den kantbandet så att det blir jämnt och snyggt utan att behöva nåla! :) Vi får väl se hur fantastisk den är när den anländer...Misstänker att det kan uppstå lite problem att montera den på symaskinen och sen få allt att funka.
    Skulle jag också vilja ha, många säger att det är jobbigt att få till det men när det är monterat och klart är det himmelskt!  Vad har du för maskin? 
  • Lillla My
    Fujji skrev 2011-10-10 18:04:39 följande:
    Jag har en pfaff 1546 som jag införskaffade ganska nyss...håller på att lära mig alla finesser! :) Får se hur det går med monteringen...
    De jag menade var till en Covermaskin, till vanliga är det enklare att montera. För visst är det bara en sak man sätter på pressarfoten med en böj på som viker  bandet? Jag har en sån böjd grej men har bara testat den lite snabbt för länge sen, har haft dåligt med tid till att sy det senaste året tyvärr. 
  • Lillla My

Camen gjordes i olika utföranden. Selen sitter fast i sittdelen på US-Cam men i ramen på EU-Cam. 
    Donkeyn och Bee/Bee+ är lika överallt, de kanske kom på att det var opraktiskt med olika utföranden.  

• Lillla My

UPS kan man göra en tillfällig fullmakt, ett vanligt papper på dörren.
    DHL är kinkigare, man kontaktar dem och får ett speciellt papper att fylla i som ska mailas eller faxas in. De godtar inte lappar på dörren enligt kundtjänst och min chaufför. 

Svar på tråden Bugaboo Donkey